Bekijk volle/desktop versie : 1 op de 3 daders misdrijven allochtoon



Pagina's : [1] 2 3

17-09-2005, 13:21
Eén op de drie verdachten die de politie in 2004 aanhield, was van allochtone afkomst. Dit blijkt uit de Landelijke criminaliteitskaart van de politie, die donderdag werd gepubliceerd. Dit jaar zijn in dit rapport voor het eerst cijfers over afkomst opgenomen. Woordvoerder Bakker van het Nederlands politie instituut meldde dat de cijfers over de afkomst van de verdachten representatief zijn voor de afkomst van de daders.

Uit de gegevens blijkt dat het percentage allochtonen dat in aanraking komt met justitie stukken hoger ligt dan dat van autochtonen. Terwijl minder dan eenvijfde van de Nederlandse bevolking van niet-Nederlandse afkomst is, zijn zij samen verantwoordelijk voor eenderde van de misdrijven. Volgens de criminaliteitskaart wordt 56 procent van de delicten gepleegd door autochtonen, verder is er nog een groep "niet-ingezetenen", zoals illegalen, drugstoeristen en zwervers. Zij pleegden samen zo'n tien procent van de misdrijven.

De meest criminele allochtonen zijn die afkomstig van de Antillen. In 2004 werd ruim 7,5 procent van deze bevolkingsgroep opgepakt als verdachte. Hierna volgen de Marokkanen met ruim zes procent en de Surinamers met vijf procent. Eén op elke autochtone honderd Nederlanders was in 2004 verdachte.

De politie meldt verder dat het de goede kant opgaat met de criminaliteit in Nederland. Er werden voor het tweede jaar op rij minder misdrijven geteld, terwijl er voor het vierde jaar achtereen meer verdachten werden aangehouden. Er worden echter wel meer geweldsdelicten gepleegd, in tegenstelling tot het aantal inbraken en diefstallen, dat is afgenomen.

In de grote steden komt er volgens de cijfers steeds minder criminaliteit voor, in kleinere gemeenten neemt het echter licht toe. De cijfers met betrekking tot het aantal misdrijven worden gebaseerd op het aantal aangiftes, volgens de politie een betrouwbare graadmeter.

bron:http://frontpage.fok.nl/nieuws/57725

ewa ja,hier in rotterdam wonen veel allochtonen,dan is het vanzelfsprekend dat je hier in r'dam op hoge cijfers komt...maar in andere gemeenten weet ik het niet...

17-09-2005, 13:33


De cijfers zijn landelijk. Er staat zelfs dat in grote steden de criminaliteit afneemt en in de kleinere gemeenten het licht toeneemt.

17-09-2005, 13:36
De grootste criminelen zitten in Den Haag

17-09-2005, 13:37

Citaat door Einherjer:
De grootste criminelen zitten in Den Haag
dacht toch in r'dam of a'dam...

17-09-2005, 13:38


Op een ander forum heb ik een draadje gezien dat geopend werd n.a.v. dit topic dat heet:

"3 op de 3 daders zijn mensen"



17-09-2005, 13:39

Citaat door hezbollah:
dacht toch in r'dam of a'dam...

Nah..Balkenende en z'n trawanten zitten toch echt in Den Haag hoorrrrr

17-09-2005, 13:40

Citaat door Tsedek:
Op een ander forum heb ik een draadje gezien dat geopend werd n.a.v. dit topic dat heet:

"3 op de 3 daders zijn mensen"



Zeer juist

17-09-2005, 13:44
Het blijkt dus weer helemaal niet waar te zijn. Eén op de drie GEPAKTE EN GESTRAFTE daders van misdaden zijn allochtoon.

Ik heb geen idee of allochtonen zich sneller of minder snel laten oppakken en straffen, maar de werkelijkheid kan naar beide kanten uit heel anders zijn.

17-09-2005, 13:44
Als ze de cijfers tonen van elke stad apart, dan zouden de cijfers vwb de antillianen en marokkanen nog slechter zijn.

17-09-2005, 13:50

Citaat door an3sdej:
Als ze de cijfers tonen van elke stad apart, dan zouden de cijfers vwb de antillianen en marokkanen nog slechter zijn.
Ja, het aantal criminelen zal dan hoger zijn

17-09-2005, 14:42

Citaat door hezbollah:
Eén op de drie verdachten die de politie in 2004 aanhield, was van allochtone afkomst. Dit blijkt uit de Landelijke criminaliteitskaart van de politie, die donderdag werd gepubliceerd. Dit jaar zijn in dit rapport voor het eerst cijfers over afkomst opgenomen. Woordvoerder Bakker van het Nederlands politie instituut meldde dat de cijfers over de afkomst van de verdachten representatief zijn voor de afkomst van de daders.

Uit de gegevens blijkt dat het percentage allochtonen dat in aanraking komt met justitie stukken hoger ligt dan dat van autochtonen. Terwijl minder dan eenvijfde van de Nederlandse bevolking van niet-Nederlandse afkomst is, zijn zij samen verantwoordelijk voor eenderde van de misdrijven. Volgens de criminaliteitskaart wordt 56 procent van de delicten gepleegd door autochtonen, verder is er nog een groep "niet-ingezetenen", zoals illegalen, drugstoeristen en zwervers. Zij pleegden samen zo'n tien procent van de misdrijven.

De meest criminele allochtonen zijn die afkomstig van de Antillen. In 2004 werd ruim 7,5 procent van deze bevolkingsgroep opgepakt als verdachte. Hierna volgen de Marokkanen met ruim zes procent en de Surinamers met vijf procent. Eén op elke autochtone honderd Nederlanders was in 2004 verdachte.

De politie meldt verder dat het de goede kant opgaat met de criminaliteit in Nederland. Er werden voor het tweede jaar op rij minder misdrijven geteld, terwijl er voor het vierde jaar achtereen meer verdachten werden aangehouden. Er worden echter wel meer geweldsdelicten gepleegd, in tegenstelling tot het aantal inbraken en diefstallen, dat is afgenomen.

In de grote steden komt er volgens de cijfers steeds minder criminaliteit voor, in kleinere gemeenten neemt het echter licht toe. De cijfers met betrekking tot het aantal misdrijven worden gebaseerd op het aantal aangiftes, volgens de politie een betrouwbare graadmeter.

bron:http://frontpage.fok.nl/nieuws/57725

ewa ja,hier in rotterdam wonen veel allochtonen,dan is het vanzelfsprekend dat je hier in r'dam op hoge cijfers komt...maar in andere gemeenten weet ik het niet...
Ik ben blij dat de Antillianen het "beter" doen dan wij (marokkanen)

En de Surinamers zitten ook in de top drie..maar niemand heeft met hun een probleem..

17-09-2005, 15:10
oja,er zijn toch ook autochtonen die oorspronkelijk uit het buitenland komen?of heb ik het mis...

17-09-2005, 15:56



Citaat door lemster:
Ik ben blij dat de Antillianen het "beter" doen dan wij (marokkanen)

En de Surinamers zitten ook in de top drie..maar niemand heeft met hun een probleem..
Van Surinamers hoor je nooit dat dankzij hun zwembaden en supermarkten moeten sluiten. Van grote groepen Surinamers die gezamelijk hele stranden en bioscopen terroriseren hoor je ook niet. Heel hinderlijk gedrag wat nauwelijks wordt bestraft Dat is het verschil denk ik.

17-09-2005, 16:05
Bovendien zouden de Marokkanen op nummer 1 staan als de cultuur anders in elkaar zou zitten. Nederlanders geven elkaar aan als ze getuige zijn van misdrijven. Marokkanen geven elkaar niet of neuwelijks aan Het gevoel om als verrader gezien te worden is belangrijker dan dat een veelpleger vrolijk door kan gaan met zijn daden Kijk maar naar dat topic "Getuigen gezocht" waar een marokkaans meisje slachtoffer was van een overval door marokkanen. Ik dat topic smeken ze getuigen om zich te melden bij de politie. Zo'n topic zou overbodig moeten zijn. Het zou ook in de marokkaanse cultuur een vanzelfssprekendheid moeten zijn dat men zicht meld bij de politie na een getuigenis van een misdrijf.

Dit keer is het slachtoffer marokkaans en gaat het al moeilijk. Kan je nagaan als het slachtoffer nederlands is

17-09-2005, 16:05

Citaat door Bakkertjuh:
Van Surinamers hoor je nooit dat dankzij hun zwembaden en supermarkten moeten sluiten. Van grote groepen Surinamers die gezamelijk hele stranden en bioscopen terroriseren hoor je ook niet. Heel hinderlijk gedrag wat nauwelijks wordt bestraft Dat is het verschil denk ik.
Ja, het is idd heel anders als je kinderen vergiftigd met cocaine (handel) dan wanneer je meisjes pest in een zwembad.

Dubbel moraal van mensen..

Pagina's : [1] 2 3