Bekijk volle/desktop versie : *****RamadanRecepten*****



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

06-10-2005, 12:12
Dag iedereen,

Graag wil ik speciaal op deze topic voor alle lady’s, ramadan recepten samenstellen met foto! Zodat je in de ramadan weet wat je op tafel kunt zetten.

Dus alleen simpele recepten voor in de ramadan..
Jullie zullen dan ook recepten tegen komen die jullie bij andere kookprinsessen hebt gezien hoop dat ze het niet erg vinden. Grotendeels zijn het mijn recepten!

Maar mijn bedoeling is dat je in een oogopslag de ramadan recepten duidelijk kan zien!


"Eet van de goede dingen waarmee wij jullie hebben voorzien en overdrijft niet" (Koran 20:81)



06-10-2005, 12:14


ziet er lekker uit Ga je ook de recepten erop zetten??

06-10-2005, 12:23
Hoi hoi,

Het is de bedoeling dat ik de komende weken hier recepten opzet speciaal voor de ramadan en shor...
Als iemand een lekker/ simpe recept heeft met foto voor de ramadan zet het hier op! en je krijgt van mij een rep puntje!
Ik ga nu beginnen alleen yasmina loopt steeds vast!

06-10-2005, 12:28
….."en eet en drink , maar weest niet verkwistend. (&#8230" (Koran 7:31)


Aardappel- Notenkoekjes met bieslook.



Ingrediënten
-600 g kruimig kokende aardappels
-zout
-140 g ongezouten cashewnoten
-1 ei
-1/2 zakje verse bieslook
-peper
-2 eetlepels bloem
-6 eetlepels paneermeel
-olie om te frituren

Voorbereiden
In pan kokend water met zout aardappels in ca. 20 minuten gaar koken. Cashewnoten grof hakken. Aardappels afgieten en fijnstampen. Boven twee kommen 1 ei splitsen. Bieslook fijn knippen. Noten, bieslook en eidooier door puree roeren. Zout en peper toevoegen. Puree in diep bord scheppen en ca. 30 minuten laten afkoelen. Van puree 12 koekjes vormen. Eiwit in diep bord loskloppen, bloem en paneermeel elk op bord scheppen. Aardappel-notenkoekjes eerst door bloem wentelen, overtollige bloem afschudden, dan door eiwit halen en vervolgens door paneermeel wentelen. Koekjes tot gebruik in koelkast zetten.

Bereiden
In frituurpan olie verhitten. Aardappel-notenkoekjes in 2 à 3 minuten goudbruin bakken.

06-10-2005, 12:38


Oh heerlijk!

Ga vooral door!

06-10-2005, 12:44
Appelpannenkoeken!

"O mensen eet van wat op de aarde is, het goede en toegestane". (Koran 2: 168)



200 g mix voor viergranen pannenkoeken (pak ` 400 g)
· 450 ml melk
· 1 ei
· 2 appels
· 2 theelepels kaneel
· 50 g blanke rozijnen
· 25 g boter of margarine
· poedersuiker

25 minuten bereidingstijd

Bereiden
Pannenkoekmix in kom doen en al roerend met garde melk toevoegen. Ei erdoor kloppen. Appels schillen, klokhuizen verwijderen en in dunne schijfjes snijden. Kaneel en rozijnen door beslag roeren. In koekenpan kwart van boter verhitten. Kwart van beslag in koekenpan gieten. Schijfjes appel in beslag leggen. Pannenkoek voorzichtig aan beide kanten bakken (keren met behulp van deksel). Op dezelfde manier nog 3 pannenkoeken bakken. Pannenkoeken in 4 punten snijden en deze dakpansgewijs op borden leggen. Serveren met poedersuiker.

06-10-2005, 13:18
Oliebolen

zijn ook heerlijk voor in de ramadan!



Benodigdheden:


1 kilo tarwebloem
1 liter water
20 gram zout
50 gram suiker
80 gram gist
10 gram kaneel
enkele druppeltjes citroensap
200 gram rozijnen
100 gram verse appelstukjes


Bereiding

Los het gist op in het water en meng het kort.
Doe de bloem erbij en meng het beslag kort met een mixer op de laagste stand.
Werk de vulling erdoor en laat het beslag 45 minuten (en niet korter!!) op een warme plaats rijzen. Voorkom uitdroging door een natte theedoek over de emmer te leggen.
Denk erom dat het beslag behoorlijk rijst, gebruik dus een ruime emmer
Schep het beslag met een lepel of ijsknijper in olie van 180 graden Celsius. Als u een frituurpan gebruikt, zet deze dan op 190 graden!
Bak ze ca. 6 minuten Gebruik arachideolie.
Ververs de olie regelmatig.

06-10-2005, 13:25
Eet kort voor Fadjr (ochtendgebed), want er rust een zegening op het nemen van voedsel op dat tijdstip". (overgeleverd door Boekharie en Moeslim)


TURKS PIZZA


Ingrediënten:

500 gr bloem
1 theelepel gedroogde gist
4 -6 eetlepels melk
2 eieren
zout
2 theelepels suiker
4 eetlepels boter
2 uien
1 klein. tomaat
2 eetlepels fijngehakte peterselie of fijngesneden dille
2 eetlepels boter
1 kg rundergehakt
versgemalen zwarte peper, zout, milde paprikapoeder

Bereiding

Strooi de bloem in een kom en maak in het midden een kuiltje. Doe de gist met de handwarme melk, de eieren, wat zout, de suiker en de gesmolten en afgekoelde boter in het kuiltje en kneed van de ingrediënten een samenhangend en soepel deeg.
Verdeel het deeg in stukken ter grootte van eieren en laat het onder een vochtige theedoek 10 minuten rijzen.
Pel voor de vulling de uien en snipper ze fijn.
Dompel de tomaat even in kokend water en trek er het velletje af. Snijd de tomaat klein en schep de tomaat, de peterselie of dille, de boter en het gehakt door elkaar.
Breng het mengsel op smaak met peper, paprikapoeder en zout.
Verwarm de oven voor op 180 C. Rol elke portie deeg uit tot een dikte van 1/2 cm en verdeel ze over 2 beboterde bakplaten.
Strijk het vleesmengsel met een lepel op het deeg en laat het deeg nog 5-10 minuten rijzen. Bak de pizza's midden in de warme oven in 20-25 minuten gaar.

06-10-2005, 13:31
De recepten klinken heel lekker. Echt leuke topic! Alleen vind ik het heel jammer dat ik al jouw foto's niet kan zien.

06-10-2005, 13:53
KAN ZE OOK NIET ZIEN

06-10-2005, 15:11
Dat komt omdat marokko.nl steeds vast loopt, en je de foto's niet zie, je ziet ze pas morgen denk ik!

Kom op dames plaatsen!

06-10-2005, 15:41
ik kan de foto's niet zien kenza

06-10-2005, 16:15


ik kan de foto's ook niet zien

06-10-2005, 17:06

Citaat door Kenza:
….."en eet en drink , maar weest niet verkwistend. (&hellip" (Koran 7:31)


Aardappel- Notenkoekjes met bieslook.



Ingrediënten
-600 g kruimig kokende aardappels
-zout
-140 g ongezouten cashewnoten
-1 ei
-1/2 zakje verse bieslook
-peper
-2 eetlepels bloem
-6 eetlepels paneermeel
-olie om te frituren

Voorbereiden
In pan kokend water met zout aardappels in ca. 20 minuten gaar koken. Cashewnoten grof hakken. Aardappels afgieten en fijnstampen. Boven twee kommen 1 ei splitsen. Bieslook fijn knippen. Noten, bieslook en eidooier door puree roeren. Zout en peper toevoegen. Puree in diep bord scheppen en ca. 30 minuten laten afkoelen. Van puree 12 koekjes vormen. Eiwit in diep bord loskloppen, bloem en paneermeel elk op bord scheppen. Aardappel-notenkoekjes eerst door bloem wentelen, overtollige bloem afschudden, dan door eiwit halen en vervolgens door paneermeel wentelen. Koekjes tot gebruik in koelkast zetten.

Bereiden
In frituurpan olie verhitten. Aardappel-notenkoekjes in 2 à 3 minuten goudbruin bakken.
hemmmm klinkt lekker maar waar is de foto??

07-10-2005, 09:26
Hey dames,

Sorry iets mis gegaan, kan het ook niet wijzigen op de oude manier, zo te zien heeft marokko.nl een beetje zitten rotzooien met dingen die je wilt wijzigen dat gaat dus nu heel moeilijk met foto's. Voortaan met foto's!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6