Bekijk volle/desktop versie : help, vraagje over islamitische huwelijk



19-09-2005, 00:13
selaam wa3lejkoem broeders en zusters



ik hoop als eerst dat het goed gaat met jullie met mij gaat het elhamodielah.

ik zit met een vraagje en hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen.

het zit namelijk zo ik zoek mensen die wel eens een islamitische bruiloft heeft meegemaakt.

ik ga inscha allah na de ramdan trouwen en ik wil het zo islamitisch mogelijk houden. ik heb het een en ander gelezen wat wel mag en niet.

maar ik ben nu op zoek naar ervaringen.

het zit namelijk zo ik wil niet bijvoorbeel dop ene stoel gaan zitten en helemaal opgedut en dat iedereen me ana gata zitten kijken.

wat ik heel graga wil is gewoon een eetentje geven de mensen komen gezellig eten en ik ga gewoon ook gezellig tussen de zusters zitten.
ik wil het zo simpel mogelijk houden dat als er mensen binnen komen die me niet kennen niet enes zien wie de er gaat trouwn bij wijs van spreke .

dus ik hoop dat mensen mij kunnen vertellen of hun hebben meegemaakt op deze manier of iet swta er op lijkt.

ik hoop van julie te horen

selaam wa3lejkoem broeders en zusters

en djazak allahoe gair voor d emoeite alvast

19-09-2005, 17:44


selaaam wa3lejkoem


kom op mensen is er nou echt niemand die me kan helpen.

ik hoop toch dat ik op jullie hulp kan rekenen.

alle ervaringen en ideeen zijn welkom


selaam wa3lejkoem

19-09-2005, 18:12
salaamoealeikoum

Goed idee oegtie. Ik heb het niet zo gedaan, wel islamitisch maar toch ook op de marokkaanse manier wat betreft omkleden en op bankje gezeten.

Maar wat jij wil doen is mashallah, zo zou ikhet ookgedaan willen hebben maar ja...is zogenaamd hsjoema(ONZIN!). Alhamdulillah ben al blij dat we het islamitisch hebben kunnen houden.

Alleen tja..de vrouwen komen toch ook om denieuwe bruid te zien, en als jij onopvallend tussen de zusterjes gaat zitten gaat dat een beetje moeilijk he

Wat je wel kunt doen is de zusters vragen of ze vaak bij je komen zitten enzo, zodat je je nieteenzaam voelt en je slaap begint te krijgen uit verveling hihi.

Anyway, stuur me een uitnodiging hhihi, wilhet wel meemaken

wasalaam
oegtekfiedien

19-09-2005, 18:14
PS. het hangt trouwens ook van af of je het thuis houdt of ergens in een zaal. Als je het thuis doetheb je al snel zo'n gezellige, huiselijke sfeer. Iedereen zit dicht opelkaar, dus je zal niet daaro hoog op een podium zitten als eenzame prinsesje hihi

19-09-2005, 19:19



Citaat door moslima1983:
selaam wa3lejkoem broeders en zusters



ik hoop als eerst dat het goed gaat met jullie met mij gaat het elhamodielah.

ik zit met een vraagje en hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen.

het zit namelijk zo ik zoek mensen die wel eens een islamitische bruiloft heeft meegemaakt.

ik ga inscha allah na de ramdan trouwen en ik wil het zo islamitisch mogelijk houden. ik heb het een en ander gelezen wat wel mag en niet.

maar ik ben nu op zoek naar ervaringen.

het zit namelijk zo ik wil niet bijvoorbeel dop ene stoel gaan zitten en helemaal opgedut en dat iedereen me ana gata zitten kijken.

wat ik heel graga wil is gewoon een eetentje geven de mensen komen gezellig eten en ik ga gewoon ook gezellig tussen de zusters zitten.
ik wil het zo simpel mogelijk houden dat als er mensen binnen komen die me niet kennen niet enes zien wie de er gaat trouwn bij wijs van spreke .

dus ik hoop dat mensen mij kunnen vertellen of hun hebben meegemaakt op deze manier of iet swta er op lijkt.

ik hoop van julie te horen

selaam wa3lejkoem broeders en zusters

en djazak allahoe gair voor d emoeite alvast
salaam alikoum

ik wil inshallah precies hetzelfde, alleen enkele uit mijn omgeving zijn het daar niet mee eens. Zij zeggen idd dat het hsoema is en dat ik de bruid ben die moet opvallen..ik houd daar absoluut niet van al die ogen op je gericht

Ik heb mijn verloofde laten weten hoe ik het graag zou willen hebben en hij is het ermee eens, alleen dan heb je ook nog moeders die er graag wat anders van willen maken..hoe zou je dat aanpakken?

19-09-2005, 19:36
Salaam aleikom zuster,
Een nicht van me had begin dit jaar haar bruiloft op een islamitische manier gehouden, haar zusje ook. Ze hadden het allebei in een zaal gedaan (met decoratie, catering en al). Ze hadden een vrouwenduo ingehuurd die doua's en Quraan reciteerde. Verder hebben ze ook nog wat anasheed gedaan.. Ikzelf wil inshallah ook een islamitische bruiloft (wel in een zaal, want we hebben niet zo veel ruimte). Ik wil dan een paar meiden van de moskee vragen of ze dan op de avond wat Quraan komen reciteren en wat doua's willen doen. En inshallah zal ik er met hijaab ook 'oogverblindend' uitzien, hahahahha! (make-up doet ook wonderen hahaha!)
Het is wel de bedoeling dat er een feestelijke stemming hangt, ik heb ook wel eens een bruiloft meegemaakt die eerder iets weghad van een begrafenis...

19-09-2005, 20:23

Citaat door moslima1983:
selaam wa3lejkoem broeders en zusters



ik hoop als eerst dat het goed gaat met jullie met mij gaat het elhamodielah.

ik zit met een vraagje en hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen.

het zit namelijk zo ik zoek mensen die wel eens een islamitische bruiloft heeft meegemaakt.

ik ga inscha allah na de ramdan trouwen en ik wil het zo islamitisch mogelijk houden. ik heb het een en ander gelezen wat wel mag en niet.

maar ik ben nu op zoek naar ervaringen.

het zit namelijk zo ik wil niet bijvoorbeel dop ene stoel gaan zitten en helemaal opgedut en dat iedereen me ana gata zitten kijken.

wat ik heel graga wil is gewoon een eetentje geven de mensen komen gezellig eten en ik ga gewoon ook gezellig tussen de zusters zitten.
ik wil het zo simpel mogelijk houden dat als er mensen binnen komen die me niet kennen niet enes zien wie de er gaat trouwn bij wijs van spreke .

dus ik hoop dat mensen mij kunnen vertellen of hun hebben meegemaakt op deze manier of iet swta er op lijkt.

ik hoop van julie te horen

selaam wa3lejkoem broeders en zusters

en djazak allahoe gair voor d emoeite alvast
Asalaam wa3aleikoum,

Lieve oughti,

Zo'n beslissing is nooit gemakkelijk om te nemen. Zeker als je rekening moet houden met een aantal (belangrijke) mensen zoals 'familie'. Maar je geloof is belangrijker; het is niet je familie die je in het hiernamaals meeneemt, maar wat je in dit leven hebt bereikt op basis van wat ALLAH swt ons heeft nagelaten.

Een trouwfeest hoort een gebeurtenis te zijn waar iedere aanwezige zich goed en op zijn gemak voelt. Om dat te bereiken, zou iedereen op dezelfde golflengte moeten zitten wat betreft zijn/haar kijk op wat een huwelijksfeest zou moeten kosten. En wij weten allemaal dat niet iedereen dat is. De ene heeft altijd meer geld dan de andere en sommigen willen dat ook laten zien (Moge ALLAH swt hun ogen openen).

Maar zolang de bruid (nu eenmaal de aandachtstrekker in een huwelijk) zichzelf en haar feest bescheiden houdt, zal er tenminste één persoon aanwezig zijn wiens gelukwensen oprecht aan jouw gericht zullen worden, en dat is diegene die tevreden is met het weinige dat hij/zij bezit.

Wees gelukkig incha'ALLAH

Ma3a salama

19-09-2005, 20:27
Héél goed gezegd Saidaben! Toppie!