Bekijk volle/desktop versie : Waarom Draag jij Hoofddoek?



Pagina's : 1 [2] 3

04-04-2003, 19:21

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
met mij gaat het wel goed, wanneer ben jij je hoofddoek gaan dragen!!!
Ben mijn Hoofdoek Sinds me 12de Jaar gaan Dragen....Dat is dus 5 Jaar Geleden( Begin Brugklas)....Het Heeft me "El Hamdoulilah" Tot een Complete Moslima Gemaakt!!....En jij Fatima?

04-04-2003, 19:27



Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
ik ook rond die leeftijd en hoe draag je hem?
Hoe ik Hem Draag...Me Hoofdoek Bind ik Vast naar Achteren Langs me Oren...En dan Heb ik een Ander Hoofdoek(Sjaal) die Er Overheen Komt( Op dat Onder-Hoofdoek) en Haal ik hem Langs me Hals naar Achteren.....En jij Fatima?

04-04-2003, 19:38

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Ja, ik wilde dat even weten, want ik zie heel vaak meiden die een piratendoekje om hebben en dan zeggen ze ja ik doe hoofddoek aan, maar ik draag hem ook ongeveer op die manier, beetje moeilijk uit te leggen.
Weet je wat ik zo lelijk vindt is dat er sommige meiden hoofddoeken aantrekken met allemaal bloemen erop en er een roosje opspelden ofzo, dan vraag ik me af om welke reden draag je die hoofddoek??
Hahahahahaah Inderdaad een Piraten-Hoofdoekje...Maar Inschallah zal er een Dg Komen..Dat hun Ogen door Allah swt Geopend Zullen Worden....En Zullen inzien dat het op die Manier niet Langer kan Doorgaan...Ik Weet wat je Bedoelt van die Roosjes en die Vel-Gekleurde Spelden...Me Oma heeft dat Ook dat Spelde ze op haar Hoofdoek...Voor een Moenasaba (Feestelijk Gelegenheid)...

04-04-2003, 19:43
Klopt!!!....Dan Mag je ook Inderdaad Zonder Hoofdoek Rondlopen....Oegtie Fatima ik Zal je Inschallah Straks denk ik Nog Spreken...Moet er Even Vandoor...Beslama Lieverd...

04-04-2003, 19:45


Dat Kan Zeker Oegtie...Er Zullen Inschallah Meerdere Dagen Volgen!!!!

04-04-2003, 19:48

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Ja, ik wilde dat even weten, want ik zie heel vaak meiden die een piratendoekje om hebben en dan zeggen ze ja ik doe hoofddoek aan, maar ik draag hem ook ongeveer op die manier, beetje moeilijk uit te leggen.
Weet je wat ik zo lelijk vindt is dat er sommige meiden hoofddoeken aantrekken met allemaal bloemen erop en er een roosje opspelden ofzo, dan vraag ik me af om welke reden draag je die hoofddoek??
Salaams

Vergeet niet dat het ook over de boezems gedragen moet worden........en wat betreft de dames die em als piratendoekje dragen Allah yehdiehoum ou yehdiena m3ahoum....het is dan aan ons om ze erop te attenderen, adviseren en stimuleren hoe het wel hoort en hoe het niet hoort. (het is aan hun wat ze met het advies doen)

Gair Incha Allah
Ma3a salama

04-04-2003, 20:17

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Ik weet het, maar die mensen geven er geen gehoor aan en negeren het!!
Salaam, Moge Allah swt ze/ons tot het juiste Leiden Incha Allah, wij kunnen slechts adviseren en Allah swt Leidt wie Hij wilt.

Salaams

11-04-2003, 13:03
Asalaam Alaeikoem

Waarom ik een Hijaab draag is om de volgende redenen:

Als Allah mij vraagt om me te bedekken dan doe ik dat.
Om een goed voorbeeld te zijn voor mijn kinderen
Om herkenbaar te zijn als moslima.

Masalama

12-04-2003, 21:10

Citaat:
Origineel gepost door Essya
Salamu alaikum zusters

Al hamdoulilah dat jullie ook een hoofddoek dragen. Ik wilde jullie er wel nog op wijzen dat je een hoofddoek alleen af mag doen indien je in gezelschap bent van vrouwen met goede karakters.

Als je er zeker van bent dat er jaloerse vrouwen zitten, dan kun je het beter ophouden. Dit om het feit dat deze dan gaan roddelen over hoe je er zonder hoofddoek uitziet, bovendien kunnen ze dan jaloers raken op je uiterlijk.

Een adviesje.. houd hem dan op
Wa Salaam Eleihkom Essya,

Dank je Wel Voor je Tip Oegtie!!!!!! Er Zit Enigzins Wel Kern van Waarheid In...Je Weet het Maar Nooit Tegenwoordig...Ik Doe Hem Zelf Persoonlijk Ook Pas Af ...Wanneer ik er Zeker van Ben..Dat er Geen Heren en Dergelijke Tussen Kunnen Rondlopen....Be Bright...And Keep Youre HeadScarf Tight!!!!!! ........Wa Eleihkomo a Salaam Mariam....

12-04-2003, 21:40
salame alaikum zusters
ik droeg mijn hoefdoek toen ik 10 jaar was ik ben nu 20 jaar
ik heb heel veel problemen op school gehadt ze wouden me maar
niet acepterenhoe ik was dus ik heb wel moeten vechten om mijn hoofdoek tebehouden
maar nu gelukkige is als anders meer zusters gaan hoofdoek dragen
dat maakt me wel blij
ik heb zelf 2 dochters en ik hoop dat zij ook natuurlijk hoofdoek gaan dragen als de tijdt rijp is insallah.
ik heb hem zelf gedragen niemand heeft mij gedwongen maar nu kan ik niet meer zonder
ik ben er heel trots op
wa eleikomo a salaam

24-04-2003, 09:19

Citaat:
Origineel gepost door esmaatjuuh
Meiden ik wil graag weten waarom jullie er toe zijn gedwongen om hoofddoek te dragen...
Ik zelf droeg Hoofddoek op me 12de...
En ik draag me Hoofddoek omdat ik het zelf wou...
Ik wou verder gaan groeien met De Islam...
Ik wou me zelf gaan Ontwikkelen tot een Moslim Meid....
Ik heb het zelf vrijwillig gekozen omdat ik het zo mooi vondt staan bij mijn zus en ik wou het toen ook dragen.
Niemand heeft me ooit gedwongen of gezegt draag een hoofddoek.


ma`salama

24-04-2003, 09:40
salam alikoem,

ik heb op mijn 12e jaar hoofddoek gedragen en sinds me 17e niqab.
Moslima _Gouda en ik droegen rond dezelfde tijd, toen we naar de middelbare school gingen.

24-04-2003, 09:44


wejaw jij vergeet niks zo te zien....ik kan me nog herinneren dat ik het rond de voortgezet onderwijs had gedaan inderdaad.Maar jij had hem eerder opgezet Mashaallah.

24-04-2003, 19:23
salaam oulaikom moslimien
ik vind het heeel knap van de vrouwen die een hoofddoek zijn gaan dragen. ik draag nog geen hoofddoek maar wil het wel gaan doen insahallah, het gaat elke dag door mijn hoofd. ik zou het nu direct wel willen doen maar dat gaat volgens mij niet.. en dan wilde ik ook nog iets vragen, ik zit op een mode opleiding en moet 1x in het jaar een modeshow lopen is verplicht anders slaag je niet voor dat jaar. nu loop ik stage en heb mijn kleding dus ook al af wat ik moet gaan dragen en dat is niet bestemd voor een meisje met hoofddoek, daarom wilde ik er mee wachten..tot die show voorbij is. maar het mag daarna helemaal niet meer toch..kunnen jullie me tips geven wat ik kan doen want ik wil wel graag mijn opleiding afmaken. en wil toch ook een hoofddoek gaan dragen zo snel mogelijk, ik heb het idee dat ik geroepen wordt om het te doen en het voelt zo goed als ik er aan denk..hoop jullie reacties te krijgen.. ma3a salama

26-04-2003, 19:37
salaam aleikoem .....

sorry maar ik vind de titel een beetje ''extreem'' waarom draag jij hoofddoek ....

ten eerste is het iets dat verplicht is dus als men dat doet is het gewoon bijdrage leveren aan het praktiseren van dat onderdeel van het geloof ik vind dat je de vraag anders moest stellen ..

in de koran soerat nisaa vanaf ayat 30s taat er waarom men een hoofddoek moet dragen ...daarnaast heb je ook ahadith over waarom iemand hoofddoek moet dragen als iemand daarin geintresseerd is moet ie het effe zeggen zal ik het hier voor hem zetten ....

ik zelf draag hoofddoek al 4/5 jaar .en heb er bewust zelf voor gekozen ..maar ben pas op latere leeftijd , 2 jaar geleden te weten gekomen hoe het werkelijk zit met de hidjaab

zoals jullie misschien weten is er een innerlijke hidjaab en een uiterlijk hidjaab..en die beiden moeten voldoen aan de islamitische leer ...

nou zusters die het niet dragen er komt binnekort een lezing in adam west over het hidjaab ..misschien dat jullie die nog willen meemaken en ik hoop dat allah swt ons allen leidt tot het goede amin ...

salaam aleikoem

Pagina's : 1 [2] 3