Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : 72 Maagden?

Pagina's : [1] 2 3

MoslimaNour
09-09-2005, 12:23

Salam Aleikum Warhmatulah Wa Brakatuh Ik had een vraagje misschien dat iemand van jullie hierop het antwoord weet? Is het waar dat als je als martelaar sterft je 72 maagden krijgt in el jannah?? Het is nu vaak in de media en ik weet het niet als mensen het aan mijn vragen die niet moslim zijn wat ik ze moet antwoorden. Graag Daliel in sha Allah :o Djazak Allah hoe Gairan Wa Salam Aleikum Warahmatullah Wa Barakatuh

Misscherie
09-09-2005, 12:43
ik heb ook zoeits gehoord ma ben niet zeker

Tijn
09-09-2005, 12:52
Daar denken volgens mij niet alle moslims `tzelfde over... en wat is een martelaar?...iemand die zich in een school met 400 kinderen opblaast toch niet hoop ik :nijn:

MoslimaNour
09-09-2005, 12:54
Ik weet niet wat ze eronder verstaan ik wil ook weten wat de Quraan en de Sunnah hierover zeggen. of dat de media het gewoon verzonnen heeft ...:confused:

MoslimaNour
09-09-2005, 15:40

Niemand???:confused:

MoslimaNour
12-09-2005, 13:35
Hoe dan niemand weet het :confused:

AbouMoussa
12-09-2005, 17:59
It was reported in the hadeeth of al-Miqdaam ibn Ma’di Karb that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “The martyr (shaheed) has seven blessings from Allaah: he is forgiven from the moment his blood is first shed; he will be shown his place in Paradise; he will be spared the trial of the grave; and he will be secure on the Day of the Greatest Terror (the Day of Judgement); there will be placed on his head a crown of dignity, one ruby of which is better than this world and all that is in it; he will be married to seventy-two of al-hoor al-‘iyn; and he will be permitted to intercede for seventy of his relatives.” (Narrated by al-Tirmidhi, who said it is a hasan hadeeth. Also narrated by Ibn Maajah in al-Sunan, by Ahmad, by ‘Abd al-Razzaaq in al-Musannaf, by al-Tabaraani in al-Kabeer, and by Sa’eed ibn Mansoor in al-Sunan).

AbouMoussa
12-09-2005, 18:00
Hoe dan niemand weet het :confused:Volgende keer betalen voor dat plaatje dat je gebruikt als avatar.

abuhandala
13-09-2005, 09:51
a salaamoe 3alaikoum In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Wanneer de vrouw overlijdt terwijl de embryo in haar buik zit of tijdens de bevalling, dan behoort zij tot de Soehada' (martelaren) in shaa Allah. Dit is te concluderen uit de volgende hadith die overgeleverd is door Raashid ibn 'habish, dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) bij o'bada ibn Assamiet kwam toen 'obada ziek was, en zei: "Weten jullie wie als shahied verklaard wordt uit mijn Oemma (volk)? Ze wisten het antwoord niet, en 'Obada zei:"Help me om op te staan, en ze hielpen hem, en hij antwoordde: "O Boodschapper van Allah, degene die geduldig is en vervolgens beloning verwacht van Allah." De Boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"De martelaren uit mijn oemma zijn gering, Degene die sterft in de naam van Allah de Verhevene is een martelaar, Degene die sterft door de pest is een martelaar, Een persoon die verdrinkt in het water is een martelaar, wie sterft door een buikziekte is een martelaar, en de vrouw in de bevalling die naar het paradijs getrokken wordt door de navelstreng van haar kind (een uitdrukking dat de vrouw door bevalling gestorven is)." Ahmed (3/489), maaliek (1/233) en Abou Dawoed (3/482). Uit fatawa al-ladjnah addaa'iemah. Hier kun je een paar voorbeelden zien van martelaren. Als je dus een van deze martelaren bent zul je 72 maagden krijgen in het paradijs. Er mist wel eentje die er niet bij staat en dat is dgene die strijdt op de weg van allah met zijn bezittingen en persoon (dus zichzelf)

abuhandala
13-09-2005, 09:54
en als de vrouw martelaar wordt en zij trouwt met een man in paradijs dan zal zei geen 72 maagden(mannen) krijgen maar zij zal dan de baas van die 72 maagden zijn en zei zullen als het ware haar slavinnen zijn en zei zal ook mooier dan hun allemaal zijn

MoslimaNour
13-09-2005, 13:09
Volgende keer betalen voor dat plaatje dat je gebruikt als avatar. Nou neeeee of moet jij loesje betalen :rolleyes:

Sobe7
16-09-2005, 11:19
WauWWW , MeshááAllaah !

Sobe7
16-09-2005, 11:20

Nou neeeee of moet jij loesje betalen :rolleyes: BuLLs Eye ! :D

AbouMoussa
16-09-2005, 12:12
BuLLs Eye ! :D Ik betaal loesje maandelijks, als er een groot deel van mijn loon naar de belasting gaat :moe: oké mag ik nu me geld.

Sobe7
16-09-2005, 12:13
stuk !:hihi: , maakvolgende keer gebruik van copyright

Pagina's : [1] 2 3