Bekijk volle/desktop versie : Reageer als je nog wat imaan hebt in je hart anders niet!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

27-04-2004, 16:12
Insha Allah zusters!

wajaaaaaaw 1 jaar later staat mijn topic ernog, ik had hem dacht ik 1 jaar geleden hier op de forum gezet en hij staat er nog Mash Allah

Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellah

29-04-2004, 16:08


AMIEN BROEDER,

IK HEB EEN VRAAG MIJN ZUSJE BID NIET, IK HEB HAAR ZO VAAK AANGEMOEDIGD EN AAN HAAR VERTELD HOE JE JE VOLET ALS JE BID, MAAR ZE LUISTERT NIET, ZE LUISTERT OOK NIET NAAR MIJN OUDERS.
zE ODET VERDER NIETS SLECHTS, MAAR HET GEBED IS HEEL BELANGRIJK. IK ZEG TEGEN HAAR DAT HET ENIGE VERSCHIL TUSSEN EEN MOSLIM EN EEN NIET MOSLIM HET GEBED IS, MAAR DAT HET HELPT NIET, WAT MOET IK DOEN OM HAAR TE OVERTUIGEN.

MOGE ALLAH DE PERSOON DIE MIJN ZUSJE KAN OVERTUIGEN DUIZEND MAAL BELONEN.

HANAN

12-06-2004, 00:30

Citaat:
Origineel gepost door Meditel22
Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe,

Het gaat om het volgende Ik betreur altijd als ik op weg naar de moskee bent dat er altijd jongeren van islamitische afkomst buiten ziet hangen en niet naar salaat gaan. Of als je ze vraag kom naar moskee"hebben ze al een smoes klaar leggen van ja ik moet nog woodoo doen dus ik doe het thuis" Op dat momment zeg je dan wel tegen een broeder van ja in de moskee kan je het ook doen,kom mee.... Maar door de kracht van de shaitan ben je niet instaat zo`n iemand te beinvloeden om het werkelijke belang van de salaat in te zien!Ik spreek zoals me titel al zegt over MOSLIM JONGEREN omdat wij de toekomst hebben over de ISLAM hier in Nederland!!!!!(Incha Allah) Wij moeten ons kinderen later de islam meegeven!!!!(Incha Allah) Wij moeten ze de taal van de koran leren!!!!(Incha Allah) Dus dat besef moet al bij ons in het hoofd staan geprint om in onze jaren dat we naar een huwelijk willen toetreden,de zaken wel duidelijk zijn.

Ik praat hier over diegene die niet zo praktizerend zijn en ik spreek ze hier aan als een Broeder!!!!! Dus,Het beste willen voor me mede broeders en zusters! Want wij zijn straks diegene die de islam moet dragen in deze moeilijke tijd Als we zwak zijn in onze dien, dan zullen wij over een tiental jaren INSHA ALLAH,niet er toe instaat zijn om onze geloof te verdedigen in dit land. LOS ERVAN DAT WE HET NU AL MOETEN VERDEDIGEN TEGEN DE JODEN DIE ONZE BROEDERS EN ZUSTERS IN PALESTINA AFSLACHTEN! En Irak niet te vergeten wat op de dag van vandaag gebeurt met je broeders en zusters!Maar er is geen eenheid meer in islam!Iedereen kijkt naar ras, nationalitiet dus ja opstaan voor het geloof doen ze helaas niet.En mensen die denken alleen wat terug te doen tegen het geweld zoals JIHAD plegen die moeten maar wachten tot als wij allemaal als moslims beseffen dat dit niet meer kan!

Nog iets wat ik heeeeeeeeel erg vind!! En dat is de El Aid moslims of de Ramadan moslims of de Jumua moslims Maar ja islam is niet alleen de ramadan en met de feestdagen of vrijdags !! Men leeft elke dag en Allah swt laat men elke dag weer opstaan met zijn wil!!!! EN WIJ VERGETEN HEM!!!!!!!!! is dit de toekomst van Islam hier in Nederland ???
BROEDERS EN ZUSTERS!!! KOM TOT HET GEBED EN GEDENK Allah (Soubhana oe Wa Tallah).
Dat is de medicijn voor onze imam (hart) Om later onze volgelingen en wij zelf natuurlijk te doen slagen als moslims in dit Kufar land insh allah!



La illaha il Allah !! Mohammeden Rasoel Allah!!

Wa Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe
Salaam oe Alaikoum wa rahmatoellahi wa barakatoehoe

Ik moest weer lachen toen ik me eigen topic las , Dan zie je hoe ik toen was en wat ik nu weet en moet toevoegen dat HIdjra een verplichting is voor ons moslims in een Kafirland!
Nogmaals barakAllahofik voor het lezen van deze topic

Hayaak Allah

Salaam oe Alaikoum wa rahmatoellah

16-06-2004, 17:44
Masha Allah..
Helemaal goed!!

27-06-2004, 14:12



Citaat:
Origineel gepost door hoofddoek
AMIEN BROEDER,

IK HEB EEN VRAAG MIJN ZUSJE BID NIET, IK HEB HAAR ZO VAAK AANGEMOEDIGD EN AAN HAAR VERTELD HOE JE JE VOLET ALS JE BID, MAAR ZE LUISTERT NIET, ZE LUISTERT OOK NIET NAAR MIJN OUDERS.
zE ODET VERDER NIETS SLECHTS, MAAR HET GEBED IS HEEL BELANGRIJK. IK ZEG TEGEN HAAR DAT HET ENIGE VERSCHIL TUSSEN EEN MOSLIM EN EEN NIET MOSLIM HET GEBED IS, MAAR DAT HET HELPT NIET, WAT MOET IK DOEN OM HAAR TE OVERTUIGEN.

MOGE ALLAH DE PERSOON DIE MIJN ZUSJE KAN OVERTUIGEN DUIZEND MAAL BELONEN.

HANAN
Amien Ya Rabbie Al 3alamien! De Topic van onze broeder is MashaAllah heel goed en het is ook de harde waarheid!!!

Ya ougthy fie Dien wat jij probreert is MashaAllah en heb alle respect voor je mijn zuster. InshaAllah wordt je hiervoor al duizend maal beloond!!

Ya ougthy wat jij hier schetst maak ik ook mee met mijn vrienden. Wat onze broeder in zijn topic zegt de Shaytan is op sommige momenten heel erg nadrukkelijk aanwezig, vooral als het gaat om het gedenken van Allah .

Wat ik je vooral advieseer is dat je allereerst blijft laten zien dat salaat heel erg belangrijk is door zelf je salaat te verrichten vooral in haar bijzijn zodat ze ook zelf ziet hoe jij ermee bezig bent. Wees een goede voorbeeld voor haar want jij als oudere zus bent dat, ook al wil ze dat misschien ontkennen. Verder zou ik je willen zeggen om haar al hadith en Al Qoran verzen te laten lezen (zijn er al Hamdolillah heel veel) waarin het belang van het bidden wordt benadrukt! Doe ook Doe3a voor haar.

Het allerbelangrijkste is dat je haar maar ZELF laat inzien wat iemand een (goede) moslim maakt en wat daarvoor nodig is om dat te bereiken. Weet beste zuster dat onze Dien geen dwang kent en dat een ieder de weg naar het goede zelf moet ontdekken en zelf dient te omarmen met zijn zijn of haar hart.

InshaAllah zal het goed komen met je zusje en moge Allah jou, je famillie en alle moslims leiden naar al het goede op zowel de aarde als in het hiernamaals.

Salaam oe 3alaikoum wa rahmatoellah

28-06-2004, 09:29
je hebt echt helemaal gelijk... amien...

29-06-2004, 10:56
ik ben het met je eens!!!!

Amien.....

thalla chebba

21-07-2004, 11:51
beste broeder,

ik ga je nu heel erg bedanken wat je in je stukje heb geschreven heeft geholpen mijn zusje bid nu echt waar ik hebh alles gedaan om haar te overtuigen, ze bleef naar mij kijken en kwam een keer naar mij toe en zei hanan kan je mij laten zien hoe je bid. ik kreeg het koud mijn hart bonkte ik wou bijn ahuilen ik zei tegen natuurlijk en sinds dien bid ze af en toe zit ze voor de t.v. en dan wil ze niet opstaan om te bidden als ik het tegen haar zeg dan staat ze gelijk op. dit allemaal dankzij jou e ik weet niet hoe ik je moet bedanken maar ik wens jou het allerbest en moge allah jou en je familie duizend maal belonen.

jou hulp zal ik altijd blijven onthouden inshallah

hanan

22-07-2004, 08:06
assalaamoe alaikoem wr wb

macha Allah broeder macha Allah een goed stuk dat je hebt getypt
moge ALLAHswt ons allen leiden en onze broeders en zusters die minder weten of onwetenden leiden en ze ZIJNswt's Rahma schenken Ameen!!!
moge ALLAHswt jou belonen beste broeder !!!

en broeder tangerio goede advies aan zuster hoofdoek macha Allah!!
wallahi mijn hart ging treuren toen ik las dat jij "zuster hoofdoek" zo veel moeite deed om jou zusje te overtuigen van wat het belang van het gebed is...maar toen ik later las dat ze is begonnen met het gebed, wallahi mijn hart luchte op en wallahi ik ben erg blij.... incha Alah is er weer een ziel beschermd van de bestraffing van ALLAHswt

zuster ik heb echter 1 advies . nu jou zusje alhamdoelillah bid is ze nog zwak. iemand die langer praktiseert kan meer hebben , die kan lezingen bijwonen, quraan lezen extra gebeden verichten enz.... maar mijn advies zuster geef je zusje niet te veel doe het beetje bij beetje zodat zij het niet zat gaat worden incha Allahswt niet , maar zo is het vaak verkeerd gegaan leer haar en vertel haar wat ze moet doen en wat ze niet moet doen enz.. maar laat dat beetje bij beetje gebeurden, en niet gelijk dit is haraam dat mag niet en dit is halaal alleen dit mag, wat velen doen. vertel haar bv wat voor beloning ze krijgt als ze dat of dit laat dan zal ze er sneller naar handelen dan dat je haar bv verbied. het is gewoon hoe je over brengt... maar incha Alah weet jij wel hoe je dat moet doen was gewoon een advies omdat ik alleen het goede wens incha Allahoeta3ala.

en blijf altijd du3a doen voor jou zusje , familie en alle mensen
want echt waar wallahi een du3a kan echt krachtig zijn soebhanallah
ghair incha Allah!

broeders en zuster ik vraag aan jullie diegene die moeite wilen doen voor ALLAHswt laten we dan overal topics plaatsen over ons geloof maar dan bedoel ik ook overal dus ook bij onzinhoekje man zoet vrouw enz.... vrouw zoekt man enz... en niet alleen hier of daar waar het thuis hoort .. ghair incha Allah ... want wallahi broeders en zusters er zijn helaas zusters en of broeders die helemaal niet deze kant op komen maar alleen bij die onzinnige hoekjes komen moge ALAHswt ons allen leiden Ameen.. dus als we meschien op hun moeten wachten kan het meschien wat lang duren ,dus laten wij naar hun toen gaan incha Allah
en bij ALLAHswt is ons beloning incha Allah!

vergeef me als ik wat verkeerds heb gezegd
het is met de goede intensie incha Allah

ma3a salaam

22-07-2004, 08:29
salam mijn broeder,

ik krijg als maar goede adviezen, ik zal haar zeker niet te hard aanmoedigen maar echt ze doet het nu uit zich zelf als mijn moeder tegen haar zegt kom eten dan zegt ze ik ga eerst bidden wallah mijn broeder.

ik wens je het allerbeste inshallah, moge je beloont worden voor het advies dat je aan mij hebt gegeven.

HANAN

25-07-2004, 01:28
assalaamoe alaikoem wr wb

Ameen yaa rabbal3alamaeen,
en jou en jou familie en de rest van de moslims en moslimas ook incha Allah!!

ma3a salaam

05-08-2004, 17:53

Citaat:
Origineel gepost door hoofddoek
beste broeder,

ik ga je nu heel erg bedanken wat je in je stukje heb geschreven heeft geholpen mijn zusje bid nu echt waar ik hebh alles gedaan om haar te overtuigen, ze bleef naar mij kijken en kwam een keer naar mij toe en zei hanan kan je mij laten zien hoe je bid. ik kreeg het koud mijn hart bonkte ik wou bijn ahuilen ik zei tegen natuurlijk en sinds dien bid ze af en toe zit ze voor de t.v. en dan wil ze niet opstaan om te bidden als ik het tegen haar zeg dan staat ze gelijk op. dit allemaal dankzij jou e ik weet niet hoe ik je moet bedanken maar ik wens jou het allerbest en moge allah jou en je familie duizend maal belonen.

jou hulp zal ik altijd blijven onthouden inshallah

hanan
salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellah

uhmm geen dank oughtie , maar ik schaam me voor deze topic, kijk ik ben gewoon qua denkwijze veranderd , ik volg niet meer de mensen van Ahloel Ahwah dus zie ik een groot verschil qua denken. maar ghair insha Allah moge Allah ons Allen leiden op de waarheid

wa salaam

05-08-2004, 18:19


Salaam alleikum warahmatoelilah wa barakatoeheo.
djazaak Allah broeder soeni-21 voor je wijze woorden waar ik het helemaal mee eens ben, (dat wij deze hoekjes dus ook de onzin hoekjes moeten bezoeken en da3wa fisabililah moeten doen)en niet snel beledigd raken als iemand niet met respect reageerd en wetend dat dat voorkomt uit onwetendheid en daar sabber mee moeten hebben.

05-08-2004, 18:37
Alaikoum salam wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

Na3aam oughtie , daar ben ik ook vaak mee bezig , helaas geven velen geen gehoor ,maar we doen het omwille van Allah en vervullen onze plicht. Trouwens als ik me wachtwoord nog wist zou ik mijn tekst corrigeren . Ghair insha Allah

06-08-2004, 17:56
assalaamoe alaikoem wr wb

Ameen!! beste oeghti assalaam fi deen, wa iyaaki, moge ALLAHswt jou behoeden van het slechte Allahoemma Ameen!!

na3am idd oeghti en agie we doen het voor de zaak van ALLAHswt of ze nou luisteren of niet daar gaat het niet om. zolang wij het voor ALLAHswt doen dan is dat incha Allahoeta3ala voldoende en uiteindelijk is ALLAHswt degene die leid... moge ALLAHswt ons allen leiden naar het rechte pad dat leid naar het paradijs Allahoemma Ameen!

wassalaamoe alaikoem wr wb

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8