Bekijk volle/desktop versie : Bekeerde Moslima: OM eist jaar cel tegen Soumaya S



Pagina's : [1] 2 3 4

04-10-2005, 13:36
[URL="http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/10_oktober/04/binnenland/1004_1315_eis_soumaya_s.xml"]OM eist jaar cel tegen Soumaya S.[/URL]
Het Openbaar Ministerie heeft twaalf maanden celstraf, waarvan vier voorwaardelijk geëist tegen Soumaya S. wegens verboden wapenbezit.

Geen bewijs
Officier van Justitie Plooy stelde voor de rechtbank in Rotterdam dat hij niet kan bewijzen dat de vrouw heeft gehandeld uit terroristisch oogmerk.

Verband
In juni werden Soumaya S. en Martine van den O. als terreurverdachten aangehouden. De arrestaties van deze moslima's hielden verband met de aanhouding van vermeend kopstuk van de Hofstadgroep Nouriddin El F.

04-10-2005, 13:51



Citaat door THE_DREAMER:
Dat is wel een erg hoge eis .
Verboden wapenbezit staat maximaal drie jaar op, ik snap die rechters ook niet hoor, waarom geen maximum, uitzetten kunnen ze haar ook al niet

04-10-2005, 14:06

Citaat door THE_DREAMER:
omdat het om een nagelvijltje ging ?
Ja, ja strenger optreden? In alle terrorzaken moet het OM gewoon de maximum straf opleggen

04-10-2005, 14:17
ewa... verboden wapenbezit... wat maakt het uit dat ze een bekeerde moslima is. wie de wet breekt, moet ervoor boeten.. zo simpel is het

04-10-2005, 14:50


OM eist jaar cel tegen terreurverdachte Soumaya S.

Uitgegeven: 4 oktober 2005 13:16
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2005 14:21

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag twaalf maanden celstraf, waarvan vier maanden voorwaardelijk, geëist tegen Soumaya S. wegens verboden wapenbezit. Officier van Justitie K. Plooy stelde voor de rechtbank in Rotterdam dat hij niet kan bewijzen dat de vrouw heeft gehandeld uit terroristisch oogmerk.

In juni werden Soumaya S. en Martine van den O. als terreurverdachten aangehouden. De arrestaties van deze moslima's hielden verband met de aanhouding van vermeend kopstuk van de Hofstadgroep Nouriddin El F., de echtgenoot van Soumaya. Deze vermeende terrorist was tot dat moment voortvluchtig.


Machinepistool

El F. had een doorgeladen machinepistool bij zich toen een arrestatieteam hem overmeesterde op het Amsterdamse station Lelylaan. Soumaya werd samen met El F. aangehouden. Korte tijd daarna is Martine van den O. in Rijswijk (Zuid-Holland) gearresteerd.

Nouriddin El F. wordt met de andere vermeende leden van de Hofstadgroep berecht. Naast lidmaatschap van deze vermoedelijke terroristische organisatie moet hij zich ook verantwoorden voor het bezit van het machinepistool met de bijbehorende munitie. De inhoudelijke behandeling van het proces tegen de Hofstadgroep begint op 5 december en duurt naar verwachting twee maanden.


Bron: http://www.nu.nl/news/603209/15/OM_eist_jaar_cel_tegen_terreurverdachte_Soumaya_S. .html

04-10-2005, 15:55
Geef 'r drie jaar. Waar zijn trouwens al die felle Moslima's gebleven die hier een maandje of wat geleden nog volop aanwezig waren? Ik vind het verdacht stil...

04-10-2005, 15:57
VInd het wel veel, een heel jaar..

Pedofielen krijgen taakstraffen, terwijl ze 10kinderen hebben misbruikt..
Ik snap deze kromme land niet..

04-10-2005, 16:10

Citaat door TurK__:
VInd het wel veel, een heel jaar..

Pedofielen krijgen taakstraffen, terwijl ze 10kinderen hebben misbruikt..
Ik snap deze kromme land niet..
Ja maar die pedofielen zijn hollanders en dit is een bekeerde moalima

04-10-2005, 16:12

Citaat door eduardo:
Geef 'r drie jaar. Waar zijn trouwens al die felle Moslima's gebleven die hier een maandje of wat geleden nog volop aanwezig waren? Ik vind het verdacht stil...
3 jaar voor wat? ze had zelf geen wapen toch?

04-10-2005, 16:12

Citaat door eduardo:
Geef 'r drie jaar. Waar zijn trouwens al die felle Moslima's gebleven die hier een maandje of wat geleden nog volop aanwezig waren? Ik vind het verdacht stil...
Zouden ze niet meer mogen van hun man?

04-10-2005, 16:15

Citaat door rikus:
Zouden ze niet meer mogen van hun man?
Nee zijn druk bezig met lekker eten maken voor vanavond
Ga jij maar broodje kaas eten

04-10-2005, 16:20

Citaat door MrMaRouaN:
Nee zijn druk bezig met lekker eten maken voor vanavond
Ga jij maar broodje kaas eten
Nou wij krijgen vanavond een heerlijk speklapje, met rode kool en gebakken aardappeltjes en een heerlijke griesmeelpudding met slagroom na

04-10-2005, 16:29



Citaat door LanterFanter:
Jij zegt wat ik dacht,.....vaag ja,...HIJ is toch met dat ding gearresteerd en niet ZIJ

Trouwens,...ik ken iemand die met een M16 gepakt is,...die kreeg maar 3 maanden waarvan 2 voorwaardelijk en heeft precies 30 dagen gezeten
Dat wapen zat overigens wel in haar handtas en ik vind de straf veul te laad!
En die M16 was zeker in Verweggiestan, hier is de minimale eis voor verboden wapen bezit 1 jaar en het maximun 3
Doordat ze ontkend dat het wapen van haar is heeft ze de minumum eis gekregen, jammer!

04-10-2005, 16:31

Citaat door rikus:
Ja maar die pedofielen zijn hollanders en dit is een bekeerde moalima
Dat is ook de enige reden waarom ze 1jaar heeft gekregen..

04-10-2005, 16:39

Citaat door TurK__:
Dat is ook de enige reden waarom ze 1jaar heeft gekregen..
Tuurlijk dat snap ik zelfs ik nog

Pagina's : [1] 2 3 4