Bekijk volle/desktop versie : Help mij!!!! Mijn zoon gaat een vreselijke naam krijgen!!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

11-09-2005, 11:29
Ja jullie lezen het goed!!!

Mijn man die heeft een vreselijke naam in gedachten, die hij natuurlijk prachtig vind... En zo wil hij zijn zoon gaan noemen.

Ik VOND het een mooie naam, maar nu ik zeker weet dat het een jongen is, wil ik mijn zoon een naam van een profeet geven of een van de schone namen van allah.

Hij vind het ook een goed idee, maar is helemaal verliefd op die andere naam en ik kan hem niet op een andere gedachte brengen. Ik heb van alles geprobeerd... En hij wil zijn zoon persee charif noemen....

Ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet...

Weten jullie misschien hoe ik hem kan overhalen???

Ik ben echt radeloos....

11-09-2005, 11:31


charif...hhhmm apart met ook leuk vind ik.




bij mij was het zelfde probleem...wat ik ook deed...hij wou gewoon Ilyas

11-09-2005, 11:33

Citaat door tangia21:
charif...hhhmm apart met ook leuk vind ik.




bij mij was het zelfde probleem...wat ik ook deed...hij wou gewoon Ilyas
dus je bent toch niet zo een doordrammer als ik dacht

11-09-2005, 11:34
Hallo!

Jij bent de gene die je zoontje 40 weken draagt en jij bent de gene die strax moet gaan perzen. Dus jij ben ook de gene die de NAAM geeft!

11-09-2005, 11:35


Als jij dat niet wil, moet je het gewoon niet toelaten.

Ga opzoek naar andere namen en maak daar samen een keus uit.

11-09-2005, 11:35

Citaat door Shnieula:
Hallo!

Jij bent de gene die je zoontje 40 weken draagt en jij bent de gene die strax moet gaan perzen. Dus jij ben ook de gene die de NAAM geeft!
in de islam is het zo dat als ze niet uitkomen...dat de vader dan een naam moet geven

11-09-2005, 11:37

Citaat door xxamiraxx:
dus je bent toch niet zo een doordrammer als ik dacht
ik vond het stiekem toch een mooie naam.........maar hij kwam ermee pas 4 weken voor de bevalling........dus had ik niet genoeg tijd om als het te treden zodat ik toch mijn zin kreeg


ik wou Aymen of Ennes

11-09-2005, 11:37

Citaat door Shnieula:
Hallo!

Jij bent de gene die je zoontje 40 weken draagt en jij bent de gene die strax moet gaan perzen. Dus jij ben ook de gene die de NAAM geeft!
Was het maar waar dat hij er ook zo over dacht....

Ik was gisteren zo kwaad en ging van alles eruit kramen...
Ik zei : IK BEN DE GENE DIE MIJN ZOONTJE GAAT BAREN, IK BEN DE GENE DIE PIJN GAAT LEIDEN, EN IK BEN DE GENE DIE NACHTEN WAKKER GAAT LIGGEN OM HEM TE VOEDEN!!!

En zijn antwoord was: En ik ben zijn vader...

11-09-2005, 11:38
charif toch een leuke naam???? ik zou meteen akkoord gaan

mijn man wilde als het een zoon was hem abu bakr noemen, met alle respect voor degene naar wie hij vernoemd wordt maar toen sloeg ik dus stijl achterover. Is maar goed dat wij een dochter kregen anders hadden we echt oorlog gehad.

Weet je wat het is aardbeitje, zijn of haar naam staat allang geschreven door Allah swt.
Bij ons was het zo dat we een naam hadden voor een meisje maar ineens een dag van tevoren kwam mijn man met yasmine. Vaak hoor ik dat er nadat het kind geboren is ineens een heel andere naam naar voren komt. Maak je niet druk, take it as it comes en Charif is echt geen straf voor het kind , harstikke leuke naam (mijn neefje heet ook zo )

11-09-2005, 11:40

Citaat door aardbeitje:
Was het maar waar dat hij er ook zo over dacht....

Ik was gisteren zo kwaad en ging van alles eruit kramen...
Ik zei : IK BEN DE GENE DIE MIJN ZOONTJE GAAT BAREN, IK BEN DE GENE DIE PIJN GAAT LEIDEN, EN IK BEN DE GENE DIE NACHTEN WAKKER GAAT LIGGEN OM HEM TE VOEDEN!!!

En zijn antwoord was: En ik ben zijn vader...
Daar heeft hij gelijk in. Probeer dan een compromis, dus geen charif en niet de naam die jij wilde. Laat het even rusten en verder zoeken misschien is dat een optie.

11-09-2005, 11:49

Citaat door Selly:
charif toch een leuke naam???? ik zou meteen akkoord gaan

mijn man wilde als het een zoon was hem abu bakr noemen, met alle respect voor degene naar wie hij vernoemd wordt maar toen sloeg ik dus stijl achterover. Is maar goed dat wij een dochter kregen anders hadden we echt oorlog gehad.

Weet je wat het is aardbeitje, zijn of haar naam staat allang geschreven door Allah swt.
Bij ons was het zo dat we een naam hadden voor een meisje maar ineens een dag van tevoren kwam mijn man met yasmine. Vaak hoor ik dat er nadat het kind geboren is ineens een heel andere naam naar voren komt. Maak je niet druk, take it as it comes en Charif is echt geen straf voor het kind , harstikke leuke naam (mijn neefje heet ook zo )
Is het echt een leuke naam???? Ik vond het een leuke naam, maar achteraf begon ik echt te twijfelen!!!

Ik weet dat allah sbwt zijn naam al heeft geschreven, en ik hoop diep uit mijn hart dat ik van gedachten zal veranderen en zijn keus kan accepteren... Want ik mag doen en laten wat ik wil, hij gaat niet van gedachten veranderen...

Ik ken mijn man zo niet...hij gaf me altijd me zin, maar nu....

Het is in elke geval een opluchting dat er een paar zijn die deze naam leuk vinden...

11-09-2005, 11:50

Citaat door tangia21:
in de islam is het zo dat als ze niet uitkomen...dat de vader dan een naam moet geven
Oevr mijn lijk heen, ik geef de naam klaar!

Strax krijgt ie een Egyptische naam of zo!

11-09-2005, 11:50


Ik vind Charif wel een hele mooie naam!

11-09-2005, 11:51

Citaat door tangia21:
ik vond het stiekem toch een mooie naam.........maar hij kwam ermee pas 4 weken voor de bevalling........dus had ik niet genoeg tijd om als het te treden zodat ik toch mijn zin kreeg


ik wou Aymen of Ennes
lekker he om iemand de schuld in de schoenen te schuiven??
geef nou maar toe dat je je man niet in de rede kon vallen


















just kidding dear

11-09-2005, 11:51

Citaat door UmmNaasiruddeen:
Ik vind Charif wel een hele mooie naam!
echt waar...?

Waarom vind ik het dan niet meer mooi??? Ik wil het ook weer mooi vinden!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5