Bekijk volle/desktop versie : VS wil Venezuela binnenvallen



Pagina's : [1] 2

17-09-2005, 14:44
De Venezolaanse president Hugo Chavez heeft vrijdag gezegd dat de VS een plan heeft voor een invasie in Venezuela. Volgens Chavez heet het plan "Balboa". Dat zei hij op de Amerikaanse televisiezender ABC.

"Ik zeg u dat ik het bewijs heb dat er plannen bestaan om Venezuela binnen te vallen", zei de president in een uitzending van Nightline. "We hebben bovendien documenten waarin het aantal bommenwerpers en het aantal boten staan." Chavez beloofde de journalist die hem interviewde een kopie van de documenten te bezorgen, zonder zijn bronnen vrij te geven. "Als de Amerikaanse regering probeert om ons aan te vallen, werpen ze zich in een oorlog van 100 jaar", waarschuwde Chavez. "Wij zijn klaar", voegde hij eraan toe.


Bron: HLN
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_124897.html

Lees ook:: How United States Intervention Against Venezuela Works Global Policy
http://www.globalpolicy.org/empire/intervention/2005/0906venezuela.htm


Haha, gaat niet echt goed heh, met die regering daarzo in het westen

17-09-2005, 14:54


Ze hebben het maar druk die amerikanen met landen aanvallen.

-Afghanistan
-Irak
-Colombia
-Venezuelea
-Cuba
-Noord-Korea
-Nederland

17-09-2005, 15:08
Nederland ?
Mis ik iets ?

17-09-2005, 15:18

Citaat door najim86:
Nederland ?
Mis ik iets ?
Voor de VS en Israël is het internationale Strafhof in Den Haag is een doorn in het oog .

http://krant.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.strafhof.landen.internationale.html

17-09-2005, 15:22



Citaat door najim86:
Nederland ?
Mis ik iets ?
Vanwege de XTC handel en die vermiste meid, Natalee Holloway.

17-09-2005, 16:31

Citaat door Just_came_by:
Voor de VS en Israël is het internationale Strafhof in Den Haag is een doorn in het oog .

http://krant.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.strafhof.landen.internationale.html
Doorn in het oog? Laat me niet lachen, Nederland is hielenlikker nummer 1 van de VS, zelfs Marokko heeft als land meer aanzien dan Nederland in de ogen van de VS. Wie luisterde er naar de speech van Balkenende afgelopen week bij de VN? Precies, geen ene hond!! Als de VS dat gerechtshof weg wil hebben, dan zal Nederland daar aan (achter de schermen) meehelpen op een of andere manier...

17-09-2005, 16:33
Hieruit blijkt trouwens nogmaals dat de VS meet met 2 maten. Ze vallen Irak aan onder het mom van "democratie" en Venezuela dat een democratisch gekozen president heeft, wil men onderwerpen aan invloed van de VS om zo de olievoorraden te controleren die het land rijk is.

17-09-2005, 17:33
Ik heb gehoord dat ze FRIESLAND ook willen binnenvallen..

17-09-2005, 18:55
Zoals Hugo Chavez te kennen heeft gegeven: "Als de Amerikaanse regering probeert om ons aan te vallen, werpen ze zich in een oorlog van 100 jaar".
En de woorden van Chavez zouden zomaar eens kunnen kloppen, want ik denk dat Venezuela toch een tikkeltje moeilijker zal worden dan Irak. (en dan nagaan dat Irak een onmogelijke klus is voor de VS)

Camalia

17-09-2005, 19:18

Citaat door Camalia17:
Zoals Hugo Chavez te kennen heeft gegeven: "Als de Amerikaanse regering probeert om ons aan te vallen, werpen ze zich in een oorlog van 100 jaar".
En de woorden van Chavez zouden zomaar eens kunnen kloppen, want ik denk dat Venezuela toch een tikkeltje moeilijker zal worden dan Irak. (en dan nagaan dat Irak een onmogelijke klus is voor de VS)

Camalia
Ik denk niet dat de VS zich kan permiteren om heel Zuid-Amerika tegen zich te krijgen.

Dus dit zal wel op een sisser aflopen...wellicht dat ook hier weer een rol voor Jimmy Carter weggelegt zal worden.

17-09-2005, 19:24

Citaat door najim86:
De Venezolaanse president Hugo Chavez heeft vrijdag gezegd dat de VS een plan heeft voor een invasie in Venezuela. Volgens Chavez heet het plan "Balboa". Dat zei hij op de Amerikaanse televisiezender ABC.

"Ik zeg u dat ik het bewijs heb dat er plannen bestaan om Venezuela binnen te vallen", zei de president in een uitzending van Nightline. "We hebben bovendien documenten waarin het aantal bommenwerpers en het aantal boten staan." Chavez beloofde de journalist die hem interviewde een kopie van de documenten te bezorgen, zonder zijn bronnen vrij te geven. "Als de Amerikaanse regering probeert om ons aan te vallen, werpen ze zich in een oorlog van 100 jaar", waarschuwde Chavez. "Wij zijn klaar", voegde hij eraan toe.


Bron: HLN
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_124897.html

Lees ook:: How United States Intervention Against Venezuela Works Global Policy
http://www.globalpolicy.org/empire/intervention/2005/0906venezuela.htm


Haha, gaat niet echt goed heh, met die regering daarzo in het westen
Tot op heden nog niet het geval begrijp ik.

17-09-2005, 19:28

Citaat door najim86:
De Venezolaanse president Hugo Chavez heeft vrijdag gezegd dat de VS een plan heeft voor een invasie in Venezuela. Volgens Chavez heet het plan "Balboa". Dat zei hij op de Amerikaanse televisiezender ABC.

"Ik zeg u dat ik het bewijs heb dat er plannen bestaan om Venezuela binnen te vallen", zei de president in een uitzending van Nightline. "We hebben bovendien documenten waarin het aantal bommenwerpers en het aantal boten staan." Chavez beloofde de journalist die hem interviewde een kopie van de documenten te bezorgen, zonder zijn bronnen vrij te geven. "Als de Amerikaanse regering probeert om ons aan te vallen, werpen ze zich in een oorlog van 100 jaar", waarschuwde Chavez. "Wij zijn klaar", voegde hij eraan toe.


Bron: HLN
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_124897.html

Lees ook:: How United States Intervention Against Venezuela Works Global Policy
http://www.globalpolicy.org/empire/intervention/2005/0906venezuela.htm


Haha, gaat niet echt goed heh, met die regering daarzo in het westen
De beste reactie in zo´n geval (aanval van de vs ) is alle bronnen , rafinaardeijen in de brand steken . platformen laten zinken en alle amerikanen in het land ter dood veroordelen.

Amerika moet gestopt worden met elk middel

17-09-2005, 19:30



Citaat door born_2_B_muslim:
De beste reactie in zo´n geval is alle bronnen , rafinaardeijen in de brand steken . platform laten zinken en alle amerikanen in het land ter dood veroordelen.

Amerika moet gestopt worden met elk middel
Ga je gang zou ik zo zeggen.

17-09-2005, 19:37

Citaat door Atlasleeuw:
Doorn in het oog? Laat me niet lachen, Nederland is hielenlikker nummer 1 van de VS, zelfs Marokko heeft als land meer aanzien dan Nederland in de ogen van de VS. Wie luisterde er naar de speech van Balkenende afgelopen week bij de VN? Precies, geen ene hond!! Als de VS dat gerechtshof weg wil hebben, dan zal Nederland daar aan (achter de schermen) meehelpen op een of andere manier...

17-09-2005, 19:49

Citaat door Atlasleeuw:
Doorn in het oog? Laat me niet lachen, Nederland is hielenlikker nummer 1 van de VS, zelfs Marokko heeft als land meer aanzien dan Nederland in de ogen van de VS. Wie luisterde er naar de speech van Balkenende afgelopen week bij de VN? Precies, geen ene hond!! Als de VS dat gerechtshof weg wil hebben, dan zal Nederland daar aan (achter de schermen) meehelpen op een of andere manier...
Toch een doorntje dan.

Citaat:

Hague Invasion Act' Becomes Law; White House "Stops at Nothing" in Campaign Against War Crimes Court


NEW YORK - August 3 - A new law supposedly protecting U.S. servicemembers from the International Criminal Court shows that the Bush administration will stop at nothing in its campaign against the court, Human Rights Watch warned today.

U.S. President George Bush today signed into law the American Servicemembers Protection Act of 2002, which is intended to intimidate countries that ratify the treaty for the International Criminal Court (ICC). The new law authorizes the use of military force to liberate any American or citizen of a U.S.-allied country being held by the court, which is located in The Hague. This provision, dubbed the "Hague invasion clause," has caused a strong reaction from U.S. allies around the world, particularly in the Netherlands.

In addition, the law provides for the withdrawal of U.S. military assistance from countries ratifying the ICC treaty, and restricts U.S. participation in United Nations peacekeeping unless the United States obtains immunity from prosecution. At the same time, these provisions can be waived by the president on "national interest" grounds.

Pagina's : [1] 2