Bekijk volle/desktop versie : belangrijke vraag!!



14-09-2005, 22:40
mijn man en ik zijn ongeveer een jaar geleden gesheiden dus ex man eigenlijk.
Omdat hij zo bezitterig was en mij sloeg,

Nu kwam hij laats bij me om te zeggen dat hij me trug wilt,
dat hij vel van me houdt en dat het hem veel spijt.

IK zit erover te denken door een tip van iemand om therapie te gaan zoeken,
En als het zou lukken dat hij niet weer in dezelfde fouten zal vallen,

zouden we dan volgens de regels van de islam weer opnieuw kunnen trouwen?

14-09-2005, 23:17


weet niemand dat?

15-09-2005, 15:54
salaam alaikoem meid, waarom ga je niet met deze vraag naar een geleerde? ik weet namelijk dat als een man scheid van de vrouw, wel opnieuw met haar kan trouwen, maar andersom dus als jij de scheiding hebt aangevraagd, ik weet niet of het dan weer kan! oke een beetje ingewikkeld maar ga met deze vraag gewoon naar een imam of iemand die veel van de islam weet,

sterkte ermee en gair insjaAllah

15-09-2005, 16:36
Salaam aleikoum,

Heeft hij jou gescheiden door 3 keer talaq? Dan mogen jullie niet hertrouwen, voordat jij getrouwd bent geweest met een andere man. Heeft hij je slechts een keer gescheiden, dan mogen jullie weer trouwen.

Soera al Baqara 2 : 229

"De verstoting is tweemaal mogelijk. Daarna is er de keus tussen terugname volgens de voorschrigten of scheiding op een goede manier."

Ma salama,

Anisa

16-09-2005, 10:31



Citaat door natasha:
Salaam aleikum,

Dus wanneer een man zijn vrouw 1x talaq geeft, zijn ze dan ook gescheiden? Dat wist ik niet.
Dat van die 3x talaq wel.

wa aleikum salaam
Salaam aleikoum,

Drie keer talaq op hetzelfde moment geldt als 1 talaq, want anders wordt er veel kwaad geschiedt. (stel je voor dat een man erg gekwetst is en dan drie keer talaq zegt, dan kan hij niet weer bij haar terugkeren totdat zij hertrouwd is geweest.) De talaq moet op drie verschillende momenten worden uitgesproken, met een, met voorkeur, tussentijd van een maand. 1 keer talaq is voldoende voor een scheiding, als de beide partners dit voldoende vinden. Als ze na 1 keer talaq toch besluiten om weer intiem te zijn, dan is de talaq ongeldig en zijn ze weer gewoon getrouwd.

Narrated Abdullah ibn Abbas:

Abdu Yazid, the father of Rukanah and his brothers, divorced Umm Rukanah and married a woman of the tribe of Muzaynah. She went to the Prophet (peace_be_upon_him) and said: He is of no use to me except that he is as useful to me as a hair; and she took a hair from her head. So separate me from him. The Prophet (peace_be_upon_him) became furious. He called on Rukanah and his brothers. He then said to those who were sitting beside him. Do you see so-and-so who resembles Abdu Yazid in respect of so-and-so; and so-and-so who resembles him in respect of so-and-so? They replied: Yes. The Prophet (peace_be_upon_him) said to Abdu Yazid: Divorce her. Then he did so. He said: Take your wife, the mother of Rukanah and his brothers, back in marriage. He said: I have divorced her by three pronouncements, Apostle of Allah. He said: I know: take her back. He then recited the verse: "O Prophet, when you divorce women, divorce them at their appointed periods." (Abu Dawud)

Narrated Abdullah ibn Abbas: "Tawus said: AbusSahba' said to Ibn Abbas: Do you know that a divorce by three pronouncements was made a single one during the time of the Prophet (peace_be_upon_him), and of AbuBakr and in the early days of the caliphate of Umar? He replied: Yes. (Abu Dawud)

Ma salama,

Anisa

16-09-2005, 20:53
maar ik ben van hem gescheiden..

17-09-2005, 08:52

Citaat door masryaatje:
maar ik ben van hem gescheiden..
je bent een keer van hem gescheiden? dan mogen jullie weer trouwen.
wil je het nummer van sheikh fawaz om het persoonlijk te vragen?? als je die wilt kan ik je die geven.