Bekijk volle/desktop versie : Voor trouwen geef je veel op..?



Pagina's : [1] 2

18-09-2005, 19:52
Salaam aleikoem dametjes,


Het is mij opgevallen dat de positie van de marokkaanse vrouw (op basis van dit forum) grotendeels trouwen en kinderen inhoudt!!Op zich helemaal niks mis mee toch. Ik heb het erg druk met school en werken en vriendinnen en het lijkt echt een omslag als ik ga trouwen, met name als ik die verhalen dus lees van die getrouwde moeders en al die ellende en drukte....het zal ook zn pluskanten hebben maar ik heb wel het gevoel dat als ik als hun zou leven (dus zorgen voor man, kinderen en altijd rekening houden met huishouden, eten maken etc) ik eruugg veel zou moeten opgeven, wat denken de andere ongetrouwde meiden?En wat is de mening van de getrouwde dames?
Stelling:

Je geeft als Marokkaanse meisje veel op als je kiest op te trouwen?

18-09-2005, 19:59



Citaat door BugaBoo:
Salaam aleikoem dametjes,


Het is mij opgevallen dat de positie van de marokkaanse vrouw (op basis van dit forum) grotendeels trouwen en kinderen inhoudt!!Op zich helemaal niks mis mee toch. Ik heb het erg druk met school en werken en vriendinnen en het lijkt echt een omslag als ik ga trouwen, met name als ik die verhalen dus lees van die getrouwde moeders en al die ellende en drukte....het zal ook zn pluskanten hebben maar ik heb wel het gevoel dat als ik als hun zou leven (dus zorgen voor man, kinderen en altijd rekening houden met huishouden, eten maken etc) ik eruugg veel zou moeten opgeven, wat denken de andere ongetrouwde meiden?En wat is de mening van de getrouwde dames?
Stelling:

Je geeft als Marokkaanse meisje veel op als je kiest op te trouwen?
denk ik ook, alhoewel, sommige het natuurlijk goed kunnen combineren

18-09-2005, 20:17

Citaat door BugaBoo:
Salaam aleikoem dametjes,


Het is mij opgevallen dat de positie van de marokkaanse vrouw (op basis van dit forum) grotendeels trouwen en kinderen inhoudt!!Op zich helemaal niks mis mee toch. Ik heb het erg druk met school en werken en vriendinnen en het lijkt echt een omslag als ik ga trouwen, met name als ik die verhalen dus lees van die getrouwde moeders en al die ellende en drukte....het zal ook zn pluskanten hebben maar ik heb wel het gevoel dat als ik als hun zou leven (dus zorgen voor man, kinderen en altijd rekening houden met huishouden, eten maken etc) ik eruugg veel zou moeten opgeven, wat denken de andere ongetrouwde meiden?En wat is de mening van de getrouwde dames?
Stelling:

Je geeft als Marokkaanse meisje veel op als je kiest op te trouwen?
Het leven op zich is keuzes maken, keuzes tegen elkaar opwegen en hier en daar wat opgeven.
In je hele levensfase moet je wel enkele dingen opgeven, getrouwd of niet getrouwd.
Voor je studie geef je dingen op, voor je werk, voor het gezinsleven en ga zo maar door.
Het opgeven van dingen is niet iets wat je opeens tegenkomt als je voor de deur van het huwelijk staat.
Je geeft heel wat op, maar je krijgt er ook heel wat voor terug.
De voldoening is ontzettend groot en dat moet het ook zijn, want als dat niet het geval geweest zou zijn dan zou er geen vrouw voor het gezinsleven kiezen.

Alles heeft zijn charme in het leven!
De kindertijd, de jeugd, pubertijd en het getrouwde leventje...
Alles op zijn tijd en alles met zijn charme..

18-09-2005, 20:40
Mooi gezegd Classy Lady!!

Maar meestal maak je een keuze waarvan het uitkomst een voordeliger en beter gevolg is dan de situatie waar je voor de keuze in zat...en ik heb dus het idee dat je er met een huwelijk op achteruit kunt gaan in termen van gelukkig zijn met een keuze, maar tuurlijk hoort het er ook gewoon bij, ik wil natuurlijk ook niet forever single blijven!En toch zal ik echt dit leventje van lol, plezier en minder verantwoording erug missen moet ik eerlijk zeggen....

18-09-2005, 22:47



Citaat door BugaBoo:
Mooi gezegd Classy Lady!!

Maar meestal maak je een keuze waarvan het uitkomst een voordeliger en beter gevolg is dan de situatie waar je voor de keuze in zat...en ik heb dus het idee dat je er met een huwelijk op achteruit kunt gaan in termen van gelukkig zijn met een keuze, maar tuurlijk hoort het er ook gewoon bij, ik wil natuurlijk ook niet forever single blijven!En toch zal ik echt dit leventje van lol, plezier en minder verantwoording erug missen moet ik eerlijk zeggen....
Bedankt.

Je gaat er niet erop achteruit, althans dat mag ook weer afhangen met wie je trouwt en hoe je huwelijk zal zijn.
Het is een investering van beide kanten natuurlijk..
Ik heb toen ik ongetrouwd was nooit stil gestaan bij hetgeen je zegt.
Ik heb een top leven gehad als ongetrouwde meid, kon doen en laten wat ik wilde.
Maar ook nu ik getrouwd ben heb ik een topleven alleen dan op een andere manier.
Mijn man is meer dan mijn maatje, in hem vind ik 1001 vriendschappen.
Onderschat het huwelijk niet lieve meid, als je de juiste man vindt dan zul je zoveeel liefde, warmte en begrip in hem vinden dat je je gaat afvragen op een gegeven moment hoe je hebt kunnen leven zonder hem.
En dan hebben we het nu alleen maar over de man, zonder nog de bijzondere dingen van het huwelijk zoals het beleven van een zwangerschap, een wezentje dat in je leeft en dat jij ter aarder mag brengen.
Ik zwijg dan nog over de ontiegelijk grote warme moedergevoel die je zal overmeesteren.

Zo zie je maar, er is genoeg om ernaar uit te leven.
Als je het maar de tijd geeft en de juiste man vind insha Allah.
Geniet van deze tijd, je zult dit nooit terugkrijgen en als zou je terugkeren naar deze tijd, het zou de smaak van onschuld en onwetendheid missen.
Geniet en leef je leven voor nu, en treur niet om morgen, want alles gaat met elmektab, insha Allah verruil je het een met het ander alleen maar voor iets beters.
Zoals ik al zei, elke tijd heeft zijn charme, het vrijgezellen leventje heeft die, maar het getrouwde leventje heeft die ook.
Alleen denk ik wel dat het bij het langste het langste duurt.

18-09-2005, 22:54
mooi gezegd Classy lady

18-09-2005, 22:59

Citaat door wardaroosje:
mooi gezegd Classy lady

18-09-2005, 23:05
Iedere tijd heeft zo zijn onvergeetelijke momenten. Als ik terug kijk naar mijn verleden dan merk ik dat ik plezier heb gehad op verschillende manieren. Natuurlijk moet je wat opgeven als je gaat trouwen maar veel is dat niet in mijn ogen. Ik heb nu meer verantwoordelijkheden dat is een feit. Een huis die onderhouden moet worden, een man die aandacht wil en waarvoor gekookt moet worden, een kind dat aandacht nodig heeft en verzorging, mijn studie en niet te vergeten mezelf. Maar als ik mocht kiezen tussen mijn leven voor mijn huwelijk en geboorte van mijn kind en t leven wat ik nu heb dan kies ik voor het leven wat ik nu heb. Naar mijn mening begint t nu pas. Ik kan niet wachten tot ik volgend jaar inshAllah voor t eerst met mijn dochtertje op vakantie ga. velen willen eerst reizen voor ze kinderen nemen maar ik kon juist mijn ogen niet weghouden vorig jaar tijdens mijn eerste vakantie met mijn man van de gelukkige jonge gezinnne met kindjes. Ze straalden van geluk. Het is ieder voor zich. De 1 mist de tijd voor haar huwelijk en de ander ziet haar leven alleen maar meer bloeien na t huwelijk.

19-09-2005, 01:30
clasyy lady heeft al datgene gezegd wat ik wou zeggen...ik had het niet beter kunnen verwoorden en ik ben nog ongetrouwd...

ik heb alles al gedaan wat ik wou en studeer nog wel ,maar heb het nu ook wel een beetje gehad....wil weer iets anders nu....ben echt volwassener geworden

19-09-2005, 08:34
Ik denk dat iedereen heel wat opgeeft als die trouwt. Je hoeft daar per definitie niet Marokkaanse voor te zijn.
Je krijgt er ook zoveel voor terug. Soms lijkt het net alsof sommige meiden dat getrouwt zijn en kinderen krijgen en thuis zitten bij de kinderen een nutteloos bestaan vinden.
Omdat het zo standaard is.

19-09-2005, 08:40

Citaat door Classy Lady:
Bedankt.

Je gaat er niet erop achteruit, althans dat mag ook weer afhangen met wie je trouwt en hoe je huwelijk zal zijn.
Het is een investering van beide kanten natuurlijk..
Ik heb toen ik ongetrouwd was nooit stil gestaan bij hetgeen je zegt.
Ik heb een top leven gehad als ongetrouwde meid, kon doen en laten wat ik wilde.
Maar ook nu ik getrouwd ben heb ik een topleven alleen dan op een andere manier.
Mijn man is meer dan mijn maatje, in hem vind ik 1001 vriendschappen.
Onderschat het huwelijk niet lieve meid, als je de juiste man vindt dan zul je zoveeel liefde, warmte en begrip in hem vinden dat je je gaat afvragen op een gegeven moment hoe je hebt kunnen leven zonder hem.
En dan hebben we het nu alleen maar over de man, zonder nog de bijzondere dingen van het huwelijk zoals het beleven van een zwangerschap, een wezentje dat in je leeft en dat jij ter aarder mag brengen.
Ik zwijg dan nog over de ontiegelijk grote warme moedergevoel die je zal overmeesteren.

Zo zie je maar, er is genoeg om ernaar uit te leven.
Als je het maar de tijd geeft en de juiste man vind insha Allah.
Geniet van deze tijd, je zult dit nooit terugkrijgen en als zou je terugkeren naar deze tijd, het zou de smaak van onschuld en onwetendheid missen.
Geniet en leef je leven voor nu, en treur niet om morgen, want alles gaat met elmektab, insha Allah verruil je het een met het ander alleen maar voor iets beters.
Zoals ik al zei, elke tijd heeft zijn charme, het vrijgezellen leventje heeft die, maar het getrouwde leventje heeft die ook.
Alleen denk ik wel dat het bij het langste het langste duurt.
Ben het volledig met CL eens.

19-09-2005, 08:45
ik vindt het getrouwde leven heel erg leuk, maar af en toe zou ik echt nog weleens terug willen hoor naar het jonge leventje. Je hoeft je niet zo druk te maken als nu..en meer vrije tijd etc. Bestond er maar een tijdmachine ofzo, zodat we soms een dagje terug zouden kunnen gaan

19-09-2005, 08:51



Citaat door Classy Lady:
Bedankt.

Je gaat er niet erop achteruit, althans dat mag ook weer afhangen met wie je trouwt en hoe je huwelijk zal zijn.
Het is een investering van beide kanten natuurlijk..
Ik heb toen ik ongetrouwd was nooit stil gestaan bij hetgeen je zegt.
Ik heb een top leven gehad als ongetrouwde meid, kon doen en laten wat ik wilde.
Maar ook nu ik getrouwd ben heb ik een topleven alleen dan op een andere manier.
Mijn man is meer dan mijn maatje, in hem vind ik 1001 vriendschappen.
Onderschat het huwelijk niet lieve meid, als je de juiste man vindt dan zul je zoveeel liefde, warmte en begrip in hem vinden dat je je gaat afvragen op een gegeven moment hoe je hebt kunnen leven zonder hem.
En dan hebben we het nu alleen maar over de man, zonder nog de bijzondere dingen van het huwelijk zoals het beleven van een zwangerschap, een wezentje dat in je leeft en dat jij ter aarder mag brengen.
Ik zwijg dan nog over de ontiegelijk grote warme moedergevoel die je zal overmeesteren.

Zo zie je maar, er is genoeg om ernaar uit te leven.
Als je het maar de tijd geeft en de juiste man vind insha Allah.
Geniet van deze tijd, je zult dit nooit terugkrijgen en als zou je terugkeren naar deze tijd, het zou de smaak van onschuld en onwetendheid missen.
Geniet en leef je leven voor nu, en treur niet om morgen, want alles gaat met elmektab, insha Allah verruil je het een met het ander alleen maar voor iets beters.
Zoals ik al zei, elke tijd heeft zijn charme, het vrijgezellen leventje heeft die, maar het getrouwde leventje heeft die ook.
Alleen denk ik wel dat het bij het langste het langste duurt.
classy gesproken

19-09-2005, 09:59

Citaat door Classy Lady:
Bedankt.

Je gaat er niet erop achteruit, althans dat mag ook weer afhangen met wie je trouwt en hoe je huwelijk zal zijn.
Het is een investering van beide kanten natuurlijk..
Ik heb toen ik ongetrouwd was nooit stil gestaan bij hetgeen je zegt.
Ik heb een top leven gehad als ongetrouwde meid, kon doen en laten wat ik wilde.
Maar ook nu ik getrouwd ben heb ik een topleven alleen dan op een andere manier.
Mijn man is meer dan mijn maatje, in hem vind ik 1001 vriendschappen.
Onderschat het huwelijk niet lieve meid, als je de juiste man vindt dan zul je zoveeel liefde, warmte en begrip in hem vinden dat je je gaat afvragen op een gegeven moment hoe je hebt kunnen leven zonder hem.
En dan hebben we het nu alleen maar over de man, zonder nog de bijzondere dingen van het huwelijk zoals het beleven van een zwangerschap, een wezentje dat in je leeft en dat jij ter aarder mag brengen.
Ik zwijg dan nog over de ontiegelijk grote warme moedergevoel die je zal overmeesteren.

Zo zie je maar, er is genoeg om ernaar uit te leven.
Als je het maar de tijd geeft en de juiste man vind insha Allah.
Geniet van deze tijd, je zult dit nooit terugkrijgen en als zou je terugkeren naar deze tijd, het zou de smaak van onschuld en onwetendheid missen.
Geniet en leef je leven voor nu, en treur niet om morgen, want alles gaat met elmektab, insha Allah verruil je het een met het ander alleen maar voor iets beters.
Zoals ik al zei, elke tijd heeft zijn charme, het vrijgezellen leventje heeft die, maar het getrouwde leventje heeft die ook.
Alleen denk ik wel dat het bij het langste het langste duurt.
Goed gezegd Classy !!

Ik ben zelf ook pas getrouwd, Tot nu toe vind ik het hemels met mijn man. Ik realiseer nu pas hoe lang we voor elkaar moesten wachten voor dit moment. Ik heb leuke tijden gehad en ook minder leuke tijden in mijn leven als ongetrouwde meid maar, Ik ben nu ook heel benieuwd aan de tijden die er nog aankomen, Ik als getrouwde vrouw met mijn Man. Verheug me er op ..

21-09-2005, 00:40
ik ben het eens met onze stelling van vandaag.... Je geeft veel op voor 1 persoon..... Je hele leven laat je achter je en bovendien heb je geeneens de garantie dat het daadwerkelijk gaat lukken, maar entelbo allah gair inshallah......

Maar ik denk dat het wel heel moeilijk zou worden in het begin, je moet de routine te pakken krijgen en de rest achter je laten. Je hebt veel meer verantwoordelijkheid en je bent niet meer op jezelf.... Dat zou ik persoonlijk heel erg missen denk ik, dat ik lekker alleen dingen kan doen...... MAar goed, aan alles komt een einde....

Pagina's : [1] 2