Bekijk volle/desktop versie : Italië zet imams op staande voet het land uit



Pagina's : [1] 2 3 4

10-09-2005, 13:29
Italië is niet erg kinderachtig betreffende maatregelen tegen tegenstanders van hun democratie.
Een 'foute' imam krijgt geen proces, enkel een enkele reis Marokko, ook al woont deze man reeds bijna 20 jaar in Italië.

Het is niet de eerste imam die dat daar overkomt en het zal ook niet de laatste zijn. Hoewel ik het ermee eens ben, denk ik wel dat iedereen een eerlijk proces verdient.

Ook is Italië bezig om ALLE islamitische scholen te sluiten. Hun beweegreden: iedereen is hier welkom, zolang hij zich aanpast aan onze cultuur.

bron: http://ummahnieuws.web-log.nl/log/3522014

ROME - Hij liet ooit tien kinderen in kamikaze-outfit over een drukke markt paraderen, de aanslag op de Twin Towers in New York hield hij openlijk voor een ‘zionistisch complot’ en tijdens een gebedsdienst verklaarde hij zich solidair met Osama bin Laden, die hij voor een ‘valselijk beschuldigde’ versleet.

Bouriqi Bouchta, slager te Turijn en in zijn vrije tijd praktiserend imam, mag het van nu af aan allemaal aan de inwoners van Rabat en wijde omgeving vertellen, want de Italianen zijn niet van zijn gezichtspunten gediend. Eerder deze week werd hij in alle vroegte van zijn bed gelicht en onder begeleiding van enkele agenten op een vliegtuig naar Marokko gezet.

Dat is opmerkelijk, omdat Bouchta, Marokkaan van geboorte, al sinds 1987 in Italië woont. Hij bouwde er een bestaan op – hij bezit in Turijn drie islamitische slagerijen – leerde de taal, huwde er en stichtte er een gezin. In velerlei opzicht zou hij een geslaagd voorbeeld van integratie kunnen heten, ware het niet dat hij vanaf 1997 in toenemende mate de openbaarheid zocht met zijn in Italiaanse ogen onverkwikkelijke gezichtspunten. Na de gebeurtenissen van 11 september 2001 zijn die gezichtspunten in Italië bovendien ongewenst geworden en is het luidruchtig verkondigen ervan zelfs onverdragelijk.

Met de wetgeving in de hand die na die fatale datum werd gemaakt kan de Minister van Binnenlandse Zaken figuren die aan ‘fundamentalistische propaganda en proselitisme’ doen per decreet het land laten uitzetten, omdat ze de openbare orde en de veiligheid zouden bedreigen. Bouchta deed al jaren van zich spreken, vooral door zijn optreden in de moskee waarin hij geregeld preekt en door zijn provocerende acties. Nog onlangs uitte hij in de media bedreigingen aan het adres van de parlementariërs die ‘schuldig’ zouden zijn aan het in Italië laten vertonen van Submission, het filmpje van Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali over de onderdrukking van islamitische vrouwen en echtgenotes.

De beslissing van minister Giuseppe Pisanu hem nu uit te zetten is in brede kring met instemming ontvangen. ‘Ten langen leste hebben we onze ogen geopend en sturen we diegenen die haat prediken terug om dat voortaan in de woestijn te doen’, verklaarde Minister van Justitie Roberto Calderoli. Alleen de bekeerling Abdel Smith, zelf nooit verlegen om een controversiële uitspraak te doen in het Italiaanse islam-debat, had bezwaren. Hij vergeleek de handelwijze van Pisanu met die van de Gestapo.

10-09-2005, 14:30



Citaat door LanterFanter:
Ook al woont hij er 100 jaar,....

Dit is nou een goed voorbeeld van wat voor nadeel het kan hebben, als je in bezit van 2 nationaliteiten bent.

Zolang je 2 paspoorten hebt, kan niemand er iets over zeggen als ze je ergens naar terug sturen.
Was deze man geheel Italiaan, dan zou het onmogelijk zijn om hem naar welk land dan ook te deporteren.
viva italia

10-09-2005, 14:32
Als het echt bewezen is dat hij haat verspreidde vind ik het een goeie beslissing.
Zulke mensen hebben hun rechten verspeeld lijkt me.

Wie haat zaait zal haat oogsten.

10-09-2005, 14:37

Citaat door DaBorg:
Als het echt bewezen is dat hij haat verspreidde vind ik het een goeie beslissing.
Zulke mensen hebben hun rechten verspeeld lijkt me.

Wie haat zaait zal haat oogsten.
Helemaal mee eens

10-09-2005, 14:47


Bouriqi Bouchta:





Meer info: http://www.corriere.it/english/articoli/2005/09_Settembre/07/imam.shtml

10-09-2005, 21:52
Ja en Italië zal niet het enige land zijn binnenkort...

10-09-2005, 23:39

Citaat door heart:
Ja en Italië zal niet het enige land zijn binnenkort...

10-09-2005, 23:40

Citaat door kruipkuikert:
wie is die wannabee trol in dat tafellaken?

10-09-2005, 23:41
Kan Ook Een Man Zijn Hoor Onder Dat Laken

10-09-2005, 23:48
Verrek, er is ook een Dutch connection...


Citaat:
But it is not just what he has said that has separated Mr Bouchta from his family. According to reports by DIGOS special branch police, Mr Bouchta organised a meeting in 2000 to recruit volunteers to be sent to Chechnya. Ben Said Faycal, a Tunisian extremist, has been a guest at his mosque on several occasions. Mr Bouchta is believed to have recruited Salah Sassi, a mujahid captured in Afghanistan by the Americans. Above all, Mr Bouchta’s mosque was the meeting place of the five Islamic extremists expelled with the imam of Carmagnola by Interior Minister Giuseppe Pisanu at the end of 2003. The men were accused, among other things, of raising funds for the Casablanca suicide bombers in 2003. After a few months’ silence, Mr Bouchta was in the news again for threatening parliamentarians “guilty” of showing the documentary Submission made by Dutch director Theo Van Gogh, who was murdered a year ago by a Moroccan extremist.
http://www.corriere.it/english/articoli/2005/09_Settembre/07/imam.shtml

10-09-2005, 23:52

Citaat door an3sdej:
Kan Ook Een Man Zijn Hoor Onder Dat Laken
Dat kan ook Andries,maar ik denk eerder dat het zijn vrouw is

10-09-2005, 23:57
sowee op die middelste foto heeft hij wel een brute kop zeg!

11-09-2005, 00:01


Hopelijk gaat Marokko hem ook goed welkom heten.

11-09-2005, 00:07

Citaat door rianne:
Dat kan ook Andries,maar ik denk eerder dat het zijn vrouw is

Gezien de omvang..denk ik dat er 2 onder dat laken bivakeren

11-09-2005, 00:10

Citaat door kruipkuikert:
wie is die wannabee trol in dat tafellaken?
Ik zou ook zo'n ding aantrekken,want hij ziet er niet uit maar wel met rolgordijntjes

Pagina's : [1] 2 3 4