Bekijk volle/desktop versie : nu weet ik het niet meer



07-10-2005, 22:56
salaam mensen, en mabrouk ramadan!!

dit is best een lang verhaal, maar ik heb ff wat advies nodig..

ik heb een vriend 2 jaar al bijna.. vorig jaar wou hij mijn hand komen vragen.
maar omdat ik geen goeie relatie heb met mijn vader,zat ik te twijfelen.
dus ik dacht ik ga ff hulp vragen bij mijn familie(wat geen goed idee was). in ieder geval, ze vroegen me pa, wat als er een jongen om jou dochters hand kwam vragen. jammer genoeg antwoorde me vader anders dan ik had gehoopt. me vader heeft hoge eisen gesteld, en mijn vriend kan nog niet aan die eisen voldoen.

een jaar later, heeft het verhaal dat er een jongen mijn hand wou komen vragen(mijn vriend) over heel mijn familie verspreid,zo ver dat zelf familie uit marokko het weten.

waar ik nu zooo bang voor ben, is dat me pa erachter komt.(dan ben ik nog lang niet jarig). dus ik heb liever dat ik het hem vertel over mijn vriend.. maar ik ben echt zoo bang dat me pa nee zegt, en als hij nee zegt dan stort ik echt in.

ik heb al geprobeert afstand te nemen van me vriend, maar toen belande ik in het ziekenhuis, dus dat is ook geen goed idee. ik hou echt te veel van hem.ik wil hem echt niet kwijt.

ik weet nu echt niet wat ik moet doen,vertellen of me mond houden..misschien dat 1 van jullie het weten of zo, want ik ben nu echt radeloos..

07-10-2005, 23:01


Meid,

laat je vriend gewoon je hand vragen.. ene nee heb je.. ja kun je krijgen

07-10-2005, 23:05

Citaat door gekkemeid:
salaam mensen, en mabrouk ramadan!!

dit is best een lang verhaal, maar ik heb ff wat advies nodig..

ik heb een vriend 2 jaar al bijna.. vorig jaar wou hij mijn hand komen vragen.
maar omdat ik geen goeie relatie heb met mijn vader,zat ik te twijfelen.
dus ik dacht ik ga ff hulp vragen bij mijn familie(wat geen goed idee was). in ieder geval, ze vroegen me pa, wat als er een jongen om jou dochters hand kwam vragen. jammer genoeg antwoorde me vader anders dan ik had gehoopt. me vader heeft hoge eisen gesteld, en mijn vriend kan nog niet aan die eisen voldoen.

een jaar later, heeft het verhaal dat er een jongen mijn hand wou komen vragen(mijn vriend) over heel mijn familie verspreid,zo ver dat zelf familie uit marokko het weten.

waar ik nu zooo bang voor ben, is dat me pa erachter komt.(dan ben ik nog lang niet jarig). dus ik heb liever dat ik het hem vertel over mijn vriend.. maar ik ben echt zoo bang dat me pa nee zegt, en als hij nee zegt dan stort ik echt in.

ik heb al geprobeert afstand te nemen van me vriend, maar toen belande ik in het ziekenhuis, dus dat is ook geen goed idee. ik hou echt te veel van hem.ik wil hem echt niet kwijt.

ik weet nu echt niet wat ik moet doen,vertellen of me mond houden..misschien dat 1 van jullie het weten of zo, want ik ben nu echt radeloos..

07-10-2005, 23:05
je moet niet van het slechtste uitgaan meid . . dat doe je nu wel je staat er al negatief tegenover dus wat heeft het dan nog voor nut ? denk positief en volg je hart gewoon . zegt je vader nee ? probeer het nog op andere manieren en jij weet hoe je vader denkt dus probeer wat hij goed zal vinden & dan komt alles goed

07-10-2005, 23:06



Citaat door diamond2000:
HAHAHAHA



ja die snap ik nu ook ff niet

07-10-2005, 23:10

Citaat door la__bella:
je moet niet van het slechtste uitgaan meid . . dat doe je nu wel je staat er al negatief tegenover dus wat heeft het dan nog voor nut ? denk positief en volg je hart gewoon . zegt je vader nee ? probeer het nog op andere manieren en jij weet hoe je vader denkt dus probeer wat hij goed zal vinden & dan komt alles goed
ik weet wat me vader goed zal vinden, maar me vriend heeft die dingen nog niet,wat me vader dus goed zou vinden..dan moet ik zekker nog 2 jaar wachten.. maar ik ben bang dat iemand van me familie zijn mond voorbij praat, daar zit ik nu mee. en dat me pa erachter komt.

het zit allemaal ingewikkeld in elkaar, en me hoofd wordt er gek van

07-10-2005, 23:26
Je hebt al een jaar een haramrelatie en nu verwacht je dat alles pico bello gaat, nou vergeet het maar. Mensen die aan haramrelaties doen hebben meestal grote kans op problemen en een gezegend huwelijk kun je nu ook wel vergeten.

Dat je in het ziekenhuis bent beland is ook een gevolg van het hebben van een vriend.

07-10-2005, 23:30

Citaat door gekkemeid:
ik weet wat me vader goed zal vinden, maar me vriend heeft die dingen nog niet,wat me vader dus goed zou vinden..dan moet ik zekker nog 2 jaar wachten.. maar ik ben bang dat iemand van me familie zijn mond voorbij praat, daar zit ik nu mee. en dat me pa erachter komt.

het zit allemaal ingewikkeld in elkaar, en me hoofd wordt er gek van
als ik jou was zou ik maar goed me je vriend erover praten meid op deze manier kan het helaas niet , teminste dat vind ik. ik denk ook dat je het beste met je familie erover kunt praten ( met de mensen die het weten ) . en meid dat je gek word is logisch je weet niet meer wat je moet doen , ik vind het vervelend voor je , ik zou alleen ook niet weten hoe ik je kan helpen ,

07-10-2005, 23:31

Citaat door WhoCares:
Je hebt al een jaar een haramrelatie en nu verwacht je dat alles pico bello gaat, nou vergeet het maar. Mensen die aan haramrelaties doen hebben meestal grote kans op problemen en een gezegend huwelijk kun je nu ook wel vergeten.

Dat je in het ziekenhuis bent beland is ook een gevolg van het hebben van een vriend.
gezegend huwelijk kan ze nu wel vergeten , dat bepaal jij tog niet

07-10-2005, 23:36
dat een relatie haram is wist je al....maar toon berouw aan allah soubhana wa ta ala


en verricht salaat istaghara......



en als je zeker weet dat deze jongen voor jouw mektab is , trouw dan met hem (dan kunnne jullie halal samen zijn) ik denk dat je vader dat liever heeft dan dat je haraam met een jongen gaat als jouw vader je gelukkig ziet draait hij heus bij... hij heeft het beste met je voor

07-10-2005, 23:45

Citaat door la__bella:
auw ''

09-10-2005, 12:59
ik zit echt tw twijfelen, ik ben bijna me hele leven bang geweest voor me vader...en nu ben ik zo bang dat hij de enige van wie ik echt veel hou, en met wie ik een toekomst wil gaan bouwen inshallah van me afneemt..

het is echt een goeie jongen, hij bidt, gaan naar moskee, en studeert nog. hij houdt zich ook bezig met de islam..zo'n jongen vind je niet vaak.

praten met hem kan ik na ramadan doen, we spreken elkaar niet zo vaak,tijdens ramadan.

ik hoop dat het goed komt inshallah..
bedankt voor jullie reacties

09-10-2005, 13:13


maak doe3aa

09-10-2005, 13:13
maak doe3aa

09-10-2005, 14:34
Je hebt het antwoord eigenlijk al zelf meid
je bent bang dat hij het te horen krijgt, maar je wilt dat voorkomen door het hem zelf te vertellen toch?
praat je moeder misschien dat je via je moeder je vader kan bereiken.
Trouwen hoeft niet zo snel, je kunt je tenminste verloven want het zal wel moeilijk zijn voor jullie beide als jullie nog allebei studeren.

maar probeer het anders rustig over te brengen, Op het gebied van trouwen hoef je niet bang te zijn tegenover je ouders het is de normaalste zaak van de islam,.

heel veel succes meid, en ik InshaAllah zullen jullie bij elkaar komen