Bekijk volle/desktop versie : Zorgtoeslag



01-10-2005, 18:59
Beste mensen,
Zoals jullie weten wordt het zorgstelsel helemaal veranderd. Onlangs heb ik een aanvraagformulier opgestuurd gekregen. Hierin vragen ze een schatting van je inkomen, van het jaar 2006. Mijn vraag aan jullie is of je studie financiering geldig als een vorm van 'inkomen'.

Bedankt allemaal!

Ma3a salamaa

01-10-2005, 19:06


is ook me vraag! een collega van me zei van niet..belastbaar inkomen is bijv. geld van je bijbaantje

01-10-2005, 19:08
Salaameilikom,

Studiefinanciering wordt niet als inkomen gezien.
Ik hoop je vraag hierbij beantwoord te hebben.

wa salaam

01-10-2005, 19:09
Ja, dat hoorde ik oook maar gister verteld mij iemand dat het wel geldig is...verwarrend allemaal

01-10-2005, 19:10


Nou oke, duidelijk.....

nog een vraag, ik ben oproepkracht. Wanneer ik tijd heb werk ik .....misschien een week (tijdens vakantie bijvoorbeeld) maar dan voor een tijdje niet)...hoe zit dat precies?

01-10-2005, 19:10
Ik had toevallig ook erover gebeld. Ze vertelde me dat je je studieF niet meer moet rekenen.!!!!

01-10-2005, 19:12

Citaat door Faith:
Nou oke, duidelijk.....

nog een vraag, ik ben oproepkracht. Wanneer ik tijd heb werk ik .....misschien een week (tijdens vakantie bijvoorbeeld) maar dan voor een tijdje niet)...hoe zit dat precies?
Kijk wat ze willen is een schatting. Probeer uit te rekenen hoeveel je gaat werken in het jaar 2006 en vul het in. Je kan trouwens altijd nog een wijzigingsformulier aanvragen als je een vaste bijbaan hebt ofzo.

01-10-2005, 21:57
Nee, studiefinanciering wordt niet als salaris gezien, alleen loon of een (eventuele) uitkering. Ik ontvang huursubsidie en mijn studiefinanciering werd ook niet als salaris gezien.

01-10-2005, 22:36
je kon (aangezien je nu te laat bent om te informeren dat dit soort zaken) bellen met een gratis nummer, stond vermeld in dat formuliertje die je erbij had gekregen..

01-10-2005, 22:50
dat nummer is 0800-0543

02-10-2005, 10:53
He meid, ik heb op de site van ib-groep gekeken en het klopt inderdaad dat studiefinanciering niet voor het toetsingsinkomen geld. Tevens heb ik kunnen lezen dat voor de mensen die een aanvullende beurs hebben, dit ook met 400 euro per jaar verhoogd wordt, dus goed nieuws! Je kan anders even op de site van de ib-groep gaan kijken. http://www.ib-groep.nl

Gr.

02-10-2005, 14:46


Hey dame,

Je bent me inderdaad net voor. Wilde precies hetzelfde neerzetten!
En dit is echt een aanradertje voor iedereen... Zij vragen een schatting van een jaarbasis. Tuurlijk verschilt dat vaak, omdat men niet alleen maar vaste uren maakt.
EN wie zegt dat je binnen dat jaartje hetzelfde inkomen hebt of zelfde baantje.

Beste is toch om zo laag mogelijk te doen, immers aan het eind van het jaar krijg je geld terug in plaats van dat je vervolgens weer moet inleveren!

Studiefinanciering telt er niet bij!

Liefs

02-10-2005, 16:09


en als je gewoon werkt? ik werk parttime.. en dat is ongeveer zon 25.ooo euro per jaar....moet ik dan wat terug betalen? of juist niet? weet er iemand hoe je dat kan berekenen? alvast bedankt..!

02-10-2005, 16:17
salaam en als je helemaal niet werkt en alleen studiefin krijgt maar wel stage loopt en een stagevergoeding krijgt??

02-10-2005, 17:01
Zorgtoeslag
Afhankelijk van je inkomen kun je een zorgtoeslag ontvangen via de Belastingdienst. De maximale zorgtoeslag bedraagt circa € 405 per jaar. Voorwaarde voor een zorgtoeslag is dat je een Nederlandse zorgverzekering hebt. Je studiefinanciering telt niet mee voor het toetsingsinkomen waarop de hoogte van de zorgtoeslag wordt gebaseerd. De zorgtoeslag kun je aanvragen bij de Belastingdienst.



Meer informatie
Voor meer informatie over de nieuwe zorgverzekeringswet kun je terecht bij het ministerie van VWS op http://www.denieuwezorgverzekering.nl. Op deze site vind je ook een aantal rekenvoorbeelden aan de hand waarvan je een inschatting kunt maken van je toekomstige zorgkosten.

Voor meer informatie over de zorgtoeslag en eventuele fiscale consequenties kun je terecht bij de Belastingdienst op http://www.toeslagen.nl of http://www.belastingdienst.nl/.


print | laatst bijgewerkt: 21-9-2005

Naam ontvanger


E-mailadres ontvanger


Uw naam


Uw e-mailadres


Opmerking