Bekijk volle/desktop versie : HELP!!! Wat moet ik doen



04-10-2005, 14:53
Asalam alaikum,

Ik ga inshallah op korte termijn trouwen met een niet-marokkaanse moslima.
alleen i kweet ni of we moeten trouwen op z'n marokkaans (bij de consulaat) of
op z'n nederlands ( bij de gemeente) of gewoon allebei.
Wat zijn de voordelen en naden. Ik weet t echt ni.
Kan iemand mij helpen

Masalama

04-10-2005, 20:37


Salaam,

ik denk dat je beide moet doen, dus zowel bij de consulaat als de gemeente.

je huwelijk is islamitisch gezien pas geldig als je een trouwakte hebt getekend bij de marokkaanse comsulaat en daarnaast moet je natuurlijk in ondertrouw gaan bij de gemeente dus volgens de Nederlandse wet.
Maar voor de zekerheid kan je de M.consulaat bellen.
veel succes

05-10-2005, 15:00
Dank je wel
ik zal binnenkort kort contact opnemen met de conculaat.

06-10-2005, 14:23
Allah y kemel 3alikom bel ghier inshallah!

Als ik mij niet vergis moet je tegenwoordig eerst voor de nederlandse wet trouwen en dan pas kan je naar de marokkaanse consulaat gaan. Volgens mij vragen ze dan om je trouwboekje die je bij het stadhuis hebt gekregen.

Maar nogmaals ik weet het niet zeker!

06-10-2005, 14:39


Salam alaykoum

ik zou ze allebei doen
heb het zelf ook zo gedaan

beslama

06-10-2005, 14:45
Salaam oe alaikoem,

Klopt, je moet eerst de nederlandse hebben en dan de marokkaanse..daar vragen ze naar. Ben kort geleden met een paar geweest

Liefs, jullie zuster

Salaam oe alaikoem

06-10-2005, 15:32
Het wordt dus een nederlandse en een marokkaanse.

Iedereen hartstikke bedankt.



Moge Allah julie allemaal belonen.


en hoe moet ik het voorstellen als ik naar de gemeente of consulaat ga?
is het gewoon een kwestie van handtekeing zetten
of komt er meer bij kijken

06-10-2005, 17:14
gemeente daarna consulaat, maar eeeeeeeeerssssst de trouwakte maken (moskee ofzo) he????

Bij de gemeente kun je vaak op de maandagochtend gratis trouwen, kwestie van handtekening zetten... je moet eerst in ondertrouw voor een paar weken. Consulaat snapte ik niets van (ik ben nl, man maroc)... veel geblabla, kopieeen en foto's en vage vragen, maar dat heeft mijn man enzo geregeld. Dat kostte wel geld natuurrrrrrrlijk. hahhaa grapje. Maar dat moet je aan een maroc vragen.

ps. voordelen nl trouwen is dat weduwenwet etc meteen is geregeld, ook met kinderen aangeven makkelijker. Trouwen kan gratis (je moet wel uitreksels enzo halen). Nadeel scheiden moet via rechter he. En je kan niet meer frauderen met uitkeringen en huizen (maar dat deed je toch al niet toch?). Voordeel marocwet is dat je kinderen anders bastaards zijn!!! Verder heb je er niets aan. Nadelen marocwet is moeilijk scheiden voor een vrouw, recht op kinderen is anders dan in nl, veel gedoe (was allemaal rommelig en echt marokkaans zeg maar), kost je geld. Tenminste dit is mijn mening hoor, ben vast van alles vergeten.

M.