Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe orkaan bedreigt Amerika



Pagina's : [1] 2 3

17-09-2005, 00:22
Orkaan bedreigt Amerika
woensdag 14 september 2005

De Verenigde Staten bereidt zich voor op een nieuwe orkaan. Orkaan Ophelia stormt af op de kust van de Amerikaanse staat North Carolina.
Deze staat ligt een eind weg van de getroffen stad New Orleans. Ruim twee weken geleden raasde orkaan Katrina over deze stad.

Op dit moment zijn duizenden Amerikanen naar veilige plekken aan het gaan. Deskundigen denken dat de orkaan vanavond land zal bereiken.

Ophelia raast al dagen lang voor de kust van North Carolina. De kracht van de orkaan verandert van uur tot uur. Op dit moment veroorzaakt de orkaan windsnelheden van 120 kilometer per uur. Daarmee is Ophelia wel bedreigend, maar niet super gevaarlijk.

Deskundigen maken zich vooral zorgen over de regen die Ophelia mee gaat nemen. Ze voorspellen dat op sommige plekken er 25 centimeter water kan gaan vallen. Genoeg dus, om straten blank te zetten en putten te laten overlopen.

500 kilometer langs de kusten van North Carolina en South Carolina zijn mensen gewaarschuwd voor de orkaan.

http://www.nos.nl/jeugdjournaal/artikelen/2005/9/14/orkaanbedreigtamerika.html

17-09-2005, 00:28


Deze schijnt minder heftig te zijn, maar aan de andere kant, beweegt het langzamer, dus blijft het lange hangen. Er zal wel geevacueerd moeten worden en dat is slecht voor de economie. Weet je wat ik denk? Ik denk dat we naar een nieuwe situatie gaan waar zulke dingen als Katrina of de Tsunami in Azie geen bijzonderheden meer zijn, maar heel vaak gaan gebeuren. Dat denk ik..........

Het eerste komt door al het broeikas gedoe............en het tweede komt omdat we de hele aarde leegpompen/graven waardoor holten ontstaan.................... waardoor de boel gaat verschuiven...........met meer aardbevingen als gevolg.

17-09-2005, 00:30

Citaat door Deniro:
Deze schijnt minder heftig te zijn, maar aan de andere kant, beweegt het langzamer, dus blijft het lange hangen. Er zal wel geevacueerd moeten worden en dat is slecht voor de economie. Weet je wat ik denk? Ik denk dat we naar een nieuwe situatie gaan waar zulke dingen als Katrina of de Tsunami in Azie geen bijzonderheden meer zijn, maar heel vaak gaan gebeuren. Dat denk ik..........

Het eerste komt door al het broeikas gedoe............en het tweede komt omdat we de hele aarde leegpompen/graven waardoor holten ontstaan.................... waardoor de boel gaat verschuiven...........met meer aardbevingen als gevolg.
ja dat denk ik dus ook!!! je merkt nu al in nederland zelfs grote verschillen. nog nooit was september zo warm als deze maand. en daarvoor hebben we amper echte zomer gehad, hooguit een paar dagen achterelkaar in juli en augustus.

17-09-2005, 00:33

Citaat door killalot:
ja dat denk ik dus ook!!! je merkt nu al in nederland zelfs grote verschillen. nog nooit was september zo warm als deze maand. en daarvoor hebben we amper echte zomer gehad, hooguit een paar dagen achterelkaar in juli en augustus.
Juistem. In Augustus had ik een dikke jas aan.

Natuurlijk beweren struisvogel-types dat dit gewoon toeval is, maar ik denk dat de mens zelf dit zooitje heeft aangericht.

17-09-2005, 00:33


Moeder Aarde is echt ongesteld laatste tijd, precies wat jij killalot zegt. Het hele jaar is al extreem geweest , of het is erg koud of erg warm, in veel landen is het extreem

17-09-2005, 00:34
ze kunnen beter alvast roeibootjes in de tuin leggen

17-09-2005, 00:35

Citaat door obl3:
Moeder Aarde is echt ongesteld laatste tijd, precies wat jij killalot zegt. Het hele jaar is al extreem geweest , of het is erg koud of erg warm, in veel landen is het extreem
precies...en hoe word je verkouden/ziek?
door de grote overschakeling van 31 graden naar ineens 16 graden de volgende dag

had vandaag alweer een dikke jas aan terwijl je paar dagen geleden nog in tshirt kon rondlopen.

17-09-2005, 00:36

Citaat door born_2_B_muslim:
ze kunnen beter alvast roeibootjes in de tuin leggen
De mijne ligt er al,voor het geval dat

Maar effe serieus we hebben wel meer mooie nazomers gehad,maar dat is tig jaren terug.

17-09-2005, 00:36

Citaat door obl3:
Moeder Aarde is echt ongesteld laatste tijd, precies wat jij killalot zegt. Het hele jaar is al extreem geweest , of het is erg koud of erg warm, in veel landen is het extreem
mooie ondertekening

17-09-2005, 00:37

Citaat door killalot:
precies...en hoe word je verkouden/ziek?
door de grote overschakeling van 31 graden naar ineens 16 graden de volgende dag

had vandaag alweer een dikke jas aan terwijl je paar dagen geleden nog in tshirt kon rondlopen.
Dat heb ik dus .

Net terug uit Marokko 2 maanden, kom ik hier gelijk dikke jas, twee truien aan .

Ik kan zoooooo depressief worden van dit weer. Ik kan er echt niet tegen

17-09-2005, 00:38

Citaat door born_2_B_muslim:
mooie ondertekening
Shoekran

17-09-2005, 00:38

Citaat door rianne:
De mijne ligt er al,voor het geval dat

Maar effe serieus we hebben wel meer mooie nazomers gehad,maar dat is tig jaren terug.
Ik heb me tuin helemaal opgehoogd toen ik hier kwam wonen maar die 20 cm helpt niet ben ik bang

17-09-2005, 00:39



Citaat door obl3:
Dat heb ik dus .

Net terug uit Marokko 2 maanden, kom ik hier gelijk dikke jas, twee truien aan .

Ik kan zoooooo depressief worden van dit weer. Ik kan er echt niet tegen
ik word al depri van een paar wolken.

17-09-2005, 00:39

Citaat door born_2_B_muslim:
Ik heb me tuin helemaal opgehoogd toen ik hier kwam wonen maar die 20 cm helpt niet ben ik bang
Nee denk het ook niet,niet alleen die 20 centimeter maar alles spoeld weg

17-09-2005, 00:54

Citaat door rianne:
Nee denk het ook niet,niet alleen die 20 centimeter maar alles spoeld weg
Hoop op een zeer strenge winter

Pagina's : [1] 2 3