Bekijk volle/desktop versie : Python eet alligator, beide overlijden.



Pagina's : [1] 2 3

06-10-2005, 17:32
Een bijna vier meter lange python in de Everglades, een natuurgebied in Florida, heeft een smakelijk maaltje met de dood moeten bekopen. De slang had net met veel moeite een 1,8 meter lange alligator naar binnen gewerkt, toen bleek dat die nog niet dood was. Door het gespartel van de alligator barstte de python vervolgens open, wat beide dieren niet overleefden.

Pythons komen niet van nature voor in het natuurgebied, maar zijn daar vermoedelijk terechtgekomen als gedumpte huisdieren. De parkopzichters hadden van tevoren verwacht dat de alligators de slangen zonder moeite de baas zouden zijn, maar door de vorige week gevonden kadavers lijkt een gelijkspel net zo goed tot de mogelijkheden te behoren.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/58356


06-10-2005, 17:40


Mijn 3 phython s krijgen maar een wit ratje van ongeveer 30 cm.
Bloedphython 1. 50 cm,Tijgerphython 2m Koningsphython1m

06-10-2005, 18:10
best grappig eigenlijk..




(Als tie nou gewoon zou vasten.......dan was dit allemaal niet gebeurd )

06-10-2005, 18:39
Wqat verwacht je anders als een python een walvis levend zou opeten?

06-10-2005, 18:42



Citaat door Misstantan:
Wqat verwacht je anders als een python een walvis levend zou opeten?
rare vergelijking..

Als de alligator gewoon dood was, had hij het wel overleeft
maar nu is hij/zij het "haasje"

06-10-2005, 18:53
dit is echt bizar....kan je nagaan hoe grote bek die pithon heeft....zijn kaken zitten los maar toch...

06-10-2005, 20:31
Dont fuck with alligators

06-10-2005, 20:40

Citaat door XANGADIX:
mijn goudvis heet Nintendo
Die van mij Piranha,maar is wel een lieverd hoor alleen moet je niet je hand in de kom doen.

06-10-2005, 20:49

Citaat door Redouan_CASA:
Een bijna vier meter lange python in de Everglades, een natuurgebied in Florida, heeft een smakelijk maaltje met de dood moeten bekopen. De slang had net met veel moeite een 1,8 meter lange alligator naar binnen gewerkt, toen bleek dat die nog niet dood was. Door het gespartel van de alligator barstte de python vervolgens open, wat beide dieren niet overleefden.

Pythons komen niet van nature voor in het natuurgebied, maar zijn daar vermoedelijk terechtgekomen als gedumpte huisdieren. De parkopzichters hadden van tevoren verwacht dat de alligators de slangen zonder moeite de baas zouden zijn, maar door de vorige week gevonden kadavers lijkt een gelijkspel net zo goed tot de mogelijkheden te behoren.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/58356

Zijn maag speelde hem op

06-10-2005, 21:53
Wat een mietje die alligator. Hij heeft een sterke kaak met een druk van zoveel per cm2 en dan laat ie zich zo maar opeten. Loser!

06-10-2005, 22:08

Citaat door Abu Hamza:
dit is echt bizar....kan je nagaan hoe grote bek die pithon heeft....zijn kaken zitten los maar toch...
Over grote bek gesproken....


06-10-2005, 22:11

Citaat door Atlantean:
Wat een mietje die alligator. Hij heeft een sterke kaak met een druk van zoveel per cm2 en dan laat ie zich zo maar opeten. Loser!
En die kaakdruk werkt maar 1 kant op, dicht, dus daar heb je bar weinig aan als een slang zich om je heen wikkeld en zich steeds strakker zet bij elke keer dat jij uitademt, dan kronkelen ze zich er ook nog eens omheen wat er normaal voor zou moeten zorgen dat de ruggengraat breekt.

Vergis je niet in de kracht van een slang, ik heb slangen van zo'n andehalve meter vastgehad die zonder zich er druk om te maken mijn hand blauw aan lieten lopen en dan wurgen ze nog niet he, zitten ze gewoon om je arm heen.

06-10-2005, 22:40



Citaat door Atlantean:
Wat een mietje die alligator. Hij heeft een sterke kaak met een druk van zoveel per cm2 en dan laat ie zich zo maar opeten. Loser!
De druk van die kaak werkt echter alleen maar als hij die kaak dichtklapt. de kracht waarmee hij zijn kaak opent is aanzienlijk kleiner. Een volwassen man kan met gemak met blote handen de kaken van een alligator op elkaar houden.
Dus die bek van die Python zal daar ook geen probleem mee hebben gehad.

06-10-2005, 22:55
Hm..dat is zo.


Er was trouwens ooit een documentaire op National Geographic over supercroc, Sarcosuchus imperator.
Die leefde 110 miljoen jaar geleden tijdens de krijtperiode:




Vergeleken bij een mens


Vergeleken met een huidige krokodil


Lengte van min. 12 meter, schedel van bijna 2 meter. 10.000 kg.
Dat was echt een ruig beest.

07-10-2005, 11:17
laat die slang die crock maar eens opeten dan is ie pas stoer...na een dag vasten voel ik me ook soms als die slang...ik schep super veel eten op...maar na een paar happen blijkt het al teveel te zijn...dan sta ik op knappen

Pagina's : [1] 2 3