Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel bruidschat



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

25-09-2005, 19:03
Hoeveel bruidschat hebben de getrouwde dames gekregen?

Ik ben beniewd wat gebruikelijk is.

25-09-2005, 20:08


Het is best een persoonlijke vraag, maar ik denk dat het gebruikelijke wel 2.000euro is, xxxxjeblia

26-09-2005, 11:17
Up up up........ dames kom op hoeveel hebben jullie gevraagd???

26-09-2005, 11:52
Vind dit een persoonlijke vraag, waar ik niet op ga antwoorden. Ben van mening dat het niet om het bedrag gaat, soms hoor ik weleens bedragen dan denk ik bij mezelf : Doe effe normaal zeg! ............. trouw je uit liefde, of trouw je om je bank te vullen ..............

26-09-2005, 14:32


Je mag het best weten hoor. 2000 euro, maar achteraf hadden mijn ouders spijt van "het lage bedrag"

Mijn ouders dachten, het is meer dan genoeg, want mijn schoonouders zijn arm en zo (ben getrouwd uit marokko) en volgens de islam mag je niet veel vragen enz enz.

Toen ik deze zomer in marokko was zei mijn schoonmoeder dat meiden vanuit marokko meer moeten krijgen dan meiden vanuit nederland die alle moeite moeten doen. Ze wilde dus zeggen dat ik geen 2000 euro waard was, maar ze heeft wel anderhalf jaar van mij salaris geprofiteerd.

Als je het tegenwoordig volgens de islam doet dan wordt je gezien als minderwaardig. Zeker als je weinig sadaka vraagt, dan denken ze, die meid kon zeker niemand krijgen.

Veel marokkanen denken nou eenmaal niet meer vanuit islamitisch oogpunt, helaas.

Ps: dit is niet mijn account, ben vergeten af te melden.

26-09-2005, 18:41

Citaat door Miss_Magrebia:
Vind dit een persoonlijke vraag, waar ik niet op ga antwoorden. Ben van mening dat het niet om het bedrag gaat, soms hoor ik weleens bedragen dan denk ik bij mezelf : Doe effe normaal zeg! ............. trouw je uit liefde, of trouw je om je bank te vullen ..............
Persoonlijke vraag?
Soms kan ik hier het hele seksleven van bepaalde personen lezen, en daar reageerd iedereen op. J ekan hier alles over iedereen lezen van salaris tot hoe de huwelijksnacht was bij wijze van, maar bruidschat wordt als persoonlijk gezien.

Ik vind het niet iets om te verbergen. Tenzij je je schaamt voor het bedrag dat je hebt gevraagd. Het is normaal en het hoort erbij.

De een vraagt 2000 de ander 8000, en inderdaad het is per situatie anders.
Als de vrouw alles moet regelen snap ik wel dat er meer gevraagd wordt. Als een vrouw in een gespreid 'bedje' komt waarom moet ze veel vragen. Islamitisch gezien moet je vragen wat iemand aankan/ wil geven.

Voor de dames die niet getrouwd zijn is het gewoon intressant om te weten wat ongeveer normaal is.

26-09-2005, 19:18
Ben 10 jaar geleden getrouwd, bedrag was omgerekend ongeveer 500 euro.

Een weggevertje dus

26-09-2005, 19:42

Citaat door saadia29:
Ben 10 jaar geleden getrouwd, bedrag was omgerekend ongeveer 500 euro.

Een weggevertje dus
Als je het in deze tijd plaatst is het inderdaad een weggevertje maar in die tijd was dat behoorlijk veel geld of niet?
Wat was toen de norm, weet je dat toevallig?

26-09-2005, 20:13

Citaat door saadia29:
Ben 10 jaar geleden getrouwd, bedrag was omgerekend ongeveer 500 euro.

Een weggevertje dus

Citaat:
Als je het in deze tijd plaatst is het inderdaad een weggevertje maar in die tijd was dat behoorlijk veel geld of niet?
nou ik ben ruim 18 jaar geleden getrouwd en ik heb toen 6000 gulden ontvangen aan mijn bruidschat ,maar als ik het ik zelf voor het zeggen had toen. was minder ook goed geweest .

26-09-2005, 20:30
zevenduizend euro

26-09-2005, 20:49
3000gulden toen!!

dus is nu 1500

27-09-2005, 09:32
Jeetje wat een bedragen.
Wat hebben jullie met dat geld gedaan?

27-09-2005, 09:34


tegenwoordig is alles zo duur! Ik heb zelf niet om het bedrag gevraagd, hij heeft het zelf gegeven (wes gebruikelijk bedrag in zijn familie). Ik heb mijn jurken en wat sieraden gekocht en voor hem een mooie jelaba!

27-09-2005, 09:42
Ik ben 15 jaar gelden getrouwd en toen wou mijn man 7000 gulden geven.
Zijn vader vroeg hoeveel willen jullie, mijn vader zei kijk maar wat goed voor jullie is, is goed voor mijn dochter.
Mijn oom kwam er tussen en zei 6000 gulden is genoeg, mijn dochter is een jaar gelden getrouwd en heeft ook zoveel ontvangen.
Ik moet nodig eens na al die jaren met die oom gaan praten.

27-09-2005, 09:55

Citaat door HaagseHafida:
Als je het in deze tijd plaatst is het inderdaad een weggevertje maar in die tijd was dat behoorlijk veel geld of niet?
Wat was toen de norm, weet je dat toevallig?


het was maar 10 jaar geleden, hoor, zoals je het zo stelt lijkt het alsof ze in de middeleeuwen is getrouwd

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7