Bekijk volle/desktop versie : voor alle gescheiden vrouwen....



05-10-2005, 00:03
tegenwoordig zie je steeds meer dat vrouwen heel snel scheiden..
Wat ik me afvraag is wat de werkelijke reden is waarom jullie gescheiden zijn..
En hoe moet het eigenlijk verder, komen jullie hierna weer snel aan een nieuwe partner waar je mee kunt trouwen, of is het echt lastig om aan een nieuwe huwelijkspartner te komen..
Ik vind het echt jammer dat iedereen tegenwoordig zo snel gaat scheiden, om de minst geringste reden gaan mensen gewoon scheiden..
Het huwelijk is niet alleen een sprookje zoals sommige denken, je moet geven en nemen.

05-10-2005, 00:09


oh ja en gaan de gescheiden vrouwen aangezien ze toch ontmaagd zijn daarna makkelijker met andere mannen naar bed, ik zal hier wel geen eerlijk antwoord op krijgen, maar toch jullie mogen ook prive reageren......

05-10-2005, 00:20

Citaat door sexywoman:
oh ja en gaan de gescheiden vrouwen aangezien ze toch ontmaagd zijn daarna makkelijker met andere mannen naar bed, ik zal hier wel geen eerlijk antwoord op krijgen, maar toch jullie mogen ook prive reageren......
Daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn geweest. De meeste Marokkaanse vrouwen doen bijna alles, en houden alleen hun vliesje intact. Dan zijn ze zogenaamd nog maagd

05-10-2005, 00:24

Citaat door Najib26:
Daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn geweest. De meeste Marokkaanse vrouwen doen bijna alles, en houden alleen hun vliesje intact. Dan zijn ze zogenaamd nog maagd
Ben jij dan nog maagd?

05-10-2005, 00:26



Citaat door sexywoman:
tegenwoordig zie je steeds meer dat vrouwen heel snel scheiden..
Wat ik me afvraag is wat de werkelijke reden is waarom jullie gescheiden zijn..
En hoe moet het eigenlijk verder, komen jullie hierna weer snel aan een nieuwe partner waar je mee kunt trouwen, of is het echt lastig om aan een nieuwe huwelijkspartner te komen..
Ik vind het echt jammer dat iedereen tegenwoordig zo snel gaat scheiden, om de minst geringste reden gaan mensen gewoon scheiden..
Het huwelijk is niet alleen een sprookje zoals sommige denken, je moet geven en nemen.
Ik denk niet dat mensen gaan trouwen om vervolgens zomaar te scheiden.
Scheiden is echt niet leuk en je bedenkt je wel 100 x voordat je t doet, met allerlei verzoenpogingen van dien. Als je met elkaar niet gelukkig bent en dat kunnen verscheidene redenen zijn, dan kun je beter zonder elkaar verder gaan.



Hada Houwa

05-10-2005, 00:28

Citaat door lief meisje84:
Ben jij dan nog maagd?
Boeien.



Houwa Hada

05-10-2005, 00:33

Citaat door sexywoman:
tegenwoordig zie je steeds meer dat vrouwen heel snel scheiden..
Wat ik me afvraag is wat de werkelijke reden is waarom jullie gescheiden zijn..
En hoe moet het eigenlijk verder, komen jullie hierna weer snel aan een nieuwe partner waar je mee kunt trouwen, of is het echt lastig om aan een nieuwe huwelijkspartner te komen..
Ik vind het echt jammer dat iedereen tegenwoordig zo snel gaat scheiden, om de minst geringste reden gaan mensen gewoon scheiden..
Het huwelijk is niet alleen een sprookje zoals sommige denken, je moet geven en nemen.
het huwelijk kan een sprookje voor je zijn....maar dan moet je meer geven dan nemen...je hoeft niet altijd lief tegen elkaar te zijn...dat kan gewoon niet....maar houden van...dat moet je vasthouden...kijk je bent ook niet altijd lief tegen je kind...maar je liefde voor je kind gaat nooit weg...dat moet ook gelden voor je partner...verlies nooit je respect voor je geliefde ...daar begint het meestal...

05-10-2005, 00:38

Citaat door tatoooti:
het huwelijk kan een sprookje voor je zijn....maar dan moet je meer geven dan nemen...je hoeft niet altijd lief tegen elkaar te zijn...dat kan gewoon niet....maar houden van...dat moet je vasthouden...kijk je bent ook niet altijd lief tegen je kind...maar je liefde voor je kind gaat nooit weg...dat moet ook gelden voor je partner...verlies nooit je respect voor je geliefde ...daar begint het meestal...
Klopt, respect is heel belangrijk. En als je partner je een keer niet respecteert, dan heb je je eerste deukje alweer opgelopen, en zo kan het doorgaan. Beetje bij beetje raak je jezelf kwijt, totdat je niet meer weet wie je bent, je herkent jezelf niet meer, anderen herkennen je niet meer.



Hadi Hiya

05-10-2005, 00:57

Citaat door supadupa:
Ik denk niet dat mensen gaan trouwen om vervolgens zomaar te scheiden.
Scheiden is echt niet leuk en je bedenkt je wel 100 x voordat je t doet, met allerlei verzoenpogingen van dien. Als je met elkaar niet gelukkig bent en dat kunnen verscheidene redenen zijn, dan kun je beter zonder elkaar verder gaan.



Hada Houwa
Ze scheiden zeker niet zomaar, maar heb wel het gevoel dat sommige mensen te snel scheiden, terwijl als ze elkaar de kans geven en geduld hebben met elkaar, ze misschien niet hoeven te scheiden..
Ik zie het zo vaak om mij heen, jonge meisjes trouwen en soms zijn ze al naar een paar maanden gescheiden, in de extreme gevallen zijn ze al na een paar weken gescheiden, dan kun je mij niet wijsmaken dat ze echt alles hebben geprobeerd.........

05-10-2005, 01:31
Dit is weer zo'n topic waar iedereen een ander antwoord op heeft. er zijn getrouwde koppels die meer doen om hun huwelijk te redden en andere weer minder, jammer genoeg zijn diegene die dus eigenlijk veel minder kunnen tolereren tegenwoordig in de meerderheid. juist daarom dat t aantal scheidingen zo fel gestegen is, scheiden is in de islam zowat het allerlaatste wat je mag doen, ik vind het echt jammer dat mensen zo snel beslissen om toch maar uitelkaar te gaan, vooral als er kinderen bij betrokken zijn. rondom mij heb ik al zoveel mensen zien scheiden en ik weet niet hoe ik het allemaal in de toekomst zal doen, maar ik denk dat ik insha allah echt alles zal doen om ervoor te zorgen dat ik nooit een scheiding hoef mee te maken, overhaast trouwen is volgens mij zeker ook een oorzaak, maar dat is weer iets wat eigen is aan deze tijd, veel meisjes worden verliefd en willen dan enkel en alleen die ene, zonder grondig na te denken over alles wat er bij komt kijken en eens ze getrouwd zijn, worden ze met de neus op de feiten gedrukt en ja .. en dan kijken of je ook kan leven met de gevolgen van de beslissing die JIJ hebt genomen... een scheiding bewijst in de meeste gevallen dat ze dus niet de gevolgen ervan kunnen dragen....


jammer











05-10-2005, 01:44

Citaat door lief meisje84:
Ben jij dan nog maagd?
Bij een man heet het geen maagd. Maar ik heb alhemdoelilah nooit een vrouw aangeraakt. Hoezo?

05-10-2005, 01:51

Citaat door supadupa:
Klopt, respect is heel belangrijk. En als je partner je een keer niet respecteert, dan heb je je eerste deukje alweer opgelopen, en zo kan het doorgaan. Beetje bij beetje raak je jezelf kwijt, totdat je niet meer weet wie je bent, je herkent jezelf niet meer, anderen herkennen je niet meer.



Hadi Hiya
daarom moet je voorkomen dat je partner je niet meer respecteert...weten dat hij of zij iets vervelend vindt...maar je doet het toch! weten dat hij of zij iets niet leuk vindt ...maar je doet het toch! meestal zijn het allemaal kleine dingetjes....die op een dag een probleem gaan vormen...en als jij er niets aan doet dan komt er wrijving...ruzie...ontevredenheid...vervreemding.. .en als jullie liefde niet sterk genoeg is...dan is jullie relatie gedoemd te sterven...een zinloze dood....want als je een beetje had gegeven...en geincasseerd...gecommuniceerd...dan had je de scheiding buiten de deur gehouden...maar ja jij liet natuurlijk weer die deur op een kier....en je nam alles vanzelfsprekend....

maar je hebt ook relaties waar de een uitgekeken raakt op de ander....dan kan je lief zijn wat je wilt....houden van zoveel je wilt...attenter zijn dan de prins op het witte paard himself....hij of zij gaat je hoe dan ook verlaten! maar dan heeft diegene geen waardering voor een lief iemand en verdient jou liefde niet...

05-10-2005, 13:27



Citaat door tatoooti:
daarom moet je voorkomen dat je partner je niet meer respecteert...weten dat hij of zij iets vervelend vindt...maar je doet het toch! weten dat hij of zij iets niet leuk vindt ...maar je doet het toch! meestal zijn het allemaal kleine dingetjes....die op een dag een probleem gaan vormen...en als jij er niets aan doet dan komt er wrijving...ruzie...ontevredenheid...vervreemding.. .en als jullie liefde niet sterk genoeg is...dan is jullie relatie gedoemd te sterven...een zinloze dood....want als je een beetje had gegeven...en geincasseerd...gecommuniceerd...dan had je de scheiding buiten de deur gehouden...maar ja jij liet natuurlijk weer die deur op een kier....en je nam alles vanzelfsprekend....

Nu leg jij de fout bij een persoon, de gever. Hoeveel moet die persoon geven, tot waar is die grens? Kan de ander daar geen misbruik van maken (al is het onbewust)? Moet je er alleen maar voor zorgen dat je partner gelukkig wordt zodat je huwelijk in stand blijft, en wat als je partner alleen maar denkt aan zijn/haar eigen geluk?

Zo simpel is t gewoon niet, en elke situatie is anders, wij hebben gewoon geen flauw benul van wat er tussen die vier muren gebeuren. Je leert iemand nou eenmaal pas goed kennen als je met hem/haar samenwoont.


Hada Houwa

05-10-2005, 14:39

Citaat door MarocCia_Y:
Er zijn mensen die onder druk/ dwang van ouders e omgeving hebben moeten trouwen, ze vertrouwen op de "kennis" van hun ouders omdat zij zelf nog jong zijn en de ouders vast t beter weten....., ze gaan trouwen en hopen en doen er alles aan om het huwelijk een kans van slagen te geven, tenslotte wordt er altijd heel hard geroepen dat liefde kan groeien in een huwelijk, liefde kan wel degelijk groeien in een huwelijk, maar alleen als een huwelijk van beide kanten komt, niet als de ene partner alles moet doen en de ander er maar van uit gaat dat het goed is zo... als de man getrouwd wil zijn om bepaald aanzien te genieten bij anderen, als het hem en zijn familie te doen is om de NAAM die ze hebben... meisje wil haar ouders geen verdriet doen en wil dat zij trots op haar zijn... na 3 jaar ongelukkig te zijn en geen enkele stap in de goede richting kan het meisje er voor kiezen om voor zichzelf te kiezen en toch te gaan scheiden!

mbt je tweede vraag... niet alle vrouwen die scheiden zijn ontmaagd ! Daarbij zijn er hamdoelilaah vrouwen die bang zijn voor allah s.w.t. en lekker hun ding doen en wachten tot het moment dat er inshallah iemand hun pad kruist waar ze een goed gevoel bij hebben!
dat tweede moet je mij even proberen uit te leggen, niet alle vrouwen die gescheiden zijn, zijn ontmaagd, naar mijn mening zijn echt alle getrouwde vrouwen die gaan scheiden ontmaagd, anders begrijp ik heel duidelijk waarom ze gescheiden zijn hahaha, tenminste ik zou ook scheiden als mijn man me na een paar maanden nog niet ontmaagd had, dan moet er toch iets mis zijn niet.....

05-10-2005, 15:21

Citaat door MarocCia_Y:
Je geeft het antwoord zelf al....
wat het ook kan zijn dat je niet van die persoon houdt en jezelf daarom ook niet kan geven aan die persoon!