Bekijk volle/desktop versie : salaam aleikum



Pagina's : [1] 2

14-09-2005, 12:40
salaam aleikum,

Ik voel me de laatste tijd zooo zwak, zo verdrietig. Ik heb zoveel moeilijke dingen, ik heb het gevoel dat ik het allemaal niet in mijn eentje kan dragen. Het is gewoon allemaal teveel voor me geworden.
Ik weet niet, ik voel me zo rot en ik heb het gevoel dat ik met iemand moet praten maar ik kan met niemand praten want ik vertrouw niemand. Dus ik blijf het maar dragen in mijn eentje en ik blijf maar doorgaan en doorgaan. Maar ik heb zoveel verdriet dat opgesloten zit in mij.
Als ik lees over Allah swt moet ik soms zo huilen, het raakt me zo diep het geloof.

Ik weet ook niet zo goed waarom ik het hier neerzet want ik heb niet echt een vraag ofzo maar ik moet het gewoon kwijt, misschien herkent iemand het ofzo. Mijn leven is gewoon te zwaar voor mij geworden en ik weet niet hoe ik het allemaal nog op kan lossen. Ik doe mijn best, ik blijf geloven, ik praat over Allah swt, ik lees over het geloof en ik vertrouw op Allah swt maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen, hoe ik mezelf weer uit dit dal kan halen. Maarja gair insh'allah.

ma3a salama

14-09-2005, 13:04


diepe zucht! Meid toch wat jammer dat je niemand hebt om mee te praten. Als ik heel verdrietig ben en mijn probleem met niemand wil delen dan huur ik een zeer verdrietige film en huil tot mijn hart opgelucht is. Of vraag ik ALLAH om hulp na het bidden van salat elfajr, lucht ook soms op.

14-09-2005, 14:05
hey meid wat erg voor je! ik heb ook zo iets gehad een tijdje geleden maar met de goede wil van Allah komt alles Incha'Allah goed. Ik wil wel met je praten als je wil dan pm je me maar! goed? ik heb kort geleden mijn moeder en broertje verloren en zag het ook allemaal niet meer zitten, mijn vader is al tien jaar geleden gestorven en nu stond ik ineens helemaal alleen! ik had ook niemand om mee te praten en alles was moeilijk maar ik ben er toch min of meer uitgeraakt, praten met iemand doet echt wonderen soms!!! pm me maar als je wil praten goed?
liefs Assia

14-09-2005, 14:38
salaam oegtie,

3afakie allahahoe washafaki...ik ken een du3a die je in dit soort gevallen kan zeggen...alleen ik heb het niet bij de hand..ik zal het inshaallah naar je pm'en of hier neerzetten wanneer ik het heb opgezocht.

14-09-2005, 15:26


Salaam aleikum, elhamdulilah voor al die reacties van jullie. Doet me echt goed. Ik heb ondertussen mijn dochter ingescheven op de Islamitische basisschool, wat me echt een goed gevoel gaf.
Alleen haar vader had net, dus vandaag, tegen haar gezegd dat als ze naar die basisschool zou gaan, hij haar niet meer zou kennen. Dus dat ze niet meer zijn dochter was. Elhamdulilah, zij vond dat heel erg natuurlijk maar ze zei dat ze toch naar die school wilde.
En ik heb ontdekt dat ik op zwakke momenten juist het meeste uit mijn geloof kan halen en ik snap nu weer waarom je dan altijd aan Allah swt moet denken. Op zwakke momenten ben je dus het sterkste.
Ik voel me dus nu weer iets beter maar misschien over een half uur is het weer terug, dat gevoel maar goed, ik merk het wel.

Echt heel erg bedankt voor de reacties.
ma3a salama

14-09-2005, 15:50
asalamoe aleikoem

de dal momenten in ons leven zijn nodig als vruchtbare grond ,om ons in dat dal te ontwikkelen en te laten groeien als persoon.
deze beproevingen zijn een manier om je zondes te vergeven, je dichter tot Allah te brengen,en je te leren wie Allah is en wat is zijn dien en dat je hier het stevigste houvast aan heb, ik raad je aan lieve zuster het boek van dont be sad lezen, komt binnekort uit in het nederlands en zal dnek ik de titel, wees niet verdrietig zijn..
en weet dat 1: Allah je niet beproeft met wat je niet aankan
2: om de dg des oordeels een gelukkig persoon niets van dit meer weet als hij zijn bestraffing ziet van het hiernamaals, en de persoon die zwak en ongelukkig was maar wel vroom, en zijn pelk in djennah ziet hij niet meer weet wat er voor ongelukkigheid er was in de dunja dus nog ff sabr inchAllah zullen we in djennah zijn en Allah aanschouwen, en aleen geluk proeven die niet vergaat terwijl het in deze wereld altyd verdwijnt subhanAllah

hou van je omwille van Allah en moge Allah onze harten laten huilen omwille van Allah

wa salam aleikoem
oeghty fi dien

15-09-2005, 11:53
zoals beloofd hier is de du3a die ik bedoelde:


Allahoema ini 3abdoeka, ibnoe 3abdika, ibnoe amatika, nasiyati biyadika, mathien (=madien) fiya 7okmoeka, 3adloen fiya qatha’oka, as aloeka bixxxxx ismien howa laka samayta bihi nafsaka aw anzaltahoe fi kitaabika, aw 3alamtahoe a7adan min khalqika aw ista’tharta bihi fi 3ilimi algaybi 3indaka an taja3ala al-qoraana rabee3a qalbi wa noura sadri wa jala’a hoezni wa thahaba hamie

(Allahoema amien)

Ik hoop dat het duidelijk te lezen is, met 3 bedoel ik zoals de eerste letter in ali in het Arabisch/ Marokaans, 7 is h in halima, q = qalb= hart of quraan in het arabisch/ marokkaans.

deze du3a komt uit het boekje: 7isnoe al-moslim, min athkaar al kitaab wa asoena

15-09-2005, 12:05


(klik op het plaatje voor vergroting)

En

[url=http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=488647]Smeekbeden in tijden van beproeving en ellende[/url]

Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu.

15-09-2005, 12:14
barak allahofiek Raahil...

ik was van plan om op intenet te gaan zoeken naar de Arabische versie..maar je hebt het al gedaan

18-09-2005, 23:17
Salaam aleikum wa rahmatoelah wa barakatahoe,

Ik kon niks meer doen met mijn verdriet en ik heb Allah swt gevraagd om mij te helpen omdat ik gewoon niet meer wist wat ik moest doen en hoe ik eruit moest komen en ik moest zo huilen tijdens mijn gebed. Ik voelde me zo alleen, niet normaal en nu, nu ga ik inshAllah trouwen binnenkort met een hele goeie praktiserende broeder, ik weet het niet zeker omdat je niks zeker weet in het leven maar inshAllah gaat het wel gebeuren.
Ik voel me nu zoveel beter, omdat ik mijn problemen aan Allah swt heb gegeven, in tijden van nood moet je Allah swt om hulp smeken, zodat hij je gaat helpen en zie, hij zal je nooit in de steek laten en als je een doe3a doet met de juiste intentie, zal Allah swt je doe3a verhoren.

salaam aleikum wa rahmatulah wa barakatahoe

18-09-2005, 23:24
Wellicht ben je depressief.

18-09-2005, 23:27

Citaat door Hamza_T:
Wellicht ben je depressief.
Salaam aleikum wa rahmatoelah wa barakatahoe,

Ik kon niks meer doen met mijn verdriet en ik heb Allah swt gevraagd om mij te helpen omdat ik gewoon niet meer wist wat ik moest doen en hoe ik eruit moest komen en ik moest zo huilen tijdens mijn gebed. Ik voelde me zo alleen, niet normaal en nu, nu ga ik inshAllah trouwen binnenkort met een hele goeie praktiserende broeder, ik weet het niet zeker omdat je niks zeker weet in het leven maar inshAllah gaat het wel gebeuren.
Ik voel me nu zoveel beter, omdat ik mijn problemen aan Allah swt heb gegeven, in tijden van nood moet je Allah swt om hulp smeken, zodat hij je gaat helpen en zie, hij zal je nooit in de steek laten en als je een doe3a doet met de juiste intentie, zal Allah swt je doe3a verhoren.

salaam aleikum wa rahmatulah wa barakatahoe

18-09-2005, 23:47


Moge Allah je Sabr schenken!

Amin.

18-09-2005, 23:52
insha allah ameen.

Pagina's : [1] 2