Bekijk volle/desktop versie : Hand vragen. HELP!



09-10-2005, 14:50
Salaam aleikoum dames,

ik ben een Nederlandse moslima en ben al bijna 3 jaar samen met een marokaanse jongen. We hebben in principe plannen om te trouwen maar Ik ben 18 en we willen nog graag even een jaartje wachten. Nu is mijn vraag, als we gaan verloven, als hij om mijn hand komt vragen hoe moeten we dat dan doen? Mijn familie weet helemaal niks af van ''om je hand komen vragen''. volgens mij gaat het echt 1 grote bende worden. wie kan me helpen??

alsvast bedankt...

09-10-2005, 15:38


hoi meid!

ik heb ook een niet marokkaanse schoonzus. dus ik weet wel wat je bedoelt. het is inderdaad anders als bij een marokkaanse vrouw die je om de hand gaat vragen bij haar ouders. ik denk dat het belangrijkste is dat je vriend jouw ten huwelijk vraagt. ik neem aan dat je ouders wel weten dat jullie samen zijn, dus dan weten ze wel dat het er ooit van kan komen. wanneer jij 'ja' zegt tegen je vriend, is dat het belangrijkste.

ik weet niet hoe de familie van je vriend is, maar wij zijn niet echt op een traditionele manier om de hand van mijn schoonzus gaan vragen. om eerlijk te zijn, ze zijn er samen uit gekomen hoe ze dat wilden doen. mijn broer is zelf naar de ouders van mijn schoonzus geweest om de hand van hun dochter te vragen. zo is het eigelijk gegaan.

ik hoop dat ik het je een beetje duidelijk heb uitgelegt.
als je nog meer vragen hebt, pm me maar.

kiss TAMSOEMT

09-10-2005, 16:41

Citaat door TAMSOEMT:
hoi meid!

ik heb ook een niet marokkaanse schoonzus. dus ik weet wel wat je bedoelt. het is inderdaad anders als bij een marokkaanse vrouw die je om de hand gaat vragen bij haar ouders. ik denk dat het belangrijkste is dat je vriend jouw ten huwelijk vraagt. ik neem aan dat je ouders wel weten dat jullie samen zijn, dus dan weten ze wel dat het er ooit van kan komen. wanneer jij 'ja' zegt tegen je vriend, is dat het belangrijkste.

ik weet niet hoe de familie van je vriend is, maar wij zijn niet echt op een traditionele manier om de hand van mijn schoonzus gaan vragen. om eerlijk te zijn, ze zijn er samen uit gekomen hoe ze dat wilden doen. mijn broer is zelf naar de ouders van mijn schoonzus geweest om de hand van hun dochter te vragen. zo is het eigelijk gegaan.

ik hoop dat ik het je een beetje duidelijk heb uitgelegt.
als je nog meer vragen hebt, pm me maar.

kiss TAMSOEMT
dankjewel voor je reactie, ik denk dat dit wel een goeie manier is jah. mijn ouders weten dat we samen zijn en zijn ouders ook. alleen ik ben altijd bang voor dat het allemaal heel ingewikkeld gaat worden, omdat mijn ouders het niet gewend zijn. ik hoop dat ik je reactie goed kan gebruiken, zal het eens aan hem voor leggen

xx

09-10-2005, 17:46
Masha Allah moge Allah Subhana Wa Talah Al je wensen vervullen, zoals jij het graag wilt..

Mubarak ramadan Toegewenst !

Wa salama