Bekijk volle/desktop versie : Belastingdienst mag vrouw gijzelen



30-09-2005, 18:53
Een Amsterdamse vrouw die al meer dan twee maanden door de Belastingdienst wordt gegijzeld, hoeft niet te worden vrijgelaten. Dat heeft de rechtbank Amsterdam donderdag bepaald. De vrouw moet de fiscus ongeveer een half miljoen euro terugbetalen, nadat dit geld in 2003 per ongeluk op haar rekening was gestort. De vrouw had het geld in contanten opgenomen, en weigert te vertellen waar het gebleven is. De fiscus heeft de vrouw gegijzeld om haar aan de praat krijgen.

De vrouw had bij het invullen van haar belastingformulier van 2002 getallen doorgekrast, waardoor de scanner van de Belastingdienst in de war raakte en verkeerde gegevens opsloeg. Hierop stortte de Belastingdienst ongeveer een half miljoen euro op haar rekening.

De vrouw weigert sindsdien het geld te overhandigen en claimt dat 'het geld op is', meldt een woordvoerder van de rechtbank. Ze wordt daarom sinds 7 juli gegijzeld door de Belastingdienst. Ze wordt vastgehouden in een huis van bewaring in Groningen. De rechtbank verklaarde dat de vrouw pas mag worden vrijgelaten als ze het geld teruggeeft.

http://www.tiscali.nl/content/article/nbinn/428786.htm

30-09-2005, 18:56


en terecht...

30-09-2005, 18:57

Citaat door DutchBart:
en terecht...
van wie ?

30-09-2005, 19:00

Citaat door Aicia:
van wie ?
van de belastingdienst, dat ze die vrouw vasthouden

30-09-2005, 19:06



Citaat door DutchBart:
van de belastingdienst, dat ze die vrouw vasthouden
Vind ik ook. Het is niet van haar dus ze moet het gewoon terug geven.
Wat ik niet begrijp is dat ze het geld balangrijker vind dan haar kind die ze nu moet missen.

Dom mens!

30-09-2005, 19:10
half miljoen euro voorlopige terug gave is

is flink wat vakantie geld

betwijfel het of ik dan ooit zal terug keren

01-10-2005, 00:57
Belasting steelt en nu worden zij bestolen..

01-10-2005, 00:59

Citaat door Misstantan:
Belasting steelt en nu worden zij bestolen..
dat nog niet eens . ze hebben het zelf op haar rekening gestort

01-10-2005, 01:54

Citaat door born_2_B_muslim:
dat nog niet eens . ze hebben het zelf op haar rekening gestort
dat hebben ze niet gedaan omdat die vrouw daar recht op had:
Citaat:
De vrouw had bij het invullen van haar belastingformulier van 2002 getallen doorgekrast, waardoor de scanner van de Belastingdienst in de war raakte en verkeerde gegevens opsloeg. Hierop stortte de Belastingdienst ongeveer een half miljoen euro op haar rekening.
Ze hadden die gegevens allicht kunnen controlleren, maar wie de belastingdienst oplicht, naait eigenlijk het hele land....

01-10-2005, 01:54

Citaat door Misstantan:
Belasting steelt en nu worden zij bestolen..
de belastingdienst steelt niet, maar deze vrouw heeft wel degelijk gestolen, o.a. van jou en mij...

01-10-2005, 02:03

Citaat door DutchBart:
de belastingdienst steelt niet, maar deze vrouw heeft wel degelijk gestolen, o.a. van jou en mij...
Hee Bartje hoe is ie,is al een tijd terug.