Bekijk volle/desktop versie : eMANcipatie is waardeloos en dom(deel 1)



Pagina's : [1] 2

05-10-2005, 23:13
eMANcipatie is waardeloos en dom

Een serieuze vraag aan de denkende dames onder ons; waarom zit eMANcipatie vol tegenstrijdigheden? Zelfs het woordje zelf kan niet zonder de MAN

Extremistische feministische manwijven schrijven wekelijks en soms wel dagelijks over hoe het beter kan met de eMANcipatie van de vrouw. Ze willen gelijke rechten voor vrouwen, maar wat deze manwijven niet willen toegeven is dat een man en een vrouw nou eenmaal verschillend zijn(op deze grote manwijven na dan).

Vraag: als ze vinden dat mannen en vrouwen gelijk zijn, waarom bestaan er dan nog gescheiden bezigheden en aangelegenheden ? Ik heb het dan over gescheiden WC’s (want volgens de extremistische manwijvenvereniging zijn mannen en vrouwen nou eenmal gelijk aan elkaar) en waarom worden de sporten apart gehouden? Zijn ze bang dat de vrouwen dan nooit zullen winnen? Ze zijn toch gelijk volgens de emancipatie-gedachte?

Ik begrijp het even niet hoor, kan iemand het mij uitleggen misschien?

05-10-2005, 23:50


Emancipatie van vrouwen betekend niet op ALLE vlakken gelijkwaardig te zijn...

Iedereen weet dat een man fysiek sterker is dan een vrouw....hoewel ik mij daar ook mijn twijfels bij heb aangezien vrouwen het meest zware fysieke arbeid doen in hun leven waar mannen zelf toegeven dat ze nooit zo sterk zouden kunnen zijn om de pijn te kunnen verdragen: een bevalling

Maar ik begrijp je wél...

Er ZIJN verschillen dat is een feit al gewoon te kijken naar het uiterlijk zijn we zo verschillend laat staan op andere vlakken...

MAAR

Die emanciperende vrouwen bedoelen gelijkwaardig te zijn bv op vlak van werk enz...Men geeft zelden een vrouw een hoge functie etc...
DAT en nog andere zaken als dit willen ze bestrijden...

06-10-2005, 00:53

Citaat door ingenieur:
eMANcipatie is waardeloos en dom

Een serieuze vraag aan de denkende dames onder ons; waarom zit eMANcipatie vol tegenstrijdigheden? Zelfs het woordje zelf kan niet zonder de MAN

Extremistische feministische manwijven schrijven wekelijks en soms wel dagelijks over hoe het beter kan met de eMANcipatie van de vrouw. Ze willen gelijke rechten voor vrouwen, maar wat deze manwijven niet willen toegeven is dat een man en een vrouw nou eenmaal verschillend zijn(op deze grote manwijven na dan).

Vraag: als ze vinden dat mannen en vrouwen gelijk zijn, waarom bestaan er dan nog gescheiden bezigheden en aangelegenheden ? Ik heb het dan over gescheiden WC’s (want volgens de extremistische manwijvenvereniging zijn mannen en vrouwen nou eenmal gelijk aan elkaar) en waarom worden de sporten apart gehouden? Zijn ze bang dat de vrouwen dan nooit zullen winnen? Ze zijn toch gelijk volgens de emancipatie-gedachte?

Ik begrijp het even niet hoor, kan iemand het mij uitleggen misschien?
ahah 3la vraag
ik weet t ook niet eigelijk
maar er zijn zoveel dingen die nie te vattten zijn in deze samnleving
mannen zijn nooit gelijk aan vrouwen
de vrouw heeft zoveel meer waarde gekregen van allah
maar desondanks willlen onze moslim vrouwen er geen genoegen mee nemen

06-10-2005, 01:16

Citaat door ingenieur:
eMANcipatie is waardeloos en dom

Een serieuze vraag aan de denkende dames onder ons; waarom zit eMANcipatie vol tegenstrijdigheden? Zelfs het woordje zelf kan niet zonder de MAN

Extremistische feministische manwijven schrijven wekelijks en soms wel dagelijks over hoe het beter kan met de eMANcipatie van de vrouw. Ze willen gelijke rechten voor vrouwen, maar wat deze manwijven niet willen toegeven is dat een man en een vrouw nou eenmaal verschillend zijn(op deze grote manwijven na dan).

Vraag: als ze vinden dat mannen en vrouwen gelijk zijn, waarom bestaan er dan nog gescheiden bezigheden en aangelegenheden ? Ik heb het dan over gescheiden WC’s (want volgens de extremistische manwijvenvereniging zijn mannen en vrouwen nou eenmal gelijk aan elkaar) en waarom worden de sporten apart gehouden? Zijn ze bang dat de vrouwen dan nooit zullen winnen? Ze zijn toch gelijk volgens de emancipatie-gedachte?

Ik begrijp het even niet hoor, kan iemand het mij uitleggen misschien?

Macht...

06-10-2005, 06:53



Citaat door Ain_Sfa_Sscarr:
Macht...
Macht in de keuken hebben is toch genoeg voor een vrouw?
Zij bepaalt(na goedkeuring van haar man natuurlijk) wat er die dag gekookt gaat worden? Dat is toch ook een soort macht?

06-10-2005, 08:27
Dat Nederlanderse vrouwen de definitie die zij hanteren voor emanciperen nastreven kan ik begrijpen. Maar dat ook marokkaans / islamitische vrouwen diezelfde definitie van emancipatie nastreven en hun rechten en plichten in de islam niet eens kennen en opeisen vindt ik raar. Ik zou zeggen emancipeer eerst voor je rechten die de islam je geeft alvorens je als ene blinde ontwetende een nederlandse vrouw voolgt die vecht voor emancipatie op het vlak;
- lesbiene zijn
- die Hijab als onderdukking zien
- (Opzij-lezeres) die Islam als onderdrukking ziet
- Huwelijk overbodig vinden
etc etc....

Dames strijdt voor jullie islamitische rechten en loop niet blind achter westerse ideologieen.

06-10-2005, 09:29

Citaat door Ahmitchar:
Dat Nederlanderse vrouwen de definitie die zij hanteren voor emanciperen nastreven kan ik begrijpen. Maar dat ook marokkaans / islamitische vrouwen diezelfde definitie van emancipatie nastreven en hun rechten en plichten in de islam niet eens kennen en opeisen vindt ik raar. Ik zou zeggen emancipeer eerst voor je rechten die de islam je geeft alvorens je als ene blinde ontwetende een nederlandse vrouw voolgt die vecht voor emancipatie op het vlak;
- lesbiene zijn
- die Hijab als onderdukking zien
- (Opzij-lezeres) die Islam als onderdrukking ziet
- Huwelijk overbodig vinden
etc etc....

Dames strijdt voor jullie islamitische rechten en loop niet blind achter westerse ideologieen.
Fight the power woman

06-10-2005, 13:26


hmm spijtig dat men zulke bekrompen gedachten heeft...
net als vele woorden heeft een ieder ook zo zijn eigen definitie van Emancipatie..

Het is in welk context je het zet. Maar in mijn ogen is er niets mis met emancipatie..
Een man is een man..
Een vrouw een vrouw..Laat daar geen enkele twijfel over zijn.
Allah heeft ons zo geschapen, en zo zullen wij ook dit aardse leven verlaten.

Maar de zin van de emanicpatie..Een vrouw die haar ontwikkeld en zichzelf ontpopt, wat is daar in godsnaam mis mee?
Net als een man heeft een vrouw ook zo haar talenten, en dat wij daar vrouwen steeds meer durven te uiten zie ik dan ook als zeer positief..

Elke vrouw heeft haar eigen vorm van emancipatie..EN daar kunnen bekrompen mannen erg zwart/wit over denken, maar het feit blijft dat het wel aanwezig is...

Zelfs een huisvrouw groeit op haar eigen manier..
EN het idee dat je zo neerdanig over een huisvrouw spreekt, het enige recht zelfs toegeeft, geeft echt helemaal aan dat JIJ de vrees hebt om verder te ontwikkelen ...Want daar zit het hem in..Niet alleen wij vrouwen veranderen naarmate de tijd vordert..Maar ook jullie mannen..

Generatie op generatie..het is onmogelijk om aan het ouderwetse vast te willen houden...
En het heeft helemaal NIETs met de Islam te maken... Allemaal met CULTUUR..
Islam is iets wat een vrouw in haar hart draagt.. Zolang zij een goede moslima is zal ze ook een goeie huisgenote, en moeder zijn..Maar dat wilt niet zeggen dat ze niet kan emanciperen...

Succes verder met jouw gedachtengang

beslama

06-10-2005, 14:48

Citaat door xRomaissax:

En het heeft helemaal NIETs met de Islam te maken... Allemaal met CULTUUR..
Islam is iets wat een vrouw in haar hart draagt.. Zolang zij een goede moslima is zal ze ook een goeie huisgenote, en moeder zijn..Maar dat wilt niet zeggen dat ze niet kan emanciperen...
Zoals Amichar al zei, er bestaat ook een emancipatie met mate....de islamitische emancipatie en geen europese manwijfemancipatie.

06-10-2005, 15:15
Zolang men zijn rechten en plichten kent... is er geen emancipatie nodig

Juist omdat men misbruik maakt van zwakte of stilzwijging is er een ze3ma vorm van emancipatie ontstaan..

Als men nou eens vrees had van allah swt had, en de islamitische levenswijze naleeft leeft men zoals in een sprookje lang en gelukkig

06-10-2005, 15:17

Citaat door ingenieur:
Zoals Amichar al zei, er bestaat ook een emancipatie met mate....de islamitische emancipatie en geen europese manwijfemancipatie.
ahmitchar is er bij vergeten te vertellen dat als de mannen onder ons, de vrouw de ruimte geeft en haar aanstuurt om zich te ontwikkelen tot een goede, succesvolle moslima dit ook onnodig was

actie -> reactie, er ontstaat alleen een revolutie als er 2 extreem verschillende gedachtes zijn

06-10-2005, 15:18

Citaat door ingenieur:
Zoals Amichar al zei, er bestaat ook een emancipatie met mate....de islamitische emancipatie en geen europese manwijfemancipatie.
Een onderscheid is er zeker, maar als je mijn reactie goed zou lezen komt dat daar ook in terug... Sterker nog, Islam emancipatie... Europese manwijfemancipatie... Waar trek je de grens, als ik je zeg dat emancipatie per vrouw verschilt?
Hier kom ik weer op terug dat je TE zwart/wit denkt..
Jou eigen keus natuurlijk , en een ieder zo zijn eigen mening..Maar ik hoop dat je ooit gaat inzien dat er veel meer is dan dat alleen!

ALs een Moslima b.v naast haar huwelijk zou willen studeren of werken dan kan je dat op emancipatische wijze zien als veranderen, maar Islamtisch gezien is het al vele jaren terug al ter goedkeuring onderworpen..We hebben in de verhalen van onze Profeten genoeg voorbeelden waarin het wel degelijk mogelijk is...
OP cultuur vlak is het taboe... Op gebied van CUltuur zijn de mannen bekrompen en willen het hen vrouw verbieden... En dan komen er uitspraken zoals,, enige recht van de vrouw is aanrecht,,

Maar goed, ieder zijn eigen gedachtengang en zijn of haar manier van leven..

Beslamma

06-10-2005, 15:21



Citaat door ghizlen:
ahmitchar is er bij vergeten te vertellen dat als de mannen onder ons, de vrouw de ruimte geeft en haar aanstuurt om zich te ontwikkelen tot een goede, succesvolle moslima dit ook onnodig was

actie -> reactie, er ontstaat alleen een revolutie als er 2 extreem verschillende gedachtes zijn
Dat ben ik niet vergeten, maar dat was niet nodig om erbij te zetten. Ik wilde aangeven; vrouwen zijn bezig met emanciperen; zich willen gedragen als een man, maar vergeten hun plichten en rechten in de islam.

06-10-2005, 15:30

Citaat door ingenieur:
Macht in de keuken hebben is toch genoeg voor een vrouw?
Zij bepaalt(na goedkeuring van haar man natuurlijk) wat er die dag gekookt gaat worden? Dat is toch ook een soort macht?
je lijkt ook al op Deboeman


06-10-2005, 15:31

Citaat door Miss_Vanitas:
je lijkt ook al op Deboeman

Misschien is het wel familie...

Pagina's : [1] 2