Bekijk volle/desktop versie : Broeders en zusters die bekeerd zijn tot de Islam en die daar over willen vertellen



17-09-2005, 12:48
Asalamou 3alaikoum oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh,

Een vraag aan mijn broeders en zusters die bekeerd zijn tot de Islam:

Zouden jullie iets willen vertellen over hoe jullie tot de Islam gekomen zijn?

Als niks wilt vertellen, geen probleem ik ben alleen benieuwd naar de manieren waarop mensen tot de Islam komen (in het bijzonder hier in Nederland). De mensen die in een moslimomgeving geboren zijn, kunnen denk ik heel veel leren van onze broeders en zusters die bekeerd zijn tot de Islam.

InshaaAllah zullen er meer mensen zijn bij wie de Islam op een vreedzame manier in het hart zal komen.

Alvast bedankt voor het reageren.

Salamou 3alaikoum oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh

18-09-2005, 21:03


Niemand? Geen interesse of geen mensen waar deze topic voor bedoeld is? Jammer...

Salamou 3alaikoum oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh

18-09-2005, 23:08
salaam aleikum wa rahmatulah wa barakatahoe, er is een topic over nederlandse zusters daar staan verhalen op. Je hebt moslima.nl daar staan ook verhalen op. Als niemand reageert of je kunt het niet vinden, dan zal ik je wel inshallah mijn verhaal vertellen. Heb alleen nu geen tijd, ben brood aan het bakken en ik moet een bed verschonen. Ja, ja zo laat op de avond allemaal nog.

salaam aleikum wa rahmatulah wa barakatahoe

18-09-2005, 23:16
Ik ben een bekeerling akhi ik zal kort wat vertellen.

Ik ben op mijn 19e jaar bekeerd eind 2001, ik ben tot Islam gekomen door zelfstudie.
Daarvoor was ik een katholieke christen, en dit heb ik tot zo rond mijn 18e vol gehouden.
Na mijn 18 verjaardag ben ik gaan nadenken over het leven dat ik leefde, en of ik zo op die manier wel door wou gaan.
Ik ben antwoorden gaan zoeken in de bijbel maar vond alleen vragen, en ben daarna andere boeken gaan lezen.
Waaronder op een gegeven moment boeken over Islam, waarop mijn interesse naar gelange van tijd zeer toenam.
Ik heb toen ook een vertaling van de begrippen van de betekenissen van de Koran gekocht en gelezen. Hierop ben ik in aanraking gekomen met praktiserende moslims (ik kende er wel, maar helaas niet praktiserend) en heb ik uren gepraat over Islam.

Het weekend daarop wist ik dat ik 100% overtuigd was en dat ik de getuigenis (shahada) wou afleggen, waarop ik dit bij die broeders deed, el Hamdulillah.

groeten van Hamza

19-09-2005, 19:06



Citaat door Hamza_T:
Ik ben een bekeerling akhi ik zal kort wat vertellen.

Ik ben op mijn 19e jaar bekeerd eind 2001, ik ben tot Islam gekomen door zelfstudie.
Daarvoor was ik een katholieke christen, en dit heb ik tot zo rond mijn 18e vol gehouden.
Na mijn 18 verjaardag ben ik gaan nadenken over het leven dat ik leefde, en of ik zo op die manier wel door wou gaan.
Ik ben antwoorden gaan zoeken in de bijbel maar vond alleen vragen, en ben daarna andere boeken gaan lezen.
Waaronder op een gegeven moment boeken over Islam, waarop mijn interesse naar gelange van tijd zeer toenam.
Ik heb toen ook een vertaling van de begrippen van de betekenissen van de Koran gekocht en gelezen. Hierop ben ik in aanraking gekomen met praktiserende moslims (ik kende er wel, maar helaas niet praktiserend) en heb ik uren gepraat over Islam.

Het weekend daarop wist ik dat ik 100% overtuigd was en dat ik de getuigenis (shahada) wou afleggen, waarop ik dit bij die broeders deed, el Hamdulillah.

groeten van Hamza
Asalamou 3alaikoum oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh,

Dank je voor je reactie broeder Hamza (en natuurlijk ook zuster LaMorena). SoubhanAllah het maakt niet uit hoeveel verhalen ik lees van mensen die bekeerd zijn, het blijft mij altijd boeien.

Mag ik vragen hoe je omgeving hierop reageerde? Oh, een andere vraag is: heeft de manier waarop er bericht wordt over moslims in de media je nog beïnvloed in je zoektocht? Sorry, als ik te veel vragen stel.

Ik vraag me trouwens af of de meeste mensen die zich bekeren tot de Islam dit doen omdat ze zelf naar de waarheid zoeken of dat ze in aanraking komen met vrome moslims en er iets van binnen wakker wordt... Zo maar een vraag die in me opkomt.

Nog bedankt zuster LaMorena voor de link.

Salamou 3alaikoum oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh

20-09-2005, 12:03

Citaat door musulman:
Asalamou 3alaikoum oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh,

Dank je voor je reactie broeder Hamza (en natuurlijk ook zuster LaMorena). SoubhanAllah het maakt niet uit hoeveel verhalen ik lees van mensen die bekeerd zijn, het blijft mij altijd boeien.

Mag ik vragen hoe je omgeving hierop reageerde? Oh, een andere vraag is: heeft de manier waarop er bericht wordt over moslims in de media je nog beïnvloed in je zoektocht? Sorry, als ik te veel vragen stel.

Ik vraag me trouwens af of de meeste mensen die zich bekeren tot de Islam dit doen omdat ze zelf naar de waarheid zoeken of dat ze in aanraking komen met vrome moslims en er iets van binnen wakker wordt... Zo maar een vraag die in me opkomt.

Nog bedankt zuster LaMorena voor de link.

Salamou 3alaikoum oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh
De omgeving lijkt er steeds negatiever op te reageren akhi.
De media heeft mijn keuze niet negatief beïnvloed, maar ik vrees dat dit voor vele anderen wel geld. (dus hun keuze om vooral niet moslim te worden)
Aan de andere kant, 'bad propaganda is still publicity'!

Ik ben eerlijkgezegd niet in aanraking gekomen met vrome moslims, dat was pas toen ik wou bekeren.