Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met iemand van andere manhadj?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

24-09-2005, 21:09
Mijn vraag luidt dus:

-Zou een die hard maliki (hij doet taqlid en geeft het toe) kunnen trouwen met een selefie?

-Zou een selefie kunnen trouwen met een broeder of zuster die bewust taqlid doet?

-Zou een selefie (Tilburg SP) kunnen trouwen met een aanhanger(ster) van tawheed, sunnah, al fourqan moskee?

-Zou een selefie kunnen trouwen met een selefie-djihadi en omgekeerd dat een vrouwelijke aanhangster van de takfiries zou kunnen trouwen met een selefie-broeder?


Etc.

M.a.w. naar wat kijken de broeders & zusters want tegenwoordig ook al ben je qua uiterlijk goed bezig dat wil niet zeggen dat degene die je een aanzoek doet van een totaal andere stroming is. Ga je bijvoorbeeld vragen wat zijn gedachtengoed is?

24-09-2005, 22:50



Citaat door maroccaan:
Mijn vraag luidt dus:

-Zou een die hard maliki (hij doet taqlid en geeft het toe) kunnen trouwen met een selefie?

-Zou een selefie kunnen trouwen met een broeder of zuster die bewust taqlid doet?

-Zou een selefie (Tilburg SP) kunnen trouwen met een aanhanger(ster) van tawheed, sunnah, al fourqan moskee?

-Zou een selefie kunnen trouwen met een selefie-djihadi en omgekeerd dat een vrouwelijke aanhangster van de takfiries zou kunnen trouwen met een selefie-broeder?


Etc.

M.a.w. naar wat kijken de broeders & zusters want tegenwoordig ook al ben je qua uiterlijk goed bezig dat wil niet zeggen dat degene die je een aanzoek doet van een totaal andere stroming is. Ga je bijvoorbeeld vragen wat zijn gedachtengoed is?
Ik antwoord dan maar als eerst. Ik denk niet dat ik zou kunnen trouwen met iemand die anders denkt qua manhadj . Ik denk dat het op een gegeven moment erg gaat botsen...dus dat wil ik dan vermijden. Ik zou absoluut vragen wat zijn gedachtengoed is. Als laatst: mijn wali zou nooit iemand accepteren van wat ik heb vetgedrukt..dus het zou zowieso niet kunnen.

Wa salaam

24-09-2005, 23:47
oum ishaq van welke manhadj ben jij want ik vraag me af wat er overblijft, bij jou is alles zwart.

en wali? je bedoelt je pa daarmee toch, mag ik vragen wat jou pa is aangezien hij ook alles wat zwart is niet accepteert?

volgens mij blijven over soefies en je hebt die hoe heten ze ahmadiyyah toch?

24-09-2005, 23:57
salaam Alaikoem,

Als iemand 'die-hard' is dan kan het snel fout gaan. En als het om kleine fiqh verschillen gaat, dan is er (nog) ook niks aan de hand. Zo is een zuster die antwoorden geeft op sunnipath.com getrouwd met een 'salafi' maar die niet in werkelijke zin een 'hardcore' salafi is. Zie hier bijv. haar verhaal op haar site dat ook gelinkt werd door shaykh faraz rabbani (ook een shaykh die antwoorden geeft op sunnipath.com): http://www.sunnisisters.com/sunnisister/?p=397

Verder kun je niet generaliseren aan de hand van 1 groep. Het kan zijn dat iemand taqlied doet, een salafi is en ook nog eens een 'takfiri'. Dus je hoort dit eigenlijk per individu te beoordelen.

25-09-2005, 00:00



Citaat door maroccaan:
. Ga je bijvoorbeeld vragen wat zijn gedachtengoed is?
Als iemand de islam op nr. 1 stelt dan is dit vanzelfsprekend.

25-09-2005, 00:22
Het kan zijn dat iemand taqlied doet, een salafi is en ook nog eens een 'takfiri'.

Nee broeder kort en krachtig dat kan niet.

25-09-2005, 00:27
http://www.sunnisisters.com/sunnisister/?p=397


Begrijp relatie met mijn topic niet aangezien in het verhaal duidelijk wordt dat haar man helemaal geen salafi is, hij deelt alleen opinie van niet vasthouden aan een madhab verder houdt hij van een sufi. Ze delen allebei de liefde voor een bepaalde man namelijk hamza yusuf die ze bij mekaar heeft gebracht min of meer. Haar man en zij, zijn allebei sufies naar ik begrijp uit het verhaal, wallahul a3lam.

Mijn vraag is dus eigenlijk het tegenovergestelde tawheed mensen haten rabee' madkhali en selefies houden van hem, kan een tawheed man/vrouw met een selefie trouwen?

25-09-2005, 00:28

Citaat door Oem Ishaaq:
Ik antwoord dan maar als eerst. Ik denk niet dat ik zou kunnen trouwen met iemand die anders denkt qua manhadj . Ik denk dat het op een gegeven moment erg gaat botsen...dus dat wil ik dan vermijden. Ik zou absoluut vragen wat zijn gedachtengoed is. Als laatst: mijn wali zou nooit iemand accepteren van wat ik heb vetgedrukt..dus het zou zowieso niet kunnen.

Wa salaam
En welke manhadj heb jij zuster?

25-09-2005, 00:30

Citaat door studenteur:
oum ishaq van welke manhadj ben jij want ik vraag me af wat er overblijft, bij jou is alles zwart.

en wali? je bedoelt je pa daarmee toch, mag ik vragen wat jou pa is aangezien hij ook alles wat zwart is niet accepteert?

volgens mij blijven over soefies en je hebt die hoe heten ze ahmadiyyah toch?
Er blijven inderdaad naast dit nog veel aftakkingen over van sufies en aftakkingen van shie'ah.

25-09-2005, 00:33

Citaat door maroccaan:


Nee broeder kort en krachtig dat kan niet.
Dat is het punt nou. Wat is een 'salafi'? Salafi's heb je in alle soorten en maten. Je hebt zoveel verschillen onderling. Je hebt salafi's die tasawwuf accepteren maar niet bepaalde onderdelen. Je hebt salafi's die taqlied accepteren en die zelfs madhabs accepteren.Zo geldt dat ook met de madhkali's en de takfiris. Ook zij hebben te maken met subgroeperingen. Dus volgens mij bekijk je dit allemaal nogal zwart-wit.

25-09-2005, 10:45

Citaat door studenteur:
oum ishaq van welke manhadj ben jij want ik vraag me af wat er overblijft, bij jou is alles zwart.

en wali? je bedoelt je pa daarmee toch, mag ik vragen wat jou pa is aangezien hij ook alles wat zwart is niet accepteert?

volgens mij blijven over soefies en je hebt die hoe heten ze ahmadiyyah toch?
Ik ben salafie...maar niet van SP. Maroccan had het zo 'mooi' verwoord. Ik ben een 'aanhanger' van Tawheed. M'n wali is hetzelfde

25-09-2005, 10:53

Citaat door maroccaan:




Mijn vraag is dus eigenlijk het tegenovergestelde tawheed mensen haten rabee' madkhali en selefies houden van hem, kan een tawheed man/vrouw met een selefie trouwen?
Dus je bent alleen een selefie als je van Rabee3 houdt? 3ajib

25-09-2005, 11:25



Citaat door Oem Ishaaq:
Dus je bent alleen een selefie als je van Rabee3 houdt? 3ajib
beetje met respect praten over rabee die meer bereikt heeft als heel nederland bij elkaar wat betreft kennis

25-09-2005, 11:35

Citaat door Juelz_Santana:
beetje met respect praten over rabee die meer bereikt heeft als heel nederland bij elkaar wat betreft kennis
Ik heb helemaal niet gesproken over Rabee3, het enige wat ik deed is z'n naam opschrijven..dus ga iemand anders lastigvallen met je bla

25-09-2005, 12:02

Citaat door Oem Ishaaq:
Ik heb helemaal niet gesproken over Rabee3, het enige wat ik deed is z'n naam opschrijven..dus ga iemand anders lastigvallen met je bla
stil jij jij bent bang voor je wali wat kom je hier stoer praten op internet

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9