Bekijk volle/desktop versie : Wat hoor ik nou toch?



Pagina's : [1] 2

12-09-2005, 22:01
Salaam everybody.

Heb net Zembla gekeken, was echt leuk!

Maar welke dodo kwam daarna zeggen dat stemmen Haram is???? Mocht dit waar zijn, dan trek ik mijn woorden in. Maar ik geloof niet dat het inderdaad haram is. Wie weet het zeker?????

beslammaaaa

12-09-2005, 22:30


Niet interessant genoeg voor jullie? Als iemand t weet, geef dan aub even antwoord. Dan kan ik met een gerust hart slapen .

12-09-2005, 22:32
Salaam,

Stemmen is inderdaad haraam. Wij moslims geloven niet in het rechtsysteem. Wij handelen vanuit de koran, daarin staat alles voor ons geschreven.

12-09-2005, 22:35
Serieus ja? Maar in alle islamitische landen zijn er verkiezingen (zelfs in Iran). Maar ja, als het in de Koran staat, is er geen discussie over mogelijk.
Dus slaap lekker en dank je Riffia!

12-09-2005, 22:40


ja, stemmen is inderdaad haram, het islamitische rechtsysteem is volgens de sharia. En zo n staat is er niet meer in de wereld. Hopelijk in de toekomst inshaalah.

12-09-2005, 22:40
ik stel voor dat je zelf de Qur'an leest en het met eigen ogen ziet staan..
ik denk niet dat je het tegen zult komen..

12-09-2005, 22:44
geloof me nou maar, stemmen is haram en het staat in de koran, niet letterlijk van ,,In nederland is het haram te stemmen,, maaar het staat er wel
als het goed is rond ayaat 120 van soerat elbakara maar ik weet het niet precies en ook geen zin om het op te zoekn dus kijk maar ff

12-09-2005, 22:49
'haram' is simpelweg een popijopi woordje geworden.. iedereen smijt ermee, alsof het warme broodjes zijn.. haram dit, haram dat, zonder enkele vorm van gegronde bewijs.. en mocht er dan eens 'bewijs' geleverd worden is het vaak nog een geinterpreteerd stuk van iemand, die net zo goed 180 graden andersom geinterpreteerd kan worden.. als ik een beetje mn best doe kan ik zelfs een 'bron' vinden die stelt dat ademhalen haram is (bij wijze van spreken)..

en dan komt hier iemand met een bron in de Qur'an.. ja daar ergens, weet het niet zeker en heb geen zin om het op te zoeken.. ben te lui om met echt bewijs iemand de overtuigen.. nee ik gok het er maar op, het is haram.. en zoek het zelf maar op als je zin hebt.. lekker snugger..!

12-09-2005, 22:58
[QUOTE=La_Cosa_Nostra]'haram' is simpelweg een popijopi woordje geworden.. iedereen smijt ermee, alsof het warme broodjes zijn.. haram dit, haram dat, zonder enkele vorm van gegronde bewijs.. en mocht er dan eens 'bewijs' geleverd worden is het vaak nog een geinterpreteerd stuk van iemand, die net zo goed 180 graden andersom geinterpreteerd kan worden.. als ik een beetje mn best doe kan ik zelfs een 'bron' vinden die stelt dat ademhalen haram is (bij wijze van spreken)..

Heb je bewijs nodig..? Meid weetje uberhaupt wel wat de sharia is of niet?? De sharia is de islamitische wetgeving en bestaat al vanaf de opkomst van de Islam.

12-09-2005, 23:31

Citaat door Riffiaatje22:
Heb je bewijs nodig..? Meid weetje uberhaupt wel wat de sharia is of niet?? De sharia is de islamitische wetgeving en bestaat al vanaf de opkomst van de Islam.
meid.. heb je dit een keer gehoord of gelezen..? want of je werkelijk doordacht kunt lezen weet ik niet, aangezien er duidelijk 'man' in mijn profiel staat..

12-09-2005, 23:34

Citaat door Ouardaatje:
Salaam everybody.

Heb net Zembla gekeken, was echt leuk!

Maar welke dodo kwam daarna zeggen dat stemmen Haram is???? Mocht dit waar zijn, dan trek ik mijn woorden in. Maar ik geloof niet dat het inderdaad haram is. Wie weet het zeker?????

beslammaaaa
Ik stem nooit..!

13-09-2005, 11:36
la cosa nostra> ga naar soerat bakara ayat 120 Als je uberhaupt wel weet wat dat betekent. stemmen is haram en dat kan je niet ontkennen.

Wat voor opmerking is dat ,, dan kan ik vinden dat ademhalen haram is,,

13-09-2005, 11:43



Citaat door latifa_oujdia:
Maar we hebben geen keuze,we moeten stemmen het is verplicht bij ons...
Wie zegt dat stemmen verplicht is? Als ik niet wil stemmen dan blijf ik gewoon lekker thuis, niemand die je met geweld komt ophalen om die knopjes in te drukken...

Buiten het feit dat stemmen wel of niet haram is, ik vind het persoonlijk onzin, maakt niet uit op wie ik stem, niemand die zich om mijn belangen bekommert of de belangen van wie dan ook (behalve hun eigen)...


13-09-2005, 11:49

Citaat door hakim_LaHaye:
la cosa nostra> ga naar soerat bakara ayat 120 Als je uberhaupt wel weet wat dat betekent. stemmen is haram en dat kan je niet ontkennen.

Wat voor opmerking is dat ,, dan kan ik vinden dat ademhalen haram is,,
Soerah Al Baqarah..

aya 119. Voorwaar, Wij hebben jou (Mohammed) met de Waarheid gezonden, als een brenger van een verheugende tijding en als een waarschuwer, en jij zal niet worden ondervraagd over de bewoners van de Djahim (de Hel).

120. En de Joden en de Christenen zullen nooit behagen in jou vinden, totdat jij hun godsdienst volgt. Zeg (O Mohammed): "Voorwaar, de Leiding van Allah: dat is de Leiding." En als jij hun begeerten volgt, nadat de kennis tot jou is gekomen, dan zal er voor jou tegen Allah geen beschermer en geen helper zijn.

121. Degenen aan wie Wij de Schrift hebben gegeven lezen het op de juiste manier voor, zij zijn degenen die erin geloven. En degenen die er niet in geloven: zij zijn de verliezers.
-----------------
nou.. ik kan het op enkele manier interpreteren, maar echt niet dat stemmen haram is.. geef je tafsir er maar eens op..

13-09-2005, 11:55
Die dodo is die ene gast van xxxxxxxxxxx. Heeft last van MPS. De ene keer is hij die ene hippe jongen die hele dure kleren koopt bij de PC. Hooftstraat en de andere keer is hij de vrome broeder die ons laat weten dat stemmen haram is.

Voor de rest sluit ik me aan bij Spipo7.

Pagina's : [1] 2