Bekijk volle/desktop versie : tips om geld te besparen



Pagina's : [1] 2

08-09-2005, 17:26
Een tip van mij is: neem geen bankpasje mee als je ergens heen gaat, maar alleen het bedrag dat je uit kan geven. Als je je pasje meeneemt kun je meer uit gaan geven dan je in gedachten had.

Andere tips, over besparen...zijn allemaal welkom

08-09-2005, 17:30


gooi je kpn vaste telefoonlijn eruit
er zijn tegenwoordig veel goedkopere oplossing

http://www.upc.nl
http://www.wanadoo.nl
http://www.versatel.nl

08-09-2005, 17:51
wat dacht je van Skype mimi???Is ook erg goedkoop.


wij belden eerst via skype naar marokko voor bijna 2 uur lang voor 10 euro

08-09-2005, 17:51
Doe, alle geld opzij wat je niet gebruikt laat het dus verdwijnen uit je zicht D
Koop alleen het geen wat je echt nodig hebt
doe je boodshcappen bij goedkopere winkels.. en koop eigen merk producten ;D

08-09-2005, 17:53


en koop kleding voor jou.je man en je kids tijdens uitverkoop in de zomer en nieuwjaar...scheelt ook weer veel

08-09-2005, 17:53

Citaat door Wish:
Een tip van mij is: neem geen bankpasje mee als je ergens heen gaat, maar alleen het bedrag dat je uit kan geven. Als je je pasje meeneemt kun je meer uit gaan geven dan je in gedachten had.

Andere tips, over besparen...zijn allemaal welkom
Dit is een goede topic die we moeten bijhouden. Ik heb echt een gat in mijn hand en er staat o euro op mijn spaar rekening hier wil ik dan ook graag verandering in brengen. Mijn moeder loopt ook altijd te zeuren ze zegt vaak als ik jouw inkomen dan had ik al zoveel gespaard bla bla en dan begint de preek weer van voren af aan.

08-09-2005, 17:54
Goede topic kom maar op met jullie tipss ...

08-09-2005, 18:00

Citaat door Classy_Saloua:
Dit is een goede topic die we moeten bijhouden. Ik heb echt een gat in mijn hand en er staat o euro op mijn spaar rekening hier wil ik dan ook graag verandering in brengen. Mijn moeder loopt ook altijd te zeuren ze zegt vaak als ik jouw inkomen dan had ik al zoveel gespaard bla bla en dan begint de preek weer van voren af aan.
die preek komt mij zo bekend voor

08-09-2005, 18:03
Die preek is echt een ware kwelling..

08-09-2005, 18:06

Citaat door Classy_Saloua:
Die preek is echt een ware kwelling..
en weet je wat zo erg is ze hebben nog gelijk ook

08-09-2005, 18:16

Citaat door mimi_tangaouia:
en weet je wat zo erg is ze hebben nog gelijk ook

08-09-2005, 18:40
Maak een boodschappenlijstje, dan koop je alleen wat je nodig hebt (hoop je )

Haal boodschappen voor meerdere dagen tegelijk. Hoe vaker je in de supermarkt kom hoe meer je in de verleiding komt om meer te kopen..

Doe de boodschappen zoveel mogelijk zonder de kinderen. Het winkelwagentje blijft zo een stuk leger...

Ga niet met een lege maag winkelen

08-09-2005, 19:06


ik ben sinds een jaar getrouwd en in het begin kookte ik elke dag teveel en dan gooide ik de helft weg. Sinds kort gebruik ik mijn diepvries vaker. als er iets over is (wat de moeite waard is) dan stop ik het in de vriezer en dan hoef ik een andere keer als ik geen zin heb om te koken het alleen uit de vriezer te halen...makkelijk en voordelig.

08-09-2005, 20:04
leuke topic ik hoop dat er meer tips komen kan ik wel gebruiken .

08-09-2005, 20:45
Maak een planning van wat je de hele week gaat eten en maak dan een boodschappenlijst en doe dus een keer per week boodschappen is een hele goeie tip alleen helaas gebruik ik hem niet wil het wel graag maar lukt me niet ik word elke dag weer naar die winkel getrokken en koop dingen die ik niet nodig heb.

Pagina's : [1] 2