Bekijk volle/desktop versie : IK daag jullie uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Pagina's : [1] 2

13-09-2005, 22:13
Salaamoe Aleikoem wrwb,

Vanaf morgen iedere moslimbroeder of zuster die je tegenkomt begroeten met Salaamoe Aleikoem wrwb. Ook al ken je hem of haar niet. Tover een glimlach op het gezicht van je moslimsbroeder en zuster. Dus een ieder. OOk al dragen ze geen baard of hoofddoek. Ik daag jullie uit. Wie doet ermee?????????




Ik wil jullie ervaringen weten.

Wasalaamoe Aleikoem wrwb

13-09-2005, 22:20


A salaam oe 3alaikoem wa Ra7matoe Allah...

Ik meld me aan en ik doe mee...

Ik doe het trouwens al... maar niet echt bij iedereen..
Maar nu ga ik inschallah iedereen groeten..

Wa Salaam oe 3alaikoem..
Sweet Baby

13-09-2005, 22:22
Assalamoe 3alaikum wa ra7matoe Allahi wa barakatouh...

Salaam agie...ik doe mee..al ben ik daar al jaren mee bezig......wa gair inscha Allah...ik hoop dat velen zich zullen aansluiten inscha Allah...

Ik zal ss wat vertellen..het was een tijdje terug gebeurd..ik liep op straat kwam een zuster tegen zei Assalamoe 3alaikum tegen haar..ze keek me scheef aan en zei niets terug..ik zei sorry ja oegtie...je hoort wa3alaikum assalaam te zeggen..ze zei tegen me met een opgeheven hoofd...HUH Nee!!!...Wa ya ilaahi..wat kwam dat hard aan zeg...had medelijden met haar...en had alhamduli Allah meteen een goed doe3a voor haar verricht....ben blij dat ik niet kwaad op haar werd ...wa gair inscha Allah..gebeurt wel vaker dat ze me raar gaan aankijken als ik ze met de salaam groet al ken ik ze niet...ewa ik doe mijn best ....

Het is onze plicht!!!!

Wa3alaikum assalaam wa ra7matoe Allahi wa brakatouh...

Oegt Jihad
Elmoejahida..

13-09-2005, 22:25
assalamoe alaikoem warahamtoelah wabarakatoeh

ik doe het al, alleen soms vergeet ik het tegen bepaalde personen te zeggen

13-09-2005, 22:29


En voor degene die geen groet salaam terugkrijgen, weet dat de engelen dat wel voor je doen.

wa salam

13-09-2005, 22:52

Citaat door Karim4islaam:
En voor degene die geen groet salaam terugkrijgen, weet dat de engelen dat wel voor je doen.

wa salam
Dit wist ik nog niet...
Djazaka Allahoe gairan..
Ik weet steeds meer met de dag Alhamdolilah

13-09-2005, 22:58
Wat zijn de Hasanat als men Salaam zegt?

En als men Salaam Alekuim zegt?

En als men Salaam Alekuim Warahmatoe Allah zegt?

En als men Salaam Alekuim Warahamtoe Allah Wa Baraktoe zegt?

14-09-2005, 11:42
salaam aleikoem,

masha Allah idee broeder!
Toevallig zat ik er vorige week aan te denken om hier ook zo'n oproepje te plaatsen, maar je bent me voor geweest. Op straat kom ik ook regelmatig zusters tegen die ik niet ken, maar dan ben ik te verlegen om gewoon hardop salaamoe aleikoem te zeggen. Maar...vorige week heb ik het gewoon lekker gedaan en het gaf me een heerlijk gevoel!
Die zuster groette me terug! masha Allah. Want uiteindelijk zijn we allemaal broeders en zusters van elkaar...of je elkaar nou kent of niet!

Ik ben ook benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn!

wa salaam aleikoem

14-09-2005, 11:57
salaam aleikoem

mag een vrouw ook een man groeten, of alleen man een man vrouw een vrouw

14-09-2005, 12:01
Salaam alaykum warahmatoe allah,

Ik doe ook mee, ik doet dit wel vaker bij molimsvrouwn/ meiden/ meisjes, maar niet altijd. Sommige kijken je niet eens..maar toch dat is geen reden. Ik zal het proberen.

maar een vraagje: is het de bedoeling dat zusters ook onbekende broeders gaan groeten? en andersom, lijkt mij niet de bedoeling toch? of wel?
want uit 'al haya'a"doe je het niet.

14-09-2005, 12:03
misshajar11,

grappig dat vroeg ik net ook af
twee mensen een gedachte

14-09-2005, 12:34
Salaam aleikum,

zo vaak gebeurt het dat vrouwen me niet eens aankijken of me scheef aankijken, toch lach ik dan naar ze. Soms blijven ze chagerijnig kijken, of ik een engerd ben ofzo en soms groeten ze dan. Het maakt me echt blij als een zuster die ik niet ken, me begroet met asalamoe aleikum.
Ik ga ze allemaal groeten, ma3a salama

14-09-2005, 16:10



Citaat door Mocrobrains:
Wat zijn de Hasanat als men Salaam zegt?

En als men Salaam Alekuim zegt?

En als men Salaam Alekuim Warahmatoe Allah zegt?

En als men Salaam Alekuim Warahamtoe Allah Wa Baraktoe zegt?
"Imraan bin Hoesain (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: `Een man kwam naar de boodschapper van Allah (Allahs vrede en zegen zij met hem) en zei: Assalaamoe Alaikoem. De boodschapper van Allah (Allahs vrede en zegen zij met hem) groette terug en de man ging zitten. Hij (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei:`Deze man heeft de zegening van tien (goede daden) verdiend`. Een ander kwam en zei: Assalaamoe Alaikoem wa rahmatoellah. Hij (Allahs vrede en zegen zij met hem) beantwoordde zijn salaam en de man nam zijn plaats. Hij (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: ` Deze man heeft twintig verdiend`. Een derde persoon kwam en zei: Assalaamoe Alaikoem warahmatoellahi wa barakatoeh. De profeet (Allahs vrede en zegen zij met hem) beantwoordde zijn salaam en hij ging zitten. De boodschapper van Allah (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: `Deze man heeft dertig verdiend.` (Aboe Dawoed en Tirmidhi; volgens imaam Tiermidie hadith hassan).

Het zeggen van Assalaamoe Alaikoem geeft zegeningen en beloningen in Al-aagiera (het Hiernamaals) maar brengt ook de broeder/zusterschap en wederzijdse liefde tussen de moslims tot stand:

"Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: `Bij Allah in Wiens Handen mijn leven is, jullie zullen ad-Djennah niet binnengaan totdat jullie geloven (in al-Islaam) en jullie zullen niet geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie iets vertellen waardoor jullie van elkaar zullen houden? Verspreidt de salaam tussen jullie. (moeslim).

Omar ibn Al-khattab (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd: "Er zijn drie wegen om oprechte broederliefde te tonen: geef hem Assalaam als je hem voor het eerst ontmoet, maak het hem gerieflijk en noem hem bij zijn geliefde namen."

14-09-2005, 18:33

Citaat door Raahil:
"Imraan bin Hoesain (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: `Een man kwam naar de boodschapper van Allah (Allahs vrede en zegen zij met hem) en zei: Assalaamoe Alaikoem. De boodschapper van Allah (Allahs vrede en zegen zij met hem) groette terug en de man ging zitten. Hij (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei:`Deze man heeft de zegening van tien (goede daden) verdiend`. Een ander kwam en zei: Assalaamoe Alaikoem wa rahmatoellah. Hij (Allahs vrede en zegen zij met hem) beantwoordde zijn salaam en de man nam zijn plaats. Hij (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: ` Deze man heeft twintig verdiend`. Een derde persoon kwam en zei: Assalaamoe Alaikoem warahmatoellahi wa barakatoeh. De profeet (Allahs vrede en zegen zij met hem) beantwoordde zijn salaam en hij ging zitten. De boodschapper van Allah (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: `Deze man heeft dertig verdiend.` (Aboe Dawoed en Tirmidhi; volgens imaam Tiermidie hadith hassan).

Het zeggen van Assalaamoe Alaikoem geeft zegeningen en beloningen in Al-aagiera (het Hiernamaals) maar brengt ook de broeder/zusterschap en wederzijdse liefde tussen de moslims tot stand:

"Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah (Allahs vrede en zegen zij met hem) zei: `Bij Allah in Wiens Handen mijn leven is, jullie zullen ad-Djennah niet binnengaan totdat jullie geloven (in al-Islaam) en jullie zullen niet geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie iets vertellen waardoor jullie van elkaar zullen houden? Verspreidt de salaam tussen jullie. (moeslim).

Omar ibn Al-khattab (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd: "Er zijn drie wegen om oprechte broederliefde te tonen: geef hem Assalaam als je hem voor het eerst ontmoet, maak het hem gerieflijk en noem hem bij zijn geliefde namen."
Djazaka Allahoe gairan, de hasanat kunnen we zo verdienen onthoud dat.

14-09-2005, 19:20
mag een broeder lachen naar een zuster en asalaam wa aleikom zeggen? en anderssom? is dit niet een geval van zina?

Pagina's : [1] 2