Bekijk volle/desktop versie : De Burka moet VERBODEN worden......



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

12-09-2005, 18:30
Wat vinden jullie hiervan?

12-09-2005, 18:37


K vind da iedereen t zelf mag weten. Maar k vind dat je niet moet lopen zeuren als je geen werk kan vinden of als geen enkele school je aanneemt.


trouwens burqas heb je niet in nederland wel de niqaab

12-09-2005, 18:48

Citaat door Islam4You:
K vind da iedereen t zelf mag weten. Maar k vind dat je niet moet lopen zeuren als je geen werk kan vinden of als geen enkele school je aanneemt.


trouwens burqas heb je niet in nederland wel de niqaab
Oke

Nederland wil het wel verbieden de burka. Ze3ma dat lieten ze zien tijdens het nieuws dat een vrouw zich zo ging verkleden en op straat vroeg aan de moslims wat zij ervan vonden. Sommigen wilden er niet eens op reageren.

12-09-2005, 18:52
Leef en laat leven. Als jij er tegen bent dan moet je het niet dragen, maar beperk de meiden die het zelf willen niet in hun vrijheid. Zolang ze je niet de adem benemen en jij dus gewoon verder kunt leven mogen ze doen wat ze willen.

12-09-2005, 18:52


tja ik zag het op het nieuws, dat wilders dit wil verbieden.
mij maakt het echt niet zo veel uit. ik vind dat iedereen vrij is om zich te kleden hoe ze zich willen kleden. iedereen mag in nederland toch zeggen wat ze willen? waarom dan niet kleden hoe je wilt?
als ze dit gaan verbieden mogen ze de gothic`s ook wel gaan verbieden. ziet er ook beangstigend uit!

12-09-2005, 19:14

Citaat door nurita:
tja ik zag het op het nieuws, dat wilders dit wil verbieden.
mij maakt het echt niet zo veel uit. ik vind dat iedereen vrij is om zich te kleden hoe ze zich willen kleden. iedereen mag in nederland toch zeggen wat ze willen? waarom dan niet kleden hoe je wilt?
als ze dit gaan verbieden mogen ze de gothic`s ook wel gaan verbieden. ziet er ook beangstigend uit!
wallah echt wel die zijn 10 keer enger dan zo burka ....................

iedereen draagt wat hij of zij wil dus die kut van wilders moet niet zo zeuren die lelijke aap hij moet zeker een burka dragen, want hij ziet er heel eng uit zo.... tfoe en dat kapsel alatief

12-09-2005, 19:17
Ieder zijn ding,maar begrijp wel als ze zeggen dat het er 'éng' uit ziet.
Want de burga/niqaab wordt niet altijd met de juiste intentie gedragen,dr kan van alles onder die niqaab/burga zitten,het is niet altijd een oprechte praktiserende zuster.

12-09-2005, 19:21
Iedereen maakt zelf de keuze of die en nikaab/burka gaat dragen of niet. Zo gaat het ook met de hoofddoek. Ik zou er zelf nooit voor kiezen omdat ik me er zelf niet prettig in zou voelen.
Maar niemand heeft het recht om iemand te beoordelen op geloof of welk onderwerp dan ook behalve Allah. Hij weet wat de ware intentie is van ieder individu. Mensen die hier misbruik van willen maken worden ooit gestraft.
Moge Allah de ogen voor iedereen openen op weg naar het rechte pad.

12-09-2005, 19:26

Citaat door m0cr0cinderella:
Ieder zijn ding,maar begrijp wel als ze zeggen dat het er 'éng' uit ziet.
Want de burga/niqaab wordt niet altijd met de juiste intentie gedragen,dr kan van alles onder die niqaab/burga zitten,het is niet altijd een oprechte praktiserende zuster.
hmdlh kunnen wij niet in de hart van de mens kijken? en dat kan alleen ALLAH swt
dus of zij echte moslima is of niet.... doet er even niet toe

12-09-2005, 19:34
heyzz

nou ik vind dat het verboden mag worden om een burka te dragen, want in ons geloof wordt verteld dat je je aan de land moet toepassen van waar je woont.
In dit type geval, we leven ten eerste in een niet- molsimland.
En een burka hier dragen is gewoon raar en dat blijft zo voor de niet-moslims.
Ten eerste riskeer je je zelf met gevaar, omdat je een burka draagt.
En waarom zou je dat doen?
Ik snap dat gewoon niet.
Dus ik vind dat een burka verboden mag worden
Als je een burka toch wil dragen verhuis dan naar je eigen land of naar een moslim land waar je het wel kan dragen.
Nog een ding, Ik snap niet waarom mensen een burka dragen.
Want in hadieth word gezegd dat de profeet vzmh zei'' dat een vrouw zich moest bedekken, en de handen en gezicht toonbaar mocht houden.
Waarom een burka dan.
Ewa ja dit is mijn mening.
K vind dat het moet kunnen, verboden worden.

12-09-2005, 19:36
Ik vind net als velen dat iedereen voor zich moet bepalen wat hij/zij draagt. Een echte gothic zal net zo veel moeite hebben om te solliciteren als een vrouw die een burka draagt. Maaaaaar. Het gaat natuurlijk een stukje verder. Allah swt heeft ons het vermogen gegeven om op diverse manieren te communiceren. Lichaamstaal, ogen, houding en natuurlijk via spraak. Natuurlijk is een gothic eng maar onder die tonnen aan mascara kan je altijd nog emotie's aflezen. Een onontbeerlijk stukje wat bij het communiceren hoort. Dat valt bij een burka helemaal weg. Het is onpersoonlijk, kil en emotieloos. Ik heb wel eens (een tot de islam bekeerde nederlandse) gezien met een burka. En zelfs ik had even dat gevoel.
Ik persoonlijk vind daarom ook dat dit niet bevordelijk en het alleen beperkend werkt ten aanzien van sociale contacten en werk.......als ze mag werken.

12-09-2005, 19:38

Citaat door soraya28:
hmdlh kunnen wij niet in de hart van de mens kijken? en dat kan alleen ALLAH swt
dus of zij echte moslima is of niet.... doet er even niet toe
Dat bedoel ik niet,jij begrijpt mij verkeerd.

Er zit niet altijd een zuster er onder,ik ken genoeg gebeurtenissen waarin die zogenaamde "zuster" onder zit burga/niqaab een man blijkt te zijn..
ewa dat is best aanstaanjagend,ik keur het niet af,maar breng er wel begrip voor op.
Maar ja gair inscha Allah.

12-09-2005, 19:38


Een hoofddoek is goed, waarom een burka, ik zelf draag een hoofddoek al jaren.
En een bruka kan gewoon niet, zeker niet hier in dit land.
En dat is gewoon een feit

12-09-2005, 19:41
in de wet staat dat iedereen herkenbaar moet zijn.. ik ben het hiermee eens.. anders kan iedereen net zo goed met een bivakmuts op gaan lopen.. lekker anoniem en van alles uitspoken..

en aangezien ik persoonlijk een burqa of niqab geen extra toegevoegde waarde vind hebben voor iemands Deen/geloof, zou het mij totaal niet boeien als het verboden wordt..

12-09-2005, 19:43
Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij zich kleedt

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6