Bekijk volle/desktop versie : hand schudden van man



Pagina's : [1] 2

10-09-2005, 19:34
salamo alaikom allemaal
ik zit met een probleem namelijk dat ik geen handen wil schudden van mannen
maar het is heel moeilijk om die te weigeren alsie eenmaal uitgestoken is ...
wie kan mij tips geven daarover?
wat moet je zeggen op zo een moment zodat diegene zich niet beledigd voelt?
alvast bedankt
kusjes hind

10-09-2005, 19:38


je kunt doen alsof je zijn hand niet ziet en gewoon doorpraat of de andere kant op kijken..
of je kunt gewoon zeggen dat je geen handjes schud... meestal zijn ze toch beledigd maar pech voor hun het is JOUW hand en jij doet wat je daarmee wilt doen toch?

10-09-2005, 19:38
zeg tegen hun itaqie allah agy
de profeet zei; je kan liever een ijzeren naald door je hand steken dan dat je de hand van een niet mahram aanraakt

10-09-2005, 19:39
en maak je geen zorgen of hun zich beledigd voelen,

wat is belangrijker voor jou?

dat allah beledigd word of dat je mensen stervelingen beledigd?

maak deze afwegiging

wa gair inshallah

10-09-2005, 19:39



Citaat door abdelazizmuslim:
zeg tegen hun itaqie allah agy
de profeet zei; je kan liever een ijzeren naald door je hand steken dan dat je de hand van een niet mahram aanraakt
en wat als het geen moslim is ??

10-09-2005, 19:41
bovendien zorg ervoor dat je niet te dichtbij staat bij mannen,dat helpt ook

je moet zorgen dat er genoeg afstand tussen jullie is,anderhalf meter ongeveer is genoeg,misschien is 2 meter beter.

mohim dat helpt ook,zo behoud je respect aan jezelf

10-09-2005, 19:41

Citaat door _Hind_:
en wat als het geen moslim is ??
'

dan zeg je ik schud geen handen...

en als ze er iets van zeggen,dan zeg je pim fortyn die schudde ook geen handen en toch was men dol op hem

10-09-2005, 19:43

Citaat door abdelazizmuslim:
en maak je geen zorgen of hun zich beledigd voelen,

wat is belangrijker voor jou?

dat allah beledigd word of dat je mensen stervelingen beledigd?

maak deze afwegiging

wa gair inshallah
tuurlijk is Allah belangrijker voor me anders zat ik er niet mee
maar als het mannen zijn die ik gewoon 1 keer zie ofzo dan kan je wel makkelijk weigeren
maar als het je werkgever, collega of arts is dan is het toch wel anders
wasalaam

10-09-2005, 21:12

Citaat door Oegt_Karima:
Salaamoe aleikoem wa rahmatoe Allah oegtie,

Wat ik altijd deed (nu hoeft dat nog zelden omdat ik werkloos ben, alhamdoelillaah) was het volgende.

Wanneer een man zich aan mij wou voorstellen, dan deed ik mijn hand op mijn borst, keek de man vriendelijk aan en zei, Ik geef mannen geen hand in verband met mijn geloof. Meestal snappen ze het dan al, en doen ze hun hand weg.

Ik heb op deze manier eigenlijk nooit rare reacties gehad. Mensen zullen het heus wel raar vinden. Maar ja. Ghair insha Allah.

Moehiem. Het blijft wel lastig maar ja, als we samen deze boodschap uitdragen, dan zal het insha Allah vanzelf een feit worden, waar mannen rekening mee zullen gaan houden.

Insha Allah word het makkelijker voor je.

wa salaamoe aleikoem wa rahmatoe Allah.
karima
dat is een goeie tip van je maar meestal vragen ze wel door
net zoals toen ik een keer ging soliciteren kwam ik dus het kantoortje binnen en het was een mannelijke werkgever dus hij steekt zn hand uit en ik zeg van nee ik geef mannen geen hand ben moslim dit dat zegtie jah maar ik had net ook een moslim meisje gesproken die mij wel gewoon een hand gaf toen d8 ik oeps

hoe moet je zoiets aan een niet-moslim uitleggen??

10-09-2005, 21:15
assalamoe alaikoem warahmatoelah wabarakaytoeh

zuster je moet gewoon eerlijk zijn, en gewoon zeggen dat je geen hadn geeft vanwege ons geloof.
en je kan zeggen dat andere moslims dat wel doen , maar die verdiepen zich niet zoveel in de islaam enz en gewoon zeggen hoe het zit
de islaam gaat voor, want uiteindelijk ga je alleen dood!!!

10-09-2005, 21:18

Citaat door jebir:
assalamoe alaikoem warahmatoelah wabarakaytoeh

zuster je moet gewoon eerlijk zijn, en gewoon zeggen dat je geen hadn geeft vanwege ons geloof.
en je kan zeggen dat andere moslims dat wel doen , maar die verdiepen zich niet zoveel in de islaam enz en gewoon zeggen hoe het zit
de islaam gaat voor, want uiteindelijk ga je alleen dood!!!
jah zoiets had ik ook gezegd en dan zegtie er is toch maar 1 islaam enz enz
tenminste ik had niet overal zo snel een antwoord op
ons hele solicitatiegesprek ging daarover dus is best lastig
wasalaam

10-09-2005, 21:42
Ik heb het ook best moeilijk hoor met het hand geven .....lhahaha subhanaalh laatst kwam ik een een vrouw tegen die ik ken met haar man samen ..elmoehiem ik groette de vrouw en de man groette ik gewoon met salaamoe3laikoem en had mijn hand echt acher me een sein van ik geef geen hand.......maar ik zag het al gewoon aan komen wat doe ik ik praatte gewoon dooor met die vrouw en deed alsof ik niet zag dat hij een hand naar me stak....ik zag hem echt een paar seconde via mijn ooghoeken zijn hand uitsteken......subhanaallah weet je wat hij toen deed?...hij raaktt dan gewoon mijn hand aan begrijpen jullie wat ik bedoel?( hij tiktte het ) toen dacht ik van huuuuuuuuu???????? ....subhanaallah allah yehdiehoem oe safi...

moehiem wat dus ook een goed idee is om niet naar ze te kijken groeten en gelijk foetsi .....geen gesprekken aan gaan ....salaamoe3laikoem oe safi........subhanallah want sommige mannen begrijpen het gewoon niet .....ze vinden dat je geen recpect voor ze hebt .....maar het is JUiST WEL RESPECT HEBBEN VOOR DIE GENE........walakien gair allah inscha'allah wa salaam

10-09-2005, 22:41



Citaat door oemaya:
Ik heb het ook best moeilijk hoor met het hand geven .....lhahaha subhanaalh laatst kwam ik een een vrouw tegen die ik ken met haar man samen ..elmoehiem ik groette de vrouw en de man groette ik gewoon met salaamoe3laikoem en had mijn hand echt acher me een sein van ik geef geen hand.......maar ik zag het al gewoon aan komen wat doe ik ik praatte gewoon dooor met die vrouw en deed alsof ik niet zag dat hij een hand naar me stak....ik zag hem echt een paar seconde via mijn ooghoeken zijn hand uitsteken......subhanaallah weet je wat hij toen deed?...hij raaktt dan gewoon mijn hand aan begrijpen jullie wat ik bedoel?( hij tiktte het ) toen dacht ik van huuuuuuuuu???????? ....subhanaallah allah yehdiehoem oe safi...

moehiem wat dus ook een goed idee is om niet naar ze te kijken groeten en gelijk foetsi .....geen gesprekken aan gaan ....salaamoe3laikoem oe safi........subhanallah want sommige mannen begrijpen het gewoon niet .....ze vinden dat je geen recpect voor ze hebt .....maar het is JUiST WEL RESPECT HEBBEN VOOR DIE GENE........walakien gair allah inscha'allah wa salaam
precies dat hoor ook zo
zodra je er een man bij ziet , hoor je na de salaam gewoon weg te lopen
als ik bijvoorbeeld met me ma naar de winkel ga ofzo en we komen een familie tegen en me ma blijft nog eeen jaar praten, zeg ik gwoon assalamnoe alaikoem en loop ik door
want je weet maar nooit wat voor acties der kunnen gebeuren

10-09-2005, 22:48

Citaat door jebir:
precies dat hoor ook zo
zodra je er een man bij ziet , hoor je na de salaam gewoon weg te lopen
als ik bijvoorbeeld met me ma naar de winkel ga ofzo en we komen een familie tegen en me ma blijft nog eeen jaar praten, zeg ik gwoon assalamnoe alaikoem en loop ik door
want je weet maar nooit wat voor acties der kunnen gebeuren
dat is heel wat anders dan wat ik bedoel
kijk mn familie, kenissen weten allemaal dat ik geen handen schud
maar vreemde mannen waar je in aanraking mee komt (ookal wil je dat zo veel mogelijk ontwijken) weten dat niet
en mijn vraag is hoe kan je een hand weigeren van iemand op de beste manier
dus zonder diegene te kwetsen en diegene laten merken dat je respect voor hem hebt maar dan op een andere manier
blijft moeilijk...

10-09-2005, 22:55

Citaat door _Hind_:
dat is heel wat anders dan wat ik bedoel
kijk mn familie, kenissen weten allemaal dat ik geen handen schud
maar vreemde mannen waar je in aanraking mee komt (ookal wil je dat zo veel mogelijk ontwijken) weten dat niet
en mijn vraag is hoe kan je een hand weigeren van iemand op de beste manier
dus zonder diegene te kwetsen en diegene laten merken dat je respect voor hem hebt maar dan op een andere manier
blijft moeilijk...
jah zuster ik begrijp het
ik had het ook over de andere zuster

maar ik zeg altijd geowon van sorry ik geef geen hand, de meeste familie leden begrijpen dat en aan niet moslims moet je dat meestal wel wat uitleggen

Pagina's : [1] 2