Bekijk volle/desktop versie : Vlaardingse gruwelmoord 'een duivelse situatie'



28-09-2005, 08:27
[URL=http://www.ad.nl/binnenland/article25130.ece]Vlaardingse gruwelmoord 'een duivelse situatie'[/URL]

VLAARDINGEN - Hoe heeft het zo ver kunnen komen dat Roland Z. uit vlaardingen zijn 67-jarige moeder vermoordde en ontleedde?

Op deze vraag moet vandaag bij de behandeling van de rechtszaak tegen Z. antwoord komen. Ook moet duidelijk worden in hoeverre de Riagg daarbij een negatieve rol heeft gespeeld.
Dat Z. eerder als psychiatrisch patiënt dan verdachte moet worden beschouwd, staat vast. De vraag is of voorkomen had kunnen worden dat hij, in de ban van waanideeën, zijn moeder vermoordde en vilde. Volgens advocaat J. van Riet voelde Z. geruime tijd voordat hij ontspoorde, al aan dat het niet goed met hem ging. ,,Hij had pyschotische momenten en is daarvoor zelf naar de Riagg gestapt. Hij is daar ook behandeld, maar op een bepaald ogenblik vonden ze daar dat het genoeg was en is de behandeling stopgezet.’’

Een van de rechercheurs noemt de zaak een voor Nederland ’historische misdaad’. Van Riet spreekt van een ’duivelse situatie’. Op verzoek van de familie wil hij dat de zaak achter gesloten deuren wordt behandeld. Ook heeft hij de rechtbank gevraagd tijdens de rechtszaak zo min mogelijk in detail te treden. ,,Het is gewoon te confronterend voor de betrokkenen,’’ aldus Van Riet.

Nu Z. met behulp van medicijnen weer enigszins tot zichzelf is gekomen, vreest de advocaat dat zijn cliënt een eind aan zijn leven zal maken als hij niet adequaat wordt begeleid.

28-09-2005, 12:50


Zou het erg zijn dan??
Citaat:
Nu Z. met behulp van medicijnen weer enigszins tot zichzelf is gekomen, vreest de advocaat dat zijn cliënt een eind aan zijn leven zal maken als hij niet adequaat wordt begeleid.

28-09-2005, 13:10

Citaat door why:
dat is toch al weer een tijdje geleden
echt ziek eerste komt die eruit en dan wil die weer terug
t ja sommige bij het riagg het zelf ook hulp nodig spreek uit ervaring
Toch zou ik stoppen met die medicijnen of is dan onmenselijk

28-09-2005, 13:23

Citaat door why:
stoppen met medicijnen is altijd een optie
want ik weet uit ervaring dat het niet alles is medicatie
je veranderd er door van mens in een zombie
Toch ben jij weer een aardig weldenkend mens geworden, vooral als de radio aanstaat of er een kippuhtje in de buurd is

28-09-2005, 14:28



Citaat door why:
ik laat het erbij anders zit ik dadelijk weer aan de pillen
jij ben daar beter in als ik
ik ga te snel schelden moet ik af leren staat niet zo netjes
Oh oh heb je mij nog nooit ik aktie gezien? Moeten ze in mijn gezicht doen krijgen toch een rotknal