Bekijk volle/desktop versie : Plaag of Pest nooit iemand..



05-04-2003, 18:39
Lees aub ff dit verhaal..en zie hoe het leven van een sukkel er van afhangt of je die nu pest of plaagt.....NIET DOEN IS DE BOODSCHAP..allé lees nu aub

Op een dag, toen ik erg populair was op de middelbare school, zag ik een jongen van mijn klas naar huis lopen. Hij heette Kyle. Het leek erop alsof hij al zijn boeken aan het meesjouwen was. Ik dacht bij mezelf," Waarom neemt iemand al zijn boeken van school mee naar huis op vrijdag? Dat moet vast een Nerd zijn." Ik had een druk weekend gepland (feestjes,
voetballen met mijn vrienden op zondagmiddag) dus ik haalde mijn schouders op en liep door. Terwijl ik verder liep zag ik een groepje jongens aan komen rennen. Ze renden naar hem, sloegen al zijn boeken uit zijn handen en lieten hem struikelen op de vieze natte grond. Ik zag zijn bril door de lucht vliegen, die een paar meter verder in het gras terechtkwam. Hij keek op en ik zag de trieste blik in zijn ogen. Ik had medelijden met hem. Ik ging naar hem toe om te helpen en terwijl hij kruipend zijn bril zocht zag ik een traan over zijn wang rollen. Bij het overhandigen van zijn bril zei ik tegen hem,"Die jongens waren slecht, alsof ze niks beter te doen hebben." Hij keek me aan en zij, "Hartstikke bedankt!"
Er verscheen een grote glimlach op zijn gezicht. Dit was één van die glimlachen die dankbaarheid uitstraalde. Ik hielp hem met het oprapen van zijn boeken en vroeg waar hij woonde. Het bleek dat hij bij mij om de hoek woonde. Hij vertelde dat hij hiervoor naar een priveschool ging. Voorheen zou ik nooit met dat soort mensen zijn omgaan. We hebben de hele terugweg gepraat en ik tilde zijn boeken. Het bleek een hele aardige jongen te zijn. Ik vroeg hem of hij het weekend wilde komen voetballen met mijn vrienden. Dat wilde hij wel.

In dat weekend leerde ik Kyle nog beter kennen, ik mocht hem echt en mijn vrienden dachten hetzelfde. Maandag, en daar was Kyle weer met zijn stapel boeken. Ik sprak hem aan en zei, "Je wordt nog eens gespierd als je iedere dag die boeken zo meeneemt!" Hij moest lachen en overhandigde mij de helft van de boeken. Vier jaar ging er voorbij. Kyle en ik waren beste vrienden geworden. In het laatste jaar begonnen we te denken aan studeren. Kyle besloot naar Groningen te gaan en ik naar Delft. Ik wist dat we altijd vrienden zouden blijven ondanks dat we allebei in andere plaatsen zouden gaan wonen. Hij wilde dokter worden en ik wilde uiteindelijk toch maar prof-voetballer worden. Studeren was niks voor me. Het eindexamen naderde. Kyle zou tijdens de uitreiking van het diploma een speech houden. Ik plaagde hem door te zeggen dat hij een Nerd was. Ik was zo blij dat ik niet op dat podium hoefde te staan.

Op de dag van de uitreiking zag ik Kyle. Hij zag er goed uit. Hij was één van die mensen die zichzelf gevonden had in al die jaren op de middelbare school. Hij zag er echt goed uit, zelfs een bril stond hem goed. Er waren dagen bij dat hij echt geluk uitstraalde. Waardoor hij meer afspraakjes dan ik had en alle meiden dol op hem waren. Jeetje, soms was ik gewoon jaloers op hem. Vandaag was één van die dagen. Ik kon zien dat Kyle zenuwachtig was voor de speech. Dus ik sloeg hem op de schouders en zei," Hey stoere jongen, het gaat je lukken vandaag!" Hij keek me aan met zijn bekende blik, die dankbare blik en lachte en zei,"Bedankt!"

Daar stond hij dan op het podium. Hij schraapte zijn keel en begon. "Eindexamen is een periode waar je mensen bedankt die je geholpen hebben om door deze moeilijke tijden heen te komen. Je ouders, leraren, broers en zussen, misschien een mentor maar het belangrijkste van allemaal je vrienden. Ik sta hier om jullie te vertellen dat het hebben van een goede vriend, het mooiste is wat je maar kunt wensen. Ik sta hier om jullie te vertellen dat er niets mooiers bestaat dan dat je voor iemand iets kunt betekenen. Ik zal jullie een verhaal vertellen." Ik keek met ongeloof naar Kyle toen hij begon te vertellen over onze eerste ontmoeting. Hij wilde dat weekend zelfmoord plegen. Hij vertelde hoe hij zijn schoolkluis had leeggehaald, zodat zijn moeder niet later alle boeken hoefde mee te sjouwen naar huis. Kyle keek me diep in de ogen en liet een kleine glimlach zien. "Gelukkig, ik leef nog. Mijn beste vriend weerhield me om de daad bij het woord te voegen." Nadat Kyle zijn verhaal had gehouden over het zwakste moment in zijn leven hoorde ik het publiek emotioneel zuchten. Ik zag zijn moeder en vader diezelfde dankbare blik naar mij toe werpen. Nu pas realiseerde ik me wat ik had betekent voor Kyle.

Ondermijn nooit de kracht van je acties. Met een klein gebaar kun je iemands leven veranderen. In voor- en tegenspoed. Op een of andere manier zijn we altijd met elkaar verbonden. We geven en nemen.

05-04-2003, 18:42


Ik ken het verhaal...maar je hebt gelijk GEEN PESTEN MEER.....ik ben daar vroeger een slachtoffer van geweest , nu alhamdoelilah niet meer

05-04-2003, 18:45
Ewaa ja..diegene die het doen...khoop dat ze snel inzien dat ze verkeerd bezig zijn..zeeeeer verkeerd....

05-04-2003, 18:47
You're just an messenger yek....

05-04-2003, 18:48


A Good messenger yepz..

05-04-2003, 18:52


de rest..fak joe..

05-04-2003, 18:57
Goed zo Buurmeisje

05-04-2003, 19:03

Citaat:
Origineel gepost door zin 'n midar


de rest..fak joe..
what's up??? laf joe hé

28-10-2003, 00:35
De rest die dit nog niet heeft gelezen....:

DOEN.....

aub


28-10-2003, 00:47

Citaat:
Origineel gepost door Liloesh
Ik ken het verhaal...maar je hebt gelijk GEEN PESTEN MEER.....ik ben daar vroeger een slachtoffer van geweest , nu alhamdoelilah niet meer
ik was ook een slachtoffer ..echt al die jaren op de basisschool was ik gepest van 1ste tot 6sde jaar damn ik snap er nog steeds niks van ..ma goed verleden tijd

28-10-2003, 10:10
Mensen nemen dit niet serieus genoeg vind ik. Er worden reacties geplaatst, zogenaamd mensen hebben begrip. Jullie weten niet hoe het echte pesten eraan toe gaat. Jullie weten niet hoe ernstig dit het slachtoffer kan beschadigen. Het is mij overkomen en ik lijdt nog steeds aan de gevolgen. Al is het nu al ruim 13/14 jaar geleden, die angst blijft je hoe dan ook achtervolgen. Tijdenlang heb ik het met therapie moeten bestrijden, ik hoop ooit van deze trauma af te komen.

Dit is een goed verhaal met een goed voorbeeld al kende ik hem al.
Mensen, denk alsjeblieft na met wat jullie zeggen tegen anderen. Het lijkt net of ik de enige ben die zo bezorgd is altijd over alles en iedereen al ken ik men niet. Net of de rest harten van steen heeft... Mensen jullie zijn raar.

Dit moest er effe uit.
BlaBla

28-10-2003, 11:47
wallah een geweldige verhaal...

jammer dat ik op school zit met honderde studente om me heen, want dan kon ik een traantje laten vallen...

28-10-2003, 11:51


Sjonge jonge ik was echt pestkop op school,maar gelukkig heeft
niemand zelfmoord geplegt

28-10-2003, 12:36

Citaat:
Origineel gepost door Selina
Sjonge jonge ik was echt pestkop op school,maar gelukkig heeft
niemand zelfmoord geplegt
schaam u

28-10-2003, 13:03

Citaat:
Origineel gepost door MissBlaBla
Mensen nemen dit niet serieus genoeg vind ik. Er worden reacties geplaatst, zogenaamd mensen hebben begrip. Jullie weten niet hoe het echte pesten eraan toe gaat. Jullie weten niet hoe ernstig dit het slachtoffer kan beschadigen. Het is mij overkomen en ik lijdt nog steeds aan de gevolgen. Al is het nu al ruim 13/14 jaar geleden, die angst blijft je hoe dan ook achtervolgen. Tijdenlang heb ik het met therapie moeten bestrijden, ik hoop ooit van deze trauma af te komen.

Dit is een goed verhaal met een goed voorbeeld al kende ik hem al.
Mensen, denk alsjeblieft na met wat jullie zeggen tegen anderen. Het lijkt net of ik de enige ben die zo bezorgd is altijd over alles en iedereen al ken ik men niet. Net of de rest harten van steen heeft... Mensen jullie zijn raar.

Dit moest er effe uit.
BlaBla
Miss B,
Dat idee had ik ook toen ik op deze topic kwam. Men denkt er veel te licht over. Gepest worden draag je je hele leven mee. Ook ik heb de tiranie van de pestkoppen, bullies en popies moeten door staan. En wat je zegt, de gevolgen zijn zelfs na zo lange tijd te merken. Ieder dag denk ik aan die tijd en de pijn wat het mij heeft berokkend en iedere dag is het een overleving.


Citaat:
Selina: Sjonge jonge ik was echt pestkop op school,maar gelukkig heeft niemand zelfmoord geplegt


Selina, het is nog niet afgelopen als men van school af is. De meeste zelfmoorden die gepleegd worden met betrekking tot pesten gebeuren na de schooltijd.

NK