Bekijk volle/desktop versie : Een gemengde iftar



09-09-2005, 19:14
Salaam,

Ik wil inshAllah een iftar organiseren.

Wat vinden jullie van een gemengde iftar dus mannen en vrouwen samen?
Juist wel of juist niet en waarom vind je dat dan.

Alvast bedankt voor de moeite.

Wa salaam

Soemaya

09-09-2005, 21:00


gemengde iftar huuu wat is dat?

10-09-2005, 21:25
gezamenlijk verbreken van vasten dus mannen en vrouwen bij elkaar.

Wat vinden jullie daarvan bij bijvoorbeeld een stichting of organisatie?

11-09-2005, 00:36
Assalamoe3alajkoem waragmatoelahie wabarakatoehoe,

Het hoort niet!!!!!!!!
Apart of helemaal niet!!!!


P.s ----> niet boos worden, maar MOET het gewoon zeggen; wil je aub een andere avator nemen???????????????? Je weet.....Islamitisch niet veroorloofd!!!

Wa3alajkoem assalam.

11-09-2005, 01:00


Assalaam oe alaikoem,

hoe kom je erbij om een gemengde te gaan geven en hoezo vraag je wat we er van vinden? Dat zegt toch wel iets over je, dat je probeert discussies uit te lokken want je weet dat het niet mag.

11-09-2005, 01:01
salaam alaikoum

waarom zou een gemengd iftar niet horen

als mensen respect hebben voor elkaar en het vasten zelf en weten dat het een heilige maand is denk ik niet dat er veel mis kan gaan als mannen en vrouwen in dezelfde ruimte zitten
je zet een rustige anashied op, bij het verbreken van het vasten met dadels en melk ga je gezamelijk bidden en nadien kan je lekker relaxed van je iftar genieten
een kleine dars voor dat je salaat aicha en tarawie7 gaat bidden een korte maar interessante dars horen

heerlijk ik kan niet wachten tot het ramadan is inshallah

11-09-2005, 04:37
Mannen en vrouwen in Islam zijn normaliter gescheiden, buiten huwelijk, familie en handel.
Door Freemixing komt slechts narigheid.

11-09-2005, 10:26

Citaat door oem_mujahid2:
Assalaam oe alaikoem,

hoe kom je erbij om een gemengde te gaan geven en hoezo vraag je wat we er van vinden? Dat zegt toch wel iets over je, dat je probeert discussies uit te lokken want je weet dat het niet mag.
Waleikum Salem,

Het was gewoon een vraag hoor....het was helemaal niet mijn bedoeling om een negatieve discussie uit te lokken....volgens mij zijn we op een forum waar je behoort te discusieren.

Ik ben bezig met een iftar te organiseren in een zaal voor alleen vrouwen en nu zag ik foto´s op internet van een iftar die niet was gescheiden. Dus eigenlijk vroeg ik me af hoe andere mensen er tegen over staan. Ik had het idee dat zulke dingen alleen vaak voor vrouwen worden georganiseerd en weinig voor mannen. En omdat wij er een leerzame dag van wilden maken zie ik er niet veel kwaad in.

Zelf denk ik er hetzelfde over als shoumisha....maar dat ik het liever heb met alleen vrouwen onder elkaar.

Het was gewoon een doodnormale vraag en ik voel me nogal aangevallen hier.
Ik heb deze vraag op een ander forum ook gesteld en kreeg gewoon een doodnormaal antwoord. Misschien het verschil dat ik daar al heel lang kom en mensen weten dat ik een bekeerde moslima ben die absoluut niet de intentie heeft om een negatieve discussie uit te lokken.

Misschien had ik mijn verhaal moeten verduidelijken.

WaSalaam

11-09-2005, 11:00
Assalamoengalajkoem waragmatoelahie wabarakatohoe,

MashAllah dat je iftar gaat verzorgen voor alleen vrouwen!!!!!!!!!!

Ja dit is een discussiefora, met verschillende mensen en ideeen en ieder leest een topic op zn eigen manier. Neem ht ze niet kwalijk, kan gebeuren.

Maar elhemdoelileh weet jij heel goed dat gemengd niet hoort en dat je daar ook niet aan meedoet. Dat is het belangrijkste.

P.s ---> leuke mashAllah avator; beter dan de andere.

Suc6 en lahie3awnuk met het organiseren van je iftaar voor alleen vrouwen. Hoop dat het een leerzame en gezellige iftaar wordt.

Wa3alajkoem asssalam.

11-09-2005, 11:22

Citaat door NoHide:
Salaam,

Ik wil inshAllah een iftar organiseren.

Wat vinden jullie van een gemengde iftar dus mannen en vrouwen samen?
Juist wel of juist niet en waarom vind je dat dan.

Alvast bedankt voor de moeite.

Wa salaam

Soemaya
wa alaykoem salam,

Voor zover mijn kennis rijkt is het niet toegestaan. Ga bij elke situatie terug naar de Qoer'aan en soennah.

Er is een 7adith waarin vrouwen enkel achter gesloten gordijn vragen stelden aan de profeet (vrede zij met hem) [laat staan met elkaar eten en praten wa Allahoe a3lem]

Vraag voor de zekerheid na bij mensen die kennis hebben zoals in de qoer'aan staat: fas'aloe ahloe-dhikr in koentoem la ta3lamoen.

Zoek beter in overleveringen en qoer'aan voor bewijs

11-09-2005, 15:16
Waleikum Salem,

Het word inshAllah waarschijnlijk een iftar waarbij we ook christenen en joden willen uitnodigen om in dialoog te gaan.

Maar dat weten we nog niet zeker.

@ de tijd: Dat meisje in mijn avatar is mijn zusje