Bekijk volle/desktop versie : Iemand ?? Advies ?? PLZ

Pagina's : [1] 2

02-04-2003, 19:26

Citaat door nasriendebani:
Hallo allemaal,

Ik wil heel erg graag advies over wat ik moet doen, ik heb zo hard
gepeinsd over hoe en wat, maar ik kom er niet uit!!!!!!!

Ik ben een 21 jarige studente, en ben momenteel verloofd met een leuke jongen (de zoon van een collega van mn vader.) Het is een hele lieve, rustige ruimdenkende jongeman..maar ik HOU niet van hem zoals het moet ..m.a.w. Ik voel geen LIEFDE..dan ga je vragen waarom ben je dan met hem verloofd ?? In die tijd dat zijn ouders het vroegen was het net uit met mn ex en (heel erg stom van mij) ik dacht dat ik eroverheen zal komen door me te gaan verloven en door mij op iemand anders te concenterenen mn verlooofde was ook goed voor mij enzo..MAAR NU heb ik van het weekend tegen mijn moeder gezegd dat ik NIET MEER wil trouwen, maar zij werd ERG kwaad en zei dat ze wel wist waarom ik niet meer wou..dat ze wist dat ik een relatie heb met een andere jongen en ze zij dat ik dom bezig ben enzo en dat ze het mij niet vergeeft als ik dee goede jongen laat gaan..en terecht!! Ik ben DOM geweest, maar we hebben al een datum (in September) en ik durf het niet aan mn verloofde te vertellen..WAT MOET IK DOEN?? Ik durf mijn broer of vader ook niet te benaderen hiermee..ik ben bang voor hun reactie.

Mijn moeder zegt dat ik maar moet trouwen en dat er in het huwlijk wel gevoelens komen die moeten!! Maar hoe kan ik HEM dit aandoen ??, terwijl hij denkt dat ik veel van hem hou, hoe kan ik het mezelf aandoen om met iemand te trouwen van wie ik niet hou??!!

Ik weet mij geen raad, en hoop dat ik hier wat adviezen kan krijgen, anders moet ik maar gaan trouwen en wel zien waar het huwelijkt landt of strandt!
.

02-04-2003, 22:36

je bent de enige persoon die dat brobleem kan oplossen,
en jezelf adviseren met eerst vragen te stellen:

wat kun je van je vorige vriend verwachten?
was hij goede bezig met islam?
waarom heeft hij niet je ten huwelijk al gevraagd?
denk jij dat hij goede vader voor je kinderen zou zijn?
wat verschilt je toekomstige man met je vriend?
qua geloof (en niks anders)

liefde lachen uitgaan is niet het echte leven, denk goed na!

kieze op basis van geloof, dit is mijn advies en je zult nooit jezelf
schuld geven
denk aan toekomst

was salam

03-04-2003, 22:28

Citaat:
Origineel gepost door ask_me
je bent de enige persoon die dat brobleem kan oplossen,
en jezelf adviseren met eerst vragen te stellen:

wat kun je van je vorige vriend verwachten?
was hij goede bezig met islam?
waarom heeft hij niet je ten huwelijk al gevraagd?
denk jij dat hij goede vader voor je kinderen zou zijn?
wat verschilt je toekomstige man met je vriend?
qua geloof (en niks anders)

liefde lachen uitgaan is niet het echte leven, denk goed na!

kieze op basis van geloof, dit is mijn advies en je zult nooit jezelf
schuld geven
denk aan toekomst

was salam
zeer wijs gezegd

04-04-2003, 12:12
Heeeeeeeeeeeeel STOM & DOM.

hoop dat het mij niet overkomt, wat je nu verteld. a3oudoe billah.

04-04-2003, 19:09

Iedereen kan haar nu wel dom mens uit gaan maken maar iedereen maakt fouten en fouten zijn menselijk
fouten zijn er om gemaakt te worden zodat je daar uit kan leren in het vervolg van je leven

mijn advies is aan jou ga voor je zelf na wat je aan beide hebt denk verder dan nu denk aan je toekomst
en je moeder zal het niet zomaar zeggen
heel vaak denken wij dat wij alles beter weten dan onze ouders
ik zeg niet dat ik het eens ben met je moeder
maar je moet wel weten dat het je moeder is die je 9 maanden gedragen heeft en jij bent haar dochter zij wil alleen maar het beste voor je probeer uit te zoeken waarom je moeder het zegt

misschien is zij er heilig van overtuigd dat jij en je verloofde het zullen maken of misschien is zij bang dat je haar voor schut zult zetten
ik hoop dat je moeder het eerste denkt maar ga eens goed met haar praten want je moeder wil meestal het beste voor je en geloof me aan je moeder zal het meeste hebben

sterkte xxxxxxx mimi

05-04-2003, 18:00
meid maar al goe dat ik nie in jouw schoenen sta!

05-04-2003, 22:54
Ga goed na voorjezelf wat jij nou wilt. Als hij daadwerkelijk een praktiserende moslim is dan zou ik het in jou geval wel doen, liefde kan namelijk ook groeien naarmate je een persoon leert kennen.

Ik begrijp je wel want elk meisje droomt er denk ik wel van van om met iemand te trouwen waar ze van houdt en die van haar houdt, maar iemand trouwen op basis van el dien en imaan vindt ik wel een goede alternatief daarvoor. Zoals mimi al zei over moeders dat is waar, zij zien dingen die goed voor ons zijn terwijl wij het niet in de gaten hebben. Ik zou zeggen bespreek het heel goed met je moeder en salaat el istikghara is ook een goede optie, want wie kan je hiermee beter helpen dan Allah !

Heel veel sterkte ermee.....

05-04-2003, 23:59

Citaat:
Origineel gepost door nasriendebani
Salaam allemaal,

Ik heb de adviezen gisteren gelezen en ben naar mijn moeder gestapt.We hebben ERG goed gepraat en waar het op neerkomt is dat zij weet dat mijn verloofde een goede jongen is, anders hadden ze zoiezo nooit ingestemd met een huwelijk, mijn ouders willen het allerbeste voor mij. Ik weet ook wel dat ik een goede keus heb gemaakt, want als ik beide mannen vergelijk, moet ik eerlijk toegeven dat mijn verloofde een praktiserende moslim is en mijn ex (mijn grote liefde) een levensgenieter is..maar toch blijft de gedacht in mijn hoofd dat ik mijn liefde laat gaan steeds meer rondspoken..!!

Ik heb nu een keuze gemaakt en inchallah zal het met de hulp van Allah een goed huwelijk worden..dat gebaseerd is op Liefde, Wederzijds Respect en Vertrouwen..

INCHALLAH
Bedankt voor jullie hulp..
heey meid,
ik ben heel blij om te lezen dat je uiteindelijk toch een oplossing hebt kunnen vinden en dat jij hiermee vrede hebt
ik wens je veel geluk verder samen met je aanstaande

liefs mimi

05-04-2003, 23:59
Ik snap wat je bedoelt, ik ben ook zo bang als die dag aan breekt dat er een jongen(die alles mee heeft voor mij om als man te hebben) mijn hand komt vragen, omdat ik ook dan moet gaan kiezen tussen hem en een verleden dat ik moeilijk vind om los te laten.

Je moet erg sterk zijn om dan zo'n beslissing te maken(een die het beste voor jou is). En ik vind het erg dapper van je dat je die keuze maakt door zulke juiste overwegingen. Het is belangrijk om goed met je moeder te kunnen praten, gelukkig heb je dat kunnen doen.

Als je dat niet hebt gedaan, raad ik je alsnog aan om salaat istighara te doen.
Uiteindelijk is het toch keteb de Lah

InshaAllah zul je de juiste keuze maken en zal die je ook gelukkig maken.

06-04-2003, 00:47

Citaat:
Origineel gepost door nasriendebani
Salaam allemaal,

Ik heb de adviezen gisteren gelezen en ben naar mijn moeder gestapt.We hebben ERG goed gepraat en waar het op neerkomt is dat zij weet dat mijn verloofde een goede jongen is, anders hadden ze zoiezo nooit ingestemd met een huwelijk, mijn ouders willen het allerbeste voor mij. Ik weet ook wel dat ik een goede keus heb gemaakt, want als ik beide mannen vergelijk, moet ik eerlijk toegeven dat mijn verloofde een praktiserende moslim is en mijn ex (mijn grote liefde) een levensgenieter is..maar toch blijft de gedacht in mijn hoofd dat ik mijn liefde laat gaan steeds meer rondspoken..!!

Ik heb nu een keuze gemaakt en inchallah zal het met de hulp van Allah een goed huwelijk worden..dat gebaseerd is op Liefde, Wederzijds Respect en Vertrouwen..

INCHALLAH
Bedankt voor jullie hulp..
Ik wens je heel veel geluk in je leven toe en moge het een gezegende huwelijk worden inshallah

Beslama

21-08-2014, 03:44
Hoe zal het huwelijk nu zijn na aaaal die jaren..

21-08-2014, 06:35
Wat is het toch met al die oude topics, is m.nl zo saai geworden

21-08-2014, 14:22

Citaat door Selsabiel:
Wat is het toch met al die oude topics, is m.nl zo saai geworden
Beetje wel hahaha

21-08-2014, 14:26
Wat je ook doet, jouw geluk staat voorop!

21-08-2014, 14:45
Hahaha topic van 2003.. haha 11 jaar geleden!

Pagina's : [1] 2