Bekijk volle/desktop versie : Wat vindt met van de NIO?



21-09-2005, 10:01
Enige maanden geleden is er een nieuwe Moslim Omroep bijgekomen, de NIO.
Website: http://www.nioweb.nl/
Wat vond men van de eerste programma's van deze omroep, en wat vindt men ervan dat het commissariaat voor de media in dit geval wel bereid was de bestaande NMO in tweeen te delen. Voor andere religieuze hoofdstromingen zoals Boeddhisme, Hindoeisme en Jodendom werd altijd gesteld werd dat ze als een eenheid en als een enkele organisatie zendtijd zouden krijgen. Dus geen twee Hindoe omroepen en drie Boeddhistische omroepen en twee Joodse omroepen.

21-09-2005, 10:23


het feit dat de NMO in tweeën gedeeld moest worden geeft aan dat de moslims in Nederland nog altijd zeer verdeeld zijn. Er is geen enkele sprake van een Ummah.

Je ziet bij de moslims dezelfde verzuiling als bij de christenen destijds lieten zien in het TV bestel. Die hadden ook verschillende omroepen nodig omdat ze samen niet door één deur konden.

21-09-2005, 10:39

Citaat door Peej:
het feit dat de NMO in tweeën gedeeld moest worden geeft aan dat de moslims in Nederland nog altijd zeer verdeeld zijn. Er is geen enkele sprake van een Ummah.

Je ziet bij de moslims dezelfde verzuiling als bij de christenen destijds lieten zien in het TV bestel. Die hadden ook verschillende omroepen nodig omdat ze samen niet door één deur konden.
Maar daarom geef ik ook aan dat het commissariaat voor de media wel vond dat alle Hindoe organisaties op een lijn moesten zitten voordat ze zendtijd kregen. Eigenlijk kregen alleen de Hindoe organisaties met de beste banden met de Nederlandse politiek die zendtijd om politieke redenen. Representativiteit van die omroepen is gewoon onzin. Ze zijn niet representatief en kunnen dan vanwege alle onderlinge verdeeldheid ook nooit zijn. Dus.. afschaffen die handel. Laten religieuze organisaties zelf commerciele omroepen oprichten als er echt zo'n behoefte aan dat soort programma's op de tv en de radio is.

21-09-2005, 21:58
Niemand vindt iets over de NIO of de NMO?

21-09-2005, 22:07


Ik heb vorige week zondag de eerste aflevering (1e was het toch?) gezien...kwam na NMO en was interessant, maar ik vind de meeste programmas van NMO ook interessant.

Ikzelf ben vindt het wel goed zo dat ik de keus heb uit 2 ipv 1 Denk dat NIO (eerste indruk) meer gericht is op Soenitische Islam.. terwijl NMO een veel breder beeld probeert te geven, vandaar dus allerlei Moslims van verschillende stromingen die aan bod komen, algemenere indruk van hoe allerlei Moslims op de wereld en/of NL Islam beleven.

Ik weet dat de meeste Moslims, zeker dit forum NMO niks vinden maar ik vind, vooral de opgekochtte engelse programmas heel interessant..

Anyway is goed als ik niet werk op zondag om rond 12 uur lekker wakker te worden en te kijken, beetje bijkomen..

21-09-2005, 22:17

Citaat door Alulu:
Ik heb vorige week zondag de eerste aflevering (1e was het toch?) gezien...kwam na NMO en was interessant, maar ik vind de meeste programmas van NMO ook interessant.

Ikzelf ben vindt het wel goed zo dat ik de keus heb uit 2 ipv 1 Denk dat NIO (eerste indruk) meer gericht is op Soenitische Islam.. terwijl NMO een veel breder beeld probeert te geven, vandaar dus allerlei Moslims van verschillende stromingen die aan bod komen, algemenere indruk van hoe allerlei Moslims op de wereld en/of NL Islam beleven.

Ik weet dat de meeste Moslims, zeker dit forum NMO niks vinden maar ik vind, vooral de opgekochtte engelse programmas heel interessant..

Anyway is goed als ik niet werk op zondag om rond 12 uur lekker wakker te worden en te kijken, beetje bijkomen..
Bijkomen van wat? In elk geval bedankt voor uw interessante opmerkingen.

21-09-2005, 22:27
Persoonlijk vind ik het NIO wat ik tot nu toe er van heb gezien een betere omroep dan NMO. Het is informatiever en ik vind het voor mezelf meer toegevoegde waarde hebben dan de NMO. Ik leerde er niet van wat Islam betreft.

Ik wil hierbij wel zeggen dat dit mijn eigen mening is, dus val me niet aan ajb!
Maar Meetingpoint van NMO vind ik overigens wel erg leuk.

22-09-2005, 13:03

Citaat door talwar:
Bijkomen van wat? In elk geval bedankt voor uw interessante opmerkingen.
Dat er nu twee zenders zijn ipv 1, NMO is meer algemener denk ik en probeert niet '1 Islam' te laten zien maar hoe verschillende Moslims Islam beleven, waarna de kijker zelf een conclusie kan trekken.

Schone Namen Van Allah vind ik echt mooi trouwens.. Meetingpoint is ook wel interessant.

NIO ken ik pas net, maar denk dat vooral ook geinteresseerden in Islam (Moslims & niet-Moslims) info wilt geven over zaken in Islam en waarom dat nou zo is, als rente bijv wat ik zag en feestdagen, wat dat nou inhoudt etc...

22-09-2005, 14:05
NMO werd afgelopen Zondag door 29.000x mensen bekeken.
NIO werd afgelopen Zondag door 43.000x mensen bekeken.

Ik vind het barweinig voor een omroep dat voor het eerst uitzend.

http://www.kijkonderzoek.nl/

xHet absoluut aantal personen van de doelgroep in de Nederlandse bevolking die naar het programma keken.

22-09-2005, 14:11
"Hoe meer Islamitische zenders des te meer vreugd"