Bekijk volle/desktop versie : Wie kent ene Nordin & Hassan ?!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

27-09-2005, 17:45

Assalamoe Aleikoem Warhmatoe Allahi Wa Barakatuhoe,

Ik wil graag deze ''verhaal'tje'' met jullie delen,Daarin zijn tekenen voor mensen die nadenken.

Nordin: heey fawaka Hassan alles cool?

Hassan: wa salaaam moehalaikom warahamatoe Allah wabarakatoehoe,
het gaat goed. elhamdoelillah irabi al halamien (--Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden. (1:2) )

Nordin: jeetje wat een lange groet?

Hassan: --En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug. Voorzeker, Allah houdt rekening met alle dingen. (4:86)

Nordin: ja ja je praat te veel

Hassan: -- spreekt goed tegen de mensen (2:83)

Nordin: hee ga je mee vanavond naar de mega party ze hebben gruwelijke muziek en vette lichtshows enzo?

Hassan:.-- De Dag waarop de bazuin zal worden geblazen zullen Wij de zondigen bijeen verzamelen en hun ogen zullen zonder licht zijn. (20:102)

Nordin: wajowiee jij praat echt vaag, oké blijf jij maar thuis bij je ouders a mama's kindje

Hassan: --Wij hebben de mens op het hart gedrukt betreffende zijn ouders, zijn moeder droeg hem in zwakte op zwakte, en zijn zogen nam twee jaren in beslag. Zeg Mij en uw ouders dank, tot Mij is de terugkeer. (31:14)

Nordin: jij bent echt geflipt Hassan, hoe ga jij een chick vinden?

Hassan reciteert: --Slechte vrouwen zijn voor de slechte mannen, en de slechte mannen zijn voor de slechte vrouwen. En goede vrouwen zijn voor de goede mannen en de goede mannen zijn voor de goede vrouwen, dezen hebben niets uitstaande met hetgeen anderen zeggen. Er is voor hen vergiffenis en een eerbare voorziening. (24:26)

Nordin; dus je vind me slecht?


Hassan: --Vermaant hen daarom want gij zijt slechts een vermaner; Gij zijt geen waker over hen. Maar hij die zich afwendt en niet gelooft, Allah zal hem straffen met de strengste straf. (88:21/24)


Nordin: je bent echt para, je leest zeker in die boek van vroeger?

Hassan: --En de ongelovigen zeggen: "Zullen wij wanneer wij en onze vaderen tot stof zijn geworden inderdaad worden opgewekt?
Er was ons voorheen reeds mede gedreigd, - ons en onze voorvaderen; dit zijn niets dan fabelen van vroeger!" (27:67/68)[/SIZE]


[SIZE=5]1


27-09-2005, 17:58


en op dat moment ziet Nordin een auto langsrijden die hij mooi vind: wauw mooie auto zo eentje wil ik ook, koste wat kost

Hassan reciteert; --Weet, dat het wereldse leven, alleen spel, vermaak, praalvertoon, pochelij onder elkander, wedijver in vermeerdering van rijkdom en kinderen, is als de regen waardoor het plantenleven de kwekers verblijdt. Dan droogt het op, gij ziet het geel worden en vergaan. En in het Hiernamaals is er een strenge straf en Allah's vergiffenis en welbehagen. En het leven dezer wereld is niets anders dan een zaak van begoocheling.(57:20)

Nordin heeft geen zin meer om met Hassan te praten en loopt weg

Hassan zegt de groet: wa salaaam moehalaikom
en Hassan herinnert zich de vers: --Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn. (16:125)

en loopt achter Nordin aan en vraagt of hij zijn email adres mag
Nordin kijkt hem vragend aan wat ie met zijn msn adres moet
Hassan zegt dat ie informatieve mails gaat sturen
Hassan schrijft zijn mail adres op en ze nemen afscheid

Hassan gaat naar de winkel en stapt de winkel binnen en zegt:
a salaaam moehalaikom warahamatoe Allah wabarakatoehoe

de Marokkaanse verkoper lacht en zegt de groet terug
en zegt dan: kan ik je helpen?

Hassan: --Er komt uit hun buik een vloeistof van verschillende tinten voort waarin genezing is voor de mens. Voorzeker, daarin is een teken voor een volk dat nadenkt. (16:69)

de verkoper: ahaa je wilt honing?

Hassan lacht en zegt: --Hij leerde aan de mens datgene wat deze niet kende, (96:5)

de verkoper kent Hassan goed en vraagt wat ie nog meer wil en luistert aandachtig wat ie zegt

Hassan reciteert: --En Hij is het die twee wateren heeft doen stromen, het ene zoet en het andere zout, en tussen hen heeft Hij een afscheiding en een versperring geplaatst. En Hij is het Die de mens uit water heeft geschapen (25:53/54)

de verkoper denkt na en zegt dan; sidi ali bronwater of sidi harazem? onee ik heb toevallig vandaag Zamzam bronwater binnen gekregen

Hassan neemt de honing en Zamzam water aan en betaald en na het betalen doet Hassan een paar dua's:--
"Onze Heer, Gij weet voorzeker hetgeen wij verbergen en hetgeen wij bekend maken. Er is niets op aarde of in de hemel voor Allah verborgen." (14:38)
Onze Heer, in U stellen wij ons vertrouwen en tot U wenden wij ons, en naar U is de terugkeer. (60:4)
Onze Heer, volmaak ons licht voor ons en vergeef ons; want Gij hebt macht over alle dingen." (66:8)

de verkoper zegt: Amien ya arbi al halamien[/SIZE]

[SIZE=5]2


27-09-2005, 22:13
As-Salaam Aleikum Broeder Jamal_Fes,




Zo raar dat we iemand para vinden die juist alles weet van de Koran.


Ps. ik moest er wel om lachen

27-09-2005, 23:15
So echt goed man!!

en goed wat jij iedere keer post!!!

27-09-2005, 23:28


Machallah broeder, ik hoop dat mensen de moeite nemen om het te lezen

\Ma3asalamaa

28-09-2005, 00:06
mooi is het om zulke dingen te lezen.

En ik vind het ook goed van je dat je de lezer niet het gevoel geeft dat ie slecht bezig is, maar dat het beter kan. (ik munt op je persoonlijke handtekening aan t eind van je berichten)

28-09-2005, 00:06
Masha allah, echt fijn dat je steeds topics post! Wollah heel informatief..!!

28-09-2005, 10:34
Sallaam Mo3alekom Wr Wb

Macha allah, Macha Allah, subhana allah.............. Moge ALLAH swt je belonen voor het plaatsen van deze Macha allah verhaal,Amien... Ik ga Het uitprinten en zondag Inscha allah bij de lezing in de Moskee voor lezen, sokran

Moge allah je beschermen tegen het Kwade AMIEN, alzami3 moeslimien

Ma3a sallaam oeghtie sihem

28-09-2005, 11:43
Djazak Allahoe Gayran Broeder

MashAllah ...Jammer dat er niet zoveel mensen reageren ..maar jah Gayr InshAllah ....

28-09-2005, 13:27
In 1 woord!!!! PRACHTIG

28-09-2005, 14:05
Echt prachitg, ma wak ff ni begrijp is, wrm die honing & water? (sorry voor deze domme vraag)

28-09-2005, 18:59
Assalamoe Aleikoem beste zusters/broeders,

Baraka Allaho fikoem voor jullie reacties,een ding houd deze topic in de gaten,dit is maar het begin ,er komt er veel meer incha Allah

28-09-2005, 19:03


Hassan groet en vertrekt en zei deze vers zacht op toen ie weer buiten stond: --Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen. (24:30)

en Hassan kijkt naar de grond en vooruit, hij ziet het gras en de bomen en reciteert de vers: --En Hij is het, Die water uit de wolken neder zendt en daardoor elke soort van groei voortbrengt. En evenzo brengen Wij daarmee groen,
Hierin zijn voorzeker tekenen voor een volk dat (wil) geloven. (6:99)

na een tijdje lopen is hij bijna thuis en denkt hij om even langs te gaan bij zijn buurjongen
Hassan belt aan en denkt aan de vers: --O gij die gelooft, gaat geen andere huizen dan de uwe binnen zonder de bewoners er van te waarschuwen en te begroeten. Dat is beter voor u, opdat gij er lering uit zult trekken. En indien gij niemand daarin vindt[COLOR=RoyalBlue], gaat dan niet naar binnen voordat gij toestemming krijgt. En als er tot u wordt gezegd: "Gaat terug," gaat dan terug want dit is voegzamer voor u. Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet. (24:27/28)

zijn buurjongen Farid doet open en groet en omhelst hem hij is blij om Hassan te zien
Hassan groet ook Farid zijn moeder die in de huiskamer zit
en dan gaan ze naar boven
Farid begint een heel verhaal en stelt een vraag aan Hassan
"ik was laats bij een lezing en daar had de lezing gever het over vallende sterren
kan je mij wat verzen geven die daarover gaan?

Hassan denkt even na en reciteert:--6. Wij hebben de laagste hemel met sterren versierd.
7. Als bescherming tegen iedere opstandige Satan.
8. Zij kunnen van de verheven bijeenkomst niets horen en zij worden van elke kant verdreven.
9. Als verworpenen en er is voor hen een voortdurende straf;
10. Maar hij die steelsgewijze opvangt, hem achtervolgt een heldere vlam.
sourat 37 As-Saaffaat (37:6/10)


8. En wij trachtten de hemel te bespieden en wij vonden deze vol sterke wachters en vlammen.
9. En voorzeker, wij plachten op enige plaatsen te zitten om de gesprekken te beluisteren. Maar wie nu luistert, vindt een vlam die op hem wacht.
sourat 72 Al-Djinn (72:8/9)


16. En Wij hebben aan de hemel voorzeker banen (van sterren) gemaakt en hem voor aanschouwers versierd.
17. En Wij hebben hem tegen elke vervloekte Satan beschermd.
18. Maar indien iemand steelsgewijze luistert, vervolgt hem een heldere vlam.
sourat 15 Al-Hidjr (15:16/18)

5. En voorwaar, Wij hebben de naastbije hemel met lampen versierd, Wij hebben hem tot een middel gemaakt om de satans te verdrijven en voor hen hebben Wij de straf van het razende Vuur bereid.
sourat 67 Al-Molk (67:5)

en Hassan reciteert als laatst: --Allah is de Eerste en de Laatste, de Zich Manifesterende en de Verborgene, en Hij heeft kennis van alle dingen. (57:3)[/SIZE]

[SIZE=5]3


28-09-2005, 19:03

Farid luistert aandachtig en hij ziet Hassan op de klok kijken
en hij reciteert: --Houd het gebed bij het verbleken van de zon tot aan het donker van de nacht; (17:78)

Farid legt de gebedskleedjes klaar

en daarna zei Hassan: --O, gij die gelooft, wanneer gij u opricht tot het gebed, wast uw gezicht en uw handen tot aan de ellebogen en wrijft uw (natte) handen over uw hoofden en (wast) uw voeten tot aan de enkels. En als gij onrein zijt, reinigt u. En als gij ziek of op reis zijt en een uwer komt van de afzondering, of gij hebt vrouwen aangeraakt en gij vindt geen water, zoekt dan uw toevlucht tot zuivere aarde en veegt daarmede uw gezicht en handen af. Allah wenst u niet in moeilijkheden te brengen, maar Hij wenst u te reinigen en Zijn gunst aan u te vervolmaken, opdat gij dankbaar zult zijn. (5:6)

toen wist Farid dat hij de wassing nog moest verrichten en hij wijste hem de weg naar de badkamer

Hassan draaide de kraan open en zei: --In naam van Allah,(1:1)
deed de wassing

en na het gebed deden ze nog wat dua's:
--"Onze Heer, laat ons hart niet afdwalen nadat Gij ons hebt geleid en schenk ons Uw barmhartigheid; waarlijk, Gij zijt de Milddadige. (3:8)
"Onze Heer, vergeef ons onze zonden en de buitensporigheden in ons gedrag en maak ons standvastig en help ons tegen het ongelovige volk." (3:147)
Onze Heer, stort standvastigheid over ons uit en doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn." (7:126)

Hassan staat op en Farid vind het jammer dat Hassan weg gaat en bedankt hem voor zijn antwoord op zijn vraag en Farid zegt dan; ‘Hassan ik ben blij dat ik jou als vriend heb.’

Hassan glimlacht en zegt: --En de gelovigen, mannen en vrouwen, zijn vrienden van elkander. Zij sporen aan tot het goede en verbieden het kwade en houden het gebed en betalen de Zakaat en gehoorzamen Allah en Zijn boodschapper. Dezen zijn het, wie Allah barmhartigheid zal betonen. Voorzeker, Allah is Almachtig, Alwijs. (9:71)[/SIZE]

[SIZE=5]4


28-09-2005, 19:08
Mooi hooorr....

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18