Bekijk volle/desktop versie : Studie Hbo_recht Of Hbo_sjd ??



16-09-2005, 13:04
[salaam aleikum,
beste mensen ik ga weer studeren per februarie 2006.
maar ben alleen heel erg aan hte twijfelen of ik nu richting recht of sjd wil.
want er zit ook niet echt veel verschil in maar toch weet ik het nog niet.
kunnen jullie mij misschien helpen en degene die recht studeerd of sjd mij vertellen wat zo het verschil is tussen die twee opl. ??


thnx.

beslama

16-09-2005, 13:29


Schat, je wilt rechten gaan studeren, maar is het geen goed idee om eerst cursus Nederlandse werkwoorde te gaan volgen. Ik heb het over het werkwoord studeren. dat moet met een -t-.
In ieder geval andere mensen kunnen niet gaan bepalen wat jij het liefst wil.

veel succes.

16-09-2005, 15:44
schat,

is het geen goed idee om eerst een cursus begrijpend lezen te gaan volgen ???
zoals ik al schreef ik weet niet of ik RECHT of SJD wil gaan studeren, dus dat betekend niet dat ik RECHT wil gaan studeren.
en voor me schrijffoutjes ja het gelijk maar ben snel aan het typen. (zit op me werk )
maar bedankt voor je mening let er in het vervolg wel op.

doei doei

16-09-2005, 15:44
en het is werkwoordeN niet werkwoorde

16-09-2005, 15:55



Citaat door sidia:
[salaam aleikum,
beste mensen ik ga weer studeren per februarie 2006.
maar ben alleen heel erg aan hte twijfelen of ik nu richting recht of sjd wil.
want er zit ook niet echt veel verschil in maar toch weet ik het nog niet.
kunnen jullie mij misschien helpen en degene die recht studeerd of sjd mij vertellen wat zo het verschil is tussen die twee opl. ??


thnx.

beslama
er is wel een groot verschil

Ik doe hbo recht tweede jaars, en hbo recht is zeg maar puur recht recht recht.. sjd is meer sociale en dienstverlenender..met een opleiding sjd leer je meer hoe je mensen kan helpen, bijvoorbeeld mensen uit een arm gezin.. hbo recht bereid je gewoon voor als hbo jurist, op een kantoor, of in een bedrijf

zelf wil ik em gaan peren als ik me propedeuse heb want ik vind dit allemaal wat te zakelijk enzo, ik wil meer iets sociaals/cultureels

18-09-2005, 14:30

Citaat door sidia:
[salaam aleikum,
beste mensen ik ga weer studeren per februarie 2006.
maar ben alleen heel erg aan hte twijfelen of ik nu richting recht of sjd wil.
want er zit ook niet echt veel verschil in maar toch weet ik het nog niet.
kunnen jullie mij misschien helpen en degene die recht studeerd of sjd mij vertellen wat zo het verschil is tussen die twee opl. ??


thnx.

beslama
slm sanae
ik doef zelf hbo-rechten. in het begin krijgen we bijna zelfde vakken als sjders maar langzamehand krijgen we echt meer rechtsvakken en zij niet
dus er is best wel n groot verschil

veel suc6 met je keuze

18-09-2005, 20:41

Citaat door wisaam:
slm sanae
ik doef zelf hbo-rechten. in het begin krijgen we bijna zelfde vakken als sjders maar langzamehand krijgen we echt meer rechtsvakken en zij niet
dus er is best wel n groot verschil

veel suc6 met je keuze
ik wil hierna ook hbo rechten studeren,mischien nog met propadeuse inshahlah
zelf doe ik administratief jm
maar wat kan je worden met hbo rechten????

18-09-2005, 20:51
Ik doe de opleiding hbo sjd, en bij sjd krijg je ook wel recht, maar het is niet zoveel als bij de opleiding hbo recht. Dus als je naast recht ook op iets wil doen met het sociale dan kan dat bij SJD. Daar krijg je een combinatie van beide. Maar ook bij sjd wordt het sociale steeds minder...succes met de keuze

18-09-2005, 21:16
Ik ga inscha allah volgend jaar Hbo Sjd doen ben naar opendagen en voorlichtingen geweest, ik vond het best interessant