Bekijk volle/desktop versie : Reageer als je nog wat imaan hebt in je hart anders niet!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

03-04-2003, 08:02
Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe,

Het gaat om het volgende Ik betreur altijd als ik op weg naar de moskee bent dat er altijd jongeren van islamitische afkomst buiten ziet hangen en niet naar salaat gaan. Of als je ze vraag kom naar moskee"hebben ze al een smoes klaar leggen van ja ik moet nog woodoo doen dus ik doe het thuis" Op dat momment zeg je dan wel tegen een broeder van ja in de moskee kan je het ook doen,kom mee.... Maar door de kracht van de shaitan ben je niet instaat zo`n iemand te beinvloeden om het werkelijke belang van de salaat in te zien!Ik spreek zoals me titel al zegt over MOSLIM JONGEREN omdat wij de toekomst hebben over de ISLAM hier in Nederland!!!!!(Incha Allah) Wij moeten ons kinderen later de islam meegeven!!!!(Incha Allah) Wij moeten ze de taal van de koran leren!!!!(Incha Allah) Dus dat besef moet al bij ons in het hoofd staan geprint om in onze jaren dat we naar een huwelijk willen toetreden,de zaken wel duidelijk zijn.

Ik praat hier over diegene die niet zo praktizerend zijn en ik spreek ze hier aan als een Broeder!!!!! Dus,Het beste willen voor me mede broeders en zusters! Want wij zijn straks diegene die de islam moet dragen in deze moeilijke tijd Als we zwak zijn in onze dien, dan zullen wij over een tiental jaren INSHA ALLAH,niet er toe instaat zijn om onze geloof te verdedigen in dit land. LOS ERVAN DAT WE HET NU AL MOETEN VERDEDIGEN TEGEN DE JODEN DIE ONZE BROEDERS EN ZUSTERS IN PALESTINA AFSLACHTEN! En Irak niet te vergeten wat op de dag van vandaag gebeurt met je broeders en zusters!Maar er is geen eenheid meer in islam!Iedereen kijkt naar ras, nationalitiet dus ja opstaan voor het geloof doen ze helaas niet.En mensen die denken alleen wat terug te doen tegen het geweld zoals JIHAD plegen die moeten maar wachten tot als wij allemaal als moslims beseffen dat dit niet meer kan!

Nog iets wat ik heeeeeeeeel erg vind!! En dat is de El Aid moslims of de Ramadan moslims of de Jumua moslims Maar ja islam is niet alleen de ramadan en met de feestdagen of vrijdags !! Men leeft elke dag en Allah swt laat men elke dag weer opstaan met zijn wil!!!! EN WIJ VERGETEN HEM!!!!!!!!! is dit de toekomst van Islam hier in Nederland ???
BROEDERS EN ZUSTERS!!! KOM TOT HET GEBED EN GEDENK Allah (Soubhana oe Wa Tallah).
Dat is de medicijn voor onze imam (hart) Om later onze volgelingen en wij zelf natuurlijk te doen slagen als moslims in dit Kufar land insh allah!

La illaha il Allah !! Mohammeden Rasoel Allah!!

Wa Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

03-04-2003, 08:11

Hierzo oordeel ik over Niemand zoals velen vinden dat ik doe!

DIT IS EEN ADVIES VOOR ONS ALLEN!!!!!!!!

Voor onze EIGEN bestwil,Want vergeet niet Het wereldse leven is NIET eeuwig!

Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellah

03-04-2003, 08:40
Géén op- of aanmerkingen....just AMIN...

03-04-2003, 08:57
Salem wa allaikoem broeder,

Ik ben het helemaal met je eens!!!
door dit soort berichten worden wij (moslims) wakker!!

03-04-2003, 09:16

Blijkbaar niet alle zogenaamde moslims, die bekijken het en gaan gewoon weer verder met hun leventje en denken jaja........

03-04-2003, 09:50
Amien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

03-04-2003, 09:50
Salaam 3laaikoum,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik hoop ook dat iedereen hier begrip voor gaat tonen en er ook zo over gaat nadenken.
En wat betreft de ramadan, ik ken ook mensen die alleen maar bidden in de ramadan en na de ramadan hebben ze opeens ''geen tijd'' meer.
Ik begrijp er helemaal niks van, ze denken dat het een spelletje is maar dat is niet zo. Ik zeg ook tegen die mensen van als je bent begonnen met bidden zet het dan ook door en als je weet dat je toch na de ramadan ermee gaat stoppen begin er niet aan!
Bid dan gewoon als je er ECHT voor klaar bent, maar dat is ook weer niet echt waar, want morgen kan het al te laat zijn, want misschien kom je wel onder een auto terecht, misschien gebeurt er wel wat met je waardoor je dood gaat, en dan??? Ja dan kom je ALLLAH tegen en dan heb je geen vrienden meer die het voor je kunnen opnemen, dan heb je geen ouders meer die je beschermen, nee, want dan sta je er helemaal alleen voor!!!
Daarom wil ik tegen de mensen zeggen die nog niet bidden of die het als een spel opvatten, begin eraan voordat het te laat is, neem dit serieus, want je weet echt nooit wanneer jou laatste dag is!!!

Beslama!!!

03-04-2003, 09:53
Ik begin juist te merken dat het de juiste kant op gaat met de moslimse jongeren hier in Nederland. Vroeger was het zo dat een meisje met een hoofddoek al snel toch wel werd nagekeken door andere meiden. Nu is het juist andersom.

Als ik een meisje zonder hoofddoek zie dan is het van waar wacht je nog op. En ik denk dat die meiden dat zelf ook wel zo ervaren, althans dat had ik. Als ik een meisje zag met een hoofddoek dan schaamde ik me wel voor mezelf. En je ziet steeds meer jongens en meiden die een Islam studie volgen, lezingen worden massaal bijgewoond. Op internet wordt er meer en meer aandacht aan besteed (eigen site's, topic's over Islam etc.) boeken worden gekocht..kortom de jongeren zijn wel degelijk geïntresseerd in de Islam en gaan op zoek naar kennis.

Ik zie toch echt wel steeds meer jongens die naar de moskee gaan, en goed bezig zijn met hun geloof. Ik ken er zelfs een aantal persoonlijk, echt sub7anallah..ze zijn meteen wel de knapste jongens die ik ken

Mijn moeder was dit jaar ook zo aangenaam verrast toen ze terug kwam van Hadj, ze bleef maar praten over dat er deze x zoveel jongeren naar hadj zijn gegaan, zelfs meer dan oudere.

Dus het is maar van welke kant je het bekijkt

03-04-2003, 10:21
MEDITEL bedankt voor je wijze woorden.Je hebt me aan het denken gezet en ik hoop dat ik na vandaag weer eens ga beginnen met bidden.

groetjes Saada_Lady

03-04-2003, 11:06
ow Macha Allah zuster!!

en Alhemdoelilah broeder je hebt iemand inscha Allah weer wakker gemaakt moge Allah swt jou belonen voor deze goede daden

walikom Salaam wr wb
Shafia

03-04-2003, 12:47
Meditel

MashaAllah
inshaAllah dat de moslims het juiste pad blijven volgen en degene die verdwaald zijn de pad terug zullen vinden AMIEN!!!!!!!

03-04-2003, 16:09
Medi...... zjazaak Allahoe gairan broeder

03-04-2003, 18:28

Asalaam aleikoem wr wb,

persoonlijk vindt ik dat we met z'n alle meer over onze dien Islam moeten praten. We kunnen van elkaar leren..overtuigen..! Ik zie dat elhemdoelillah wel bij ons op school....dat de imaan groeit, elhemdoelillah, maar het is jammer dat we geen eenheid zijn. Hoe kunnen we de Kaffirin bestrijden als wij tegen ons zelf strijden??!!??

Vooral in deze tijden moeten we samen sterk zijn..insha'Allah...
Mijn enige advies (beste advies dat je kan geven) is: Taqillah...en alles komt goed, insha'Allah...

Allah ie hdiena me nar!

Asalaam aleikoem wr wb,
Ibtissam

03-04-2003, 18:39
macha'allah goed gesproken.......dacht iedereen maar zo ....maar elhamdoellilah er is hoop, het gaat steeds beter........mensen leren de waarde van de islam kennen en gaan bidden.....

maar echt goed van je dat je dit ook hier hebt gezet......ik heb alleen een vraagje waarom zet je dit bij uit het oog verloren...?.ik bedoel als je het bij marokkaanse jongeren is het beter.....veel komen daar ook....
maar ja maak niet uit gaat om het inhoud en inhoud is mooi beschreven....

03-04-2003, 19:16
Amien.......

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8