Bekijk volle/desktop versie : Mo. B. heeft weer vertrouwen in rechtstaat :hihi:



20-09-2005, 09:44
Mohammed B. laat zich verdedigen

HILVERSUM (ANP) - De advocaat van Mohammed B., de moordenaar van cineast Theo van Gogh, zal zijn cliënt dinsdag verdedigen in de strafzaak tegen het vermeende terreurnetwerk de Hofstadgroep. B. zal de zogeheten pro forma-zitting bij de rechtbank in Rotterdam ,,uit vrije wil'' bijwonen.

Dat heeft zijn advocaat, P. Plasman, maandagavond gezegd in het televisieprogramma Barend & Van Dorp van Talpa. In het strafproces rond de moord op Van Gogh wilde B. niet dat zijn advocaat hem zou verdedigen, omdat de verdachte de volledige verantwoordelijkheid op zich nam en een levenslange gevangenisstraf wilde krijgen. Daartoe werd hij uiteindelijk ook veroordeeld.

Justitie vervolgt B. nu voor zijn vermeende deelname aan de Hofstadgroep. Plasman zal in zijn verweer betogen dat het Openbaar Ministerie niet het recht heeft om B. voor deze zaak te vervolgen, zo zei de advocaat.

B. is onlangs overgebracht van de Bijlmerbajes in Amsterdam naar de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught. Volgens Plasman heeft het ministerie van Justitie dat besloten om te voorkomen dat hij medegedetineerden beïnvloedt met zijn gedachten. ,,Ze willen hem isoleren'', zei de advocaat. In de Bijlmerbajes werd B. ook al apart gehouden van zijn medegevangen.

Beveiliging

Rondom de toch al extra beveiligde rechtbank in Rotterdam zijn opnieuw uitzonderlijk hoge veiligheidsmaatregelen genomen. Buiten is rondom de zaal een soort stalen muur met metalen punten neergezet. Ook worden bezoekers extra gecontroleerd in een speciale container.

Bij de laatste zitting in juli werden deze extra maatregelen ook getroffen. Iedereen die de aparte vleugel van de rechtbank in wil, moet zijn mobiele telefoon inleveren. De veiligheidsmaatregelen zijn strenger dan bij de eerste twee zittingen tegen het vermeende terreurnetwerk.

http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/378102/anp/Mohammed_B_laat_zich_verdedigen.html

20-09-2005, 10:16


Hoe snel kunnen principes verdampen.

20-09-2005, 11:03
Hij heeft al schrik voor de EBI, en probeert nu een wit voetje te halen middels goed gedrag :-)

20-09-2005, 11:09
Ga je me nog antwoord geven bij:Voor alle echtparen..)

20-09-2005, 14:06



Citaat door LanterFanter:
Ik zei al eerder en let nou maar op,...

Na enkele jaren zijn waanzin hoog gehouden te hebben denkt hij, nu ben ik over mijn glorie periode heen en stel ik me weer als een gewone burger op.

Je zal zien dat hij tot inzicht komt en zal zijn dwaalperiode toeschrijven aan diegene die hem gebrainwashed hadden.

Hij zal als een mak lammetje elke therapie gewillig toelaten om zo tot de conclusie te komen dat hij in zijn dwaalperiode achteraf niet toerekeningsvatbaar is geweest.

Dit gebaar zullen vele stoffige knuffelaars als een warm gebaar en spijtbetuiging zien en de starf van levenslang zal worden omgezet in dezelfde straf als Volkert vd G. , 18 jaar dus en staat dan over 10 jaar weer op straat.
Ik hoop het voor hem

20-09-2005, 14:31

Citaat door LanterFanter:
Ik zei al eerder en let nou maar op,...

Na enkele jaren zijn waanzin hoog gehouden te hebben denkt hij, nu ben ik over mijn glorie periode heen en stel ik me weer als een gewone burger op.

Je zal zien dat hij tot inzicht komt en zal zijn dwaalperiode toeschrijven aan diegene die hem gebrainwashed hadden.

Hij zal als een mak lammetje elke therapie gewillig toelaten om zo tot de conclusie te komen dat hij in zijn dwaalperiode achteraf niet toerekeningsvatbaar is geweest.

Dit gebaar zullen vele stoffige knuffelaars als een warm gebaar en spijtbetuiging zien en de starf van levenslang zal worden omgezet in dezelfde straf als Volkert vd G. , 18 jaar dus en staat dan over 10 jaar weer op straat.
Dat is niet mogelijk in het rechtssysteem. Doe alsjeblieft niet zo kinderachtig, of maak je soms een grapje?

20-09-2005, 14:33
Logisch dat Mohammed B. naar de rechtbank gaat. Dit is zijn allerlaatste kans om iets van de buitenwereld te zien. De komende 60 jaar ziet hij uitsluitend en alleen gevangenismuren.

20-09-2005, 15:27

Citaat door LanterFanter:
Ik eigenlijk ook, want alleen in een zwaar bewaakte gevangenis is hij nog veilig
Ik denk ook dat ie in de gevangenis veiliger als er buiten.

20-09-2005, 16:09
Is toch alleen maar blabla, als hij schuldig wordt bevonden aan het lid zijn van een 'terroristische groepering' dan staat het alleen maar zwart op wit.

Hij kan geen extra gevangenisstraf krijgen, omdat hij al levenslang heeft.
Het is hier (gelukkig) geen Amerika waar je 2x levenslang of zoiets kan krijgen.