Bekijk volle/desktop versie : Aanslagpleger Bali op video opgenomen



02-10-2005, 22:06
AMSTERDAM 2005-10-02 – Een van de daders van de zelfmoordaanslagen die zaterdagavond op drie restaurants op het Indonesische eiland Bali werden gepleegd is door een toerist op video vastgelegd.

Op de film loopt een man in een zwart T-shirt het druk bezochte Raja Café binnen, een twee verdiepingen tellend noedel- en steakrestaurant in het toeristenoord Kuta. Hij loopt kalm maar vastberaden langs de tafeltjes waar zowel Indonesische als buitenlandse bezoekers bij kaarslicht zitten te praten en te drinken. Voor hij uit het zicht van de camera verdwijnt trekt hij zijn rugzak recht. Luttele seconden later volgt de explosie - een witte flits en een luide knal - waarna het beeld wordt gevuld door zwarte rook. De eigenaar van de videocamera vlucht naar buiten, waar schaars geklede toeristen in verwarring en paniek door elkaar lopen.

De filmbeelden, gepubliceerd door Associated Press Television News, worden door de politie gebruikt als bewijsmateriaal.

De andere twee aanslagen werden gepleegd op visrestaurants aan het strand van Jimbaran, dertig kilometer van Kuta. In totaal kwamen 26 mensen om het leven en vielen er zeker honderd gewonden. De politie vermoedt dat de aanslagen zijn beraamd door de Maleisiërs Azahari bin Husin en Noordin Mohamed Top, die ook achter de aanslagen zouden zitten die drie jaar geleden werden gepleegd op twee discotheken op Bali. Hudin noch Top nam deel aan de aanslagen van zaterdag. Van de daders zijn alleen het hoofd en de voeten teruggevonden, zei de politie, waaruit zij concludeert dat de drie mannen explosieven om hun middel droegen.

http://www.versatel.nl/nieuws/buitenland/articles/2005/10/02/0047/index.xml

02-10-2005, 22:09


Ik heb het gezien ja. Was opgenomen met zo'n gsm die ook video beelden opneemt, heel toevallig... eerst was het rustig in dat restaurant - die knaap kwam binnen - liep naar achteren - en boem.

02-10-2005, 23:00
jongeJonge waar ben je wel veilig als je niet veilig bent in een BomVolle reastaurant...

02-10-2005, 23:16

Citaat door Misstantan:
jongeJonge waar ben je wel veilig als je niet veilig bent in een BomVolle reastaurant...
Goede woordspeling op iets wat niet zo goed is. De bomdrager is vast zo'n puber die misleidt is op zo'n islamitische koranschool, maar dat zullen we nog horen van de Indonesische politie

02-10-2005, 23:38



Citaat door Tsedek:
Ik heb het gezien ja. Was opgenomen met zo'n gsm die ook video beelden opneemt, heel toevallig... eerst was het rustig in dat restaurant - die knaap kwam binnen - liep naar achteren - en boem.
Wel handig al die camera;s , heb er ook 1 in mijn phone maar gebruik hem never

02-10-2005, 23:48

Citaat door ALI_BEN_YOUSSEF:
Wel handig al die camera;s , heb er ook 1 in mijn phone maar gebruik hem never
Ik vind het niet handige.......mensen maken er misbruik van.

02-10-2005, 23:48
De dader leek wel Indonesisch. Volgens mij is zelfmoord in de Quran verboden.