Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse Kwallen



15-09-2005, 22:49
ik ging weleens zwemmen in zee en op een dag werd ik geprikt door een paarsachtige kwal.
Mijn voet was erg opgezwollen en had branderige pijn, nu ruim een maand later is mn voet wat minder opgezwollen, maar doet nog net zoveel pijn.

Weet een van jullie of ze mischien giftig of zo zijn? want als het zo is dan heb ik denk ik een probleempje.

15-09-2005, 22:50


mOET dokter gaan, weet maar nooit.

15-09-2005, 22:54
Wat eng zeg..:S

Ga even langs de dokter voor de zekerheid!

15-09-2005, 23:03
Het jeukt enorm, soms ben ik zo hard aan het krabben dat het gaat bloeden
het lijkt wel op muggenbultjes.

IK ga denk ik in de ochtend langs de huisarts

thnx

15-09-2005, 23:04



Citaat door kar1:
Het jeukt enorm, soms ben ik zo hard aan het krabben dat het gaat bloeden
het lijkt wel op muggenbultjes.

IK ga denk ik in de ochtend langs de huisarts

thnx
Oooh meskiena!

Allahyechafiek meissie..!

16-09-2005, 00:32

Citaat door kar1:
ik ging weleens zwemmen in zee en op een dag werd ik geprikt door een paarsachtige kwal.
Mijn voet was erg opgezwollen en had branderige pijn, nu ruim een maand later is mn voet wat minder opgezwollen, maar doet nog net zoveel pijn.

Weet een van jullie of ze mischien giftig of zo zijn? want als het zo is dan heb ik denk ik een probleempje.

Ik heb gehoord/gezien dat ze afgelopen zomer wel giftig kunnen zijn. Bij een aantal kids zag ik enorme plekken/bulten die ze eraan over hebben gehouden. Ze hebben fout gehandeld door gelijk te krabben op de plek nadat ze geprikt zijn door de kwal. Je moest de geprikte plek niet aanraken en er alcohol (ontsmettingsmiddel) op doen, dan had 't geen neg. gevolgen.

Ik zou toch maar eens gauw langs de dokter gaan. Allah ichafik, inchaAllah komt 't goed.

16-09-2005, 09:36
ik heb ze ook gezien dit jaar waaren er echt veel maar ben de zee uit gevlucht
mijn zwager is wel gebeten en deed goed zeer maar moet wel snel over gaan dus ga maar langs de dokter
beterschap

16-09-2005, 23:32
ik ben vandaag trouwens naar de arts geweest, het ziet re niet ernstig uit, als de pijn over 2 weken er nog steeds is, dan moet ik ff teruggaan, verder heb ik zalfje gehad tegen het euken.

16-09-2005, 23:47
Dank je wel lieverd