Bekijk volle/desktop versie : Jouw buren, ken je ze?



Pagina's : [1] 2 3 4

29-09-2005, 09:54

Citaat door NeshWaha:
Wie van jullie heeft goede contact met de buren?

Is het dan gewoon goedendag of komen jullie regelmatig bij elkaar op de thee?

Oftewel in hoeverre hebben wij contact met onze buurtjes dames?

Ik had een aardige turkse buurvrouw die wel eens bij mij kwam met haar kleine kindjes en ik bij haar maar helaas is ze vorige maand verhuist. Ik zal dat wel missen vooral nu de ramadan voor de deur staat , geen uitwisselingen onderling meer van broodjes, cake, turkse en marokkaanse lekkernijen(daar ging het niet echt om maar gewoon het gevoel van siyam en het verbreken van siyaam dat je kunt delen) en natuurlijk de mashaAllah ramadan sfeer onder moslims.....

Voor de rest alleen nederlandse en surinaamse en engelse buren, beperkt contact, meestal alleen gedag zeggen meer niet. Zelfs een kopje suiker zou ik niet van ze lenen. Wel van mij chinese buurvrouw trouwens die heeft kinderen van mijn zoontje zijn leeftijd en ze is ook buitenlands dus dat bind weer wel...
.

29-09-2005, 09:56


helaas heb ik in mn flat alleen maar nederlandse buren,waar ik overigens wel mee kan opschieten,verder heb ik drie familieleden in d estraat wonen en we sturen elkaar wel altijd lekkernijen enzo en gaan weleens bij elkaar op bezoek!

29-09-2005, 10:01
Alleen nl (vooral oudjes) en ja ook hier alleen hoi en hallo.. of ze vragen even naar zenjabiel.. hoe oud is nu, oooh wat is ze toch al groot..gaat snel he.. en dat was t..

en dat geldt voor 2 buren.. de rest van de straat heb ik helemaal niks mee.. al woon ik hier bijna 2 jaar.. heb ze wel vorig jaar met el3ied enz n bordje met koekjes gegeven.. vonden ze erruug lekker

29-09-2005, 10:01
ik heb marokaanse buren waar ik me aan dood erger, ik schaam me als ik de andere buren weer hoor klagen over hun.
het is een koppel met 3 of 4 kinderen, hij mishandeld haar, ik hoor haar altijd schreeuwen en hem haar beuken , dan hoor je heel hard dingen vallen enz en gegil enz
zij is altijd aan het gillen en aan het schreeuwen tijdens de ruzies en ik hoor de ergste dingen vallen die zij aan hem roept zoals zemmel etc..
we hadden laatst nog de politie gebeld omdat ze om 1 uur bezig waren met ruzie en wij moesten allebei werken de volgende dag.

wollah ik zal blij zijn als we verhuizen

ik heb wel een hele oude hollandse man aan de andere kan van me, hij is heel aardig en let altijd op ons huisje als we naar belgie gaan enz, hij is echt lief

29-09-2005, 10:02


Ik heb naast mij een chinese familie wonen.
Geen contact mee. ze zijn erg gesloten.

Onder mij een oudere nieuwschierige benedenbuurvrouw.
Ben heel beleefd en aardig tegen haar, want volgens mij is ze niet echt racistisch, maar blij is ze niet met 2 buitenlandse gezinnen boven haar...

verder op in de straat woont een marokaans gezin.

Ik was heel blij met hun komst!!!

Ik maakte altijd te veel lekkere dingen en dan vroeg ik Allah om een gezin die ik mee kon laten proeven, dan hoefde ik niks weg te gooien.

29-09-2005, 10:04

Citaat door NeshWaha:
Wat leuk zeg familieleden is de straat heb je niet vaak, en dan nog wel 3 familieleden!!! Wel gezellig!!!
subhanalah het zijnn allemaal schoonzussen van elkaar en onze mannen hebben dezelfde opa!het is wel gezellig hoor!

29-09-2005, 10:04
ik heb ook geweldige buren moet ik zeggen. een van mijn buren zijn ook marokaans, de buurvrouw komt vaakr bij mij ,dan ik bij haar. de laaste keer dat ik bij haar binnen ben geweest, is vorig jaar ramadan .we wisselen heel wat uit. allah iekbel ,maar dat is het hele jaar door zo .niet alleen in de ramadan.

29-09-2005, 10:05
Ik woon in een witte wijk. Er wonen verder helemaal geen Marokkaanse gezinnen. Wel 2 turkse, maar die wonen 2 paden verderop. Wij hebben namelijk in onze buurt allemaal paden, dus je woont niet aan een weg.
Maar mijn Nederlandse buurvrouw is echt een topmens. We hebben erg goed contact. Ze heeft een zoon van 13 die erg dol is op mijn man. Mijn man helpt hem vaak met zijn Franse lessen, en tijdens de ramadan mogen ze altijd van onze lekkernijen proeven. Dit vinden ze altijd zo leuk. En bijvoorbeel met en 3aid krijgen ze koekjes van ons. Toen ik zwanger was bracht ze bijvoorbeeld wel eens haring voor mij mee omdat ze wist dat ik dit lekker vind.

Je kunt echt voor alles bij ze terecht. Dus ik heb een goede band met mijn buren.

29-09-2005, 10:06
Bijna geen contact met mijn buren, ik kom ze ook bijna niet tegen, mocht ik ze tegen komen dan is het ook eigenlijk niet meer dan " Hallo" ......... Mijn man heeft wel contact met de buurjongens ( Marokkanen ) .......

29-09-2005, 10:10
Naast ons hebben we grieken.......hoi hoe gaat het en gewoon een vriendelijke gesprek.
Daarnaast een nederlandse man.........gewoon hoi
Daarnaast een turks gezin...............gaan weleens op bezoek en wisselen vaak onderling lekkere dingen
daarnaast een oud Marokkaanse vrouwtje die geregeld over de vloer komt

29-09-2005, 10:16

Citaat door NeshWaha:
Leuk om te horen dames, behalve dan de buren van achermijnpc! Allahye7fed.....Wat erg is dat zeg.Dat ze mishandeld wordt bedoel ik dan, maar goed ze mag haar mond ook wel eens wassen met zeep want ik denk niet dat die woorden manlief inspireren om zijn handjes thuis te houden na het roepen van zulke koosnaampjes...

Ik hoop echt dat in de woning van de turkse familie die nu weg is, andere moslims komen wonen !! InshaaAllah yarab, dan krijg ik toch nog misschien een gezellige ramadan want je merkt er al zo weinig van als je werkt!! Alleen in het weekend met familie, de rest van de week is zo sfeerloos...Of is dat alleen bij mij zo?
je wilt niet weten wat ze allemaal roept naar hem, zemmel is het liefste woord dat ik tot nu toe heb gehoord ghra roept ze ook weleens en smehet, etc...
als ik dan naar werk vertrek en zij naar school van haar kinderen zie ik haar gezicht helemaal blauw, maar jah dan zeg ik in mezelf waarom hou je je mond dan niet.

of waar ik me dood aan erger en soms ook om moet lachen , is als ze heel hard a wilie wilie roept, net een liedje en dan kan zij zo uren doorgaan, a willie wiliie a willielie
dan zeg ik tegen mijn man "daar gaat ze weer"

29-09-2005, 10:24
Ik heb hele goede buren boven mij en mijn onderste buurvrouwtje, ze is echt heel lief.
Als ik zeik ben t komt ze altijd soep en eten brengen,en ze heeft altijd wel een kleinheidje voor mijn kids.
Krijg ook altijd leuke dingetjes van haar.
Ik zou haar niet meer kunnen missen.

29-09-2005, 10:27


Ik heb wel leuke buren, die zich aan elkaar lopen te ergeren. De een heeft heel luid muziek aan (onze marokkaanse bovenbuurvrouw). De ander heeft vervelende kinderen die van alles uit het raam gooien (onze surinaamse buurvrouw naast ons) en de andere roddelt over iedereen en belt altijd de politie (onze hollandse buurvrouw naast ons). Mijn hollandse beneden buurvrouw is echt zo'n vrouwtje met een kat en een vriend die eens in de zoveel tijd langs komt. Heel lief vrouwtje staat ook altijd voor ons klaar en wij voor haar. Daarnaast een indonesische met kinderen van de leeftijd van mijn kinderen (kan lekker koken en komt ook vaak over de vloer). Verder bemoei ik me met niemand en sorry maar mijn eten krijgen ze ook niet.

29-09-2005, 10:30
ben jaloers op sommige hier..


ik wil ook leuke buren!!!

29-09-2005, 10:46
ik woon in een portiek en ik woon helemaal boven,naast mij woont een nederlandse vrouw met haar dochter daar heb ik het meest contact mee.ik heb gister nog een heel leuk plantje gehad omdat ik zo lief ben ,dat waren haar woorden niet die van mij,ik geef ze altijd iets als ik aan het bakken ben en dat waarderen ze gewoon.verder wonen hier 2 surinaamse mensen,de een ken ik best goed maar die gaat helaas verhuizen over een paar weken zij woonde onder mij en ik heb 3 kids maar ze heeft nooit geklaagd over het lawaai
verder woont hier een turkse alleenstaande vrouw met 2 kids maar daar heb ik geen contact mee,het is een echte b... die niks van marokkaanen moet.
en ik heb nog een leuke marokaanse buurvrouw die in een ander portiek woont maar met wie ik heel goed kan opschieten en ook altijd eten uitwissel

Pagina's : [1] 2 3 4