Bekijk volle/desktop versie : Help.....Raad gezocht!!!!



11-09-2005, 14:13
Dit onderstaande gaat over een vriendin van mij.

Zij leerde een tijdje terug een jongen kennen. Toen ze hem leerde kennen, vroeg ze aan hem; bidt jij? Hij antwoorde daarop dat hij bidde. Ze gaf aan dat ze niet met een man zou trouwen die niet bidt.
Nu staan ze op het punt om te verloven, en is ze erachtergekomen, dat hij niet consequent bidt. Ze heeft hem hierop aangesproken en hij geeft aan dat hij het moeilijk vindt, maar dat binnenkort de ramadan begint en het vanaf dan echt gaat oppakken, en dat hij zelf ook graag wil bidden maar shaitaan is sterker.

Nu twijfelt ze heel erg, moet ze met hem gaan verloven? Ze is bang dat het misschien niet goed komt met dat bidden. Maar hij geeft aan dat hij het wel wil doen.....wat vinden jullie? Hebben jullie hier toevallig ervaring mee???

11-09-2005, 14:27


Niemand????


Kom op dames.......

11-09-2005, 16:03

Citaat door sunshinexx:
Dit onderstaande gaat over een vriendin van mij.

Zij leerde een tijdje terug een jongen kennen. Toen ze hem leerde kennen, vroeg ze aan hem; bidt jij? Hij antwoorde daarop dat hij bidde. Ze gaf aan dat ze niet met een man zou trouwen die niet bidt.
Nu staan ze op het punt om te verloven, en is ze erachtergekomen, dat hij niet consequent bidt. Ze heeft hem hierop aangesproken en hij geeft aan dat hij het moeilijk vindt, maar dat binnenkort de ramadan begint en het vanaf dan echt gaat oppakken, en dat hij zelf ook graag wil bidden maar shaitaan is sterker.

Nu twijfelt ze heel erg, moet ze met hem gaan verloven? Ze is bang dat het misschien niet goed komt met dat bidden. Maar hij geeft aan dat hij het wel wil doen.....wat vinden jullie? Hebben jullie hier toevallig ervaring mee???

Ik zou het gewoon afwachten.. En ik hoop dat hij bidt voor Allah en niet omdat 'zijn vrouw' dat wil, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik adviseer je vriendin om sbar te hebben en hem te steunen in dit, want het is niet gemakkelijk om de eerste stap te nemen en om het vol te houden (als je nog nooit eerder heb gebeden)..

Ghair incha Allah.

11-09-2005, 18:32
UP up up up.....


Dames.....wat vinden jullie ervan?

11-09-2005, 18:46


Ik zou die man eerst aan zijn Dien laten werken voordat ik met hem zou verloven. Een standvastige man in zijn Dien is toch belangrijk voor een vrouw en zijn gezin. Hij moet eerst het bidden en praktiseren van de islaam in zijn leven hebben, en dan een stabiel gezinsleven opbouwen. Wa Allahoe a3lem,

wasalaam oe alaikoem,