Bekijk volle/desktop versie : waarom papa :(



18-09-2005, 18:06
ey ik ga een verhaal beginnen die echt gebeurd is niet met mij maar met me vriendin en ik verander de namen ok dus ik ga beginnen




samira: is de oudste dochter ( en de hoofdrolspeelster)
anissa: is de zusje van samira
chantal: is de vriendin van samira



De eerste keer dat ik hun stemmen hoorde achter de heg
zaten we onder de rododenron , mijn zusje anissa en ik
Ze lachten. ik hield op met vertellen. dat lachen het klonk gelukkig ..zorgenloos
vertel nou verder zei anissa toe nou samira het verhaal is nog niet af
wat was ik ook alweer aan het vertellen iets over esmeralda mijn fantasie-prinses
iets over haar elfen jurk oja zei ik haar jurk glanzend roze is-ie en...
zoals dit vroeg anissa en ze draaide het popetje rond dat van een omgekeerde
bloesem van de rododendron hadden gemaakt ja precies zo als danst wervelt haar jurk rond haar benen, glanzend roze en mooi... het lachen hield op maar ik hoorde nog steeds een stem. niet wat er gezegd werd maar hoorden nog steeds een stem .ik hoorden alleen hoe zei klonk warm en zacht zo zacjht als ik de jurk van esmeralda voorstelde samira! jengelde mijn zusje ik ging er niet op in
ik luisterde naar de gelukkig voortgekrabbelende stem . de stem lachte weer en ik moest denken aan hoe vroeger mam lachte toen ik klein was . Mijn maag kromp in in een en ik moest van de pijn even mijn ogen dichtknijpen. de rododendron was mijn schuilplaats. niemand mocht er komen behalve anissa. Die rododendron
moet nodig gesnoeid worden zei mam vanafde dag dat we hier waren komen wonen . maar mam had nooit tijd en papa deed het nooit dus werd de struik groter en groter . ik durf te wedden dat die struik daar al 50 jaar staat zei man eens. welke rododendron: zei papa toen afwezig opkijkend van zijn boek . Die roze rododendron achter in de tuin zei mam vervolgens en ik hoorde haar stem schriller worden . als jij ook eens iets aan de tuin deed zou je het weten welke rododendron ik bedoel.en toen gingen ze weer aan het bekvechten . de woorden vlogen door de kamer steeds sneeler en luider zodat ik het huis maar uit sloop met me vingers in mijn oren. Onder de rododendron was het stil . onder de rododenron ik heb ik esmeralda verzonnen en maakte ik voor de eerste keer
van de roze bloesems een poppetje van haar .vorige jaar was dat nadat mam s avonds naar werk in het ziekenhuis was weg gegaan en toen papa......
vorige jaar lente toen het geheim begon....................


ok dat was het voor de eerste keer ik hoop dat het een goeie verhaal word

18-09-2005, 18:30


eerste fan verder

18-09-2005, 18:42



Sterretje

18-09-2005, 18:54
ga verder

18-09-2005, 19:06


thnkxx voor jullie berichtjes ik zal zo snel mogelijk een vervolgje maken heb het nu druk ik beloof het

19-09-2005, 16:55
anissa rukte aan me arm omdat ik weer was opgehouden met vertellen
samira zei ze samira ! stil zei ik luister . anissa hield zich stil haar bruine ogen werden steeds groter,,een mevrouw fluistere ze hard ik hoor een mevrouw en een paar kinderen . laten we gaan kijken zei ik.Een mevrouw zei anissa weer
anissa knikte ernstig ja hoo een mevrouw en twee meisjes net als wij,Ssst siste ik tegen haar terwijl ik de meisjes bleef kijken. anissa had ongelijk . ze leken helemaal niet op ons helemaal niet . wij waren helemaal niet mooi en hun waren wel mooi. hoe lief anisaa was ze was niet mooi net als ik de meisjes achter de struik waren mooi ze hadden blond haar met roze wangetjes en ze waren schoon netjes stralend dat was iets wat wij niet waren
De manier waar op de hand van die mevrouw op de schouder van het oudere meisje russte licht en liefdevol vond ik mooi het gemak waarmee ze met elkaar praaten beviel me .Ze lachte erbij en raakten elkaar aan en ze bogen zich elkaar toe ik dacht dat alleen anissa en ik wisten dat we nieuwe buren hadden tot ik de volgende dag mam over hun hoorde praten met papa. Papa ik verast op .buren zei hij . in dat ouwe krot ? ik dacht het rijp was voor de sloop net als onze bouwval dat was het weer ik hioop dat ik verder kan gaan alleen als jullie het een goeie verhaal vinden

19-09-2005, 23:28



Sterretje

20-09-2005, 17:43
ga maar verder


24-09-2005, 19:50
srry dat het zo lang duurde ik was druk druk druk maar hier is de vervolgje


Die oude huizen zouden prachtig zzijn als ze werden opgeknapt zei mam peinzend het is een echt paar met twee meisjes leuk dan hebben samira en anissa kinderen in de buurt om mee te spelen papa keek boos samira en anissa hebben niemand nodig om mee te spelen zei hij de buurt was goed zoals hij was rustig en niemand viel je lastig! ik had niemand nodig om mee te spelen Toen begon het geheim voelde mij in de buurt van andere kinderen niet meer op gemak . ik dacht dat de kinderen op mijne nieuwe school het konden zien ik had niemand nodig ik had anissa en esmeralda . ik vond het leuk om met anissa te spelen ik hield er van om voor annisa te zorgen.

Dit is je zusje zei mam toen anisaa werd geboren je mag me helpen voor haar te verzorgen En dat deed ik ook en dwas maar goed ook vooral toen mam ging werken papa was niet zo goed met kleine kinderen hij zat altijd voor te lezen en af en toe had hij een baantje . hij hield wel van ons maar op zijn manier zei mam soms zei hij dat ook tegen mij nadat mama een baantje had in het ziekenhuis jij bent papa,s kleine meid zei papa `s avonds wanner mam naar haar werk ging en anissa al in bed lag ik zou me geen raad weten zonder me klien meid in die tijd begon hij me ook te vragen of ik hem gezelschap wilde houden. Aan de ander kant van de kamer xxxxxxxd de licht van de tv hij hield me stevig op schot en drukte me stevig tegen hem aan dat knuffelen vond ik fijn maar dat andere waar ik misslijk en wee van werd daar hield ik niet van ik doe je geen pijn zei papa ik wil me meiske toch niet pijn doen .op zulken momenten deed ik liefst me ogen dichten d8 ik ben niet samira ik ben iemand anders ik ben gelukkig en ik besta helemaal niet samira bestaat niet


nou dat was het het weer ik ga pas verder als ik berichtjes krijg

25-09-2005, 15:20
zo mooi vervolg
het is echt spannend ga snel verder

25-09-2005, 21:57



Sterretje

02-10-2005, 21:08
ga je snel verder??