Bekijk volle/desktop versie : Zwarte Magie



08-09-2005, 08:42
het is een heel oud bericht hoor, maar ik kom het nu pas tegen

http://www.skepsis.nl/zwarte-magie.html

maar ik wist niet dat er Nederlanders waren die in zwarte magie (shor) geloven, laat staan een rechtbank?

dus mensen geloven jullie in zwarte magie, en waarom praten jullie er nooit over?

08-09-2005, 10:07


Zo dat was een raar verhaal!!

Ja ik weet dat Indiërs geloven in magie.
Maar dat een jongen van 18 jaar een meisje kan betover dat ze dan "vrijwillig"met hem mee naar huis kan gaan??..Nee, geloof ik niet.

Ik ben het er mee eens dat dat meisje de hele boel bij elkaar heeft geloven, zoals een van de politie-agenten ook al beweerde, ze bessefte dat ze een schande heeft begaan en bedacht zo een verhaal te bedenken wat haar hier uit zou redden.

En vreemd dat de rechtbank iemand zo maar heeft veroordeeld tot celstraf, zonder te zeggen wat voor bewijsmaterialen er zijn gebruikt...Heeft dit ook met magie te maken??...Ik denk dat ze niet wisten wat ze er mee aan moesten en niet wisten wie of wat ze moesten geloven.

Maar als ik je dit zo leest dan komt het er op neer dat ze in Magie geloven.



Randa

08-09-2005, 10:34
Hmm.. Twee kanten: Ding één: Magie is niet gericht op dit soort dingen. Uiteraard kun je er iemands gemoedstoestand beïnvloeden, maar ik betwijfel of dat in dit geval gewoon opgaat. Daarbij komt, dat er een steentje als fetish is gebruikt, iets waarbij ik ook zo mijn twijfel heb.
Maar het is wel goed dat er in ieder geval rekening gehouden wordt met de intenties van diegene die dit soort kunstjes willen uithalen. Immer,s het is de intentie die schuld maakt. Als je struikeld, en je botst tegen iemand aan die vervolgens valt en zijn nek breekt, dan heb je toch ook geen moord begaan? Maar als jij iemand's nek wil breken, dus je probeert het, maar het lukt je niet, dan was je intentie evengoed moord. Als je iemand poogt te verkrachten met behuilp van magie, iets dat vrijwel onmogelijk is, dan is de intentie er nog steeds.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik geloof dat deze indiër schuldig is..

08-09-2005, 16:42

Citaat door kkzprdt1:
En beste soufiane, we lopen allemaal nog op klompen, wonen in plaggenhudden op de heide of in molens en geloven dat de aarde plat is. (Is hij natuurlijk ook)
waarom zeg je we? spreek je voor jezelf... en die andere dingen hebben toch niks met magie te maken? ik snap niet waarom een Nederlandse rechtbankt magie wel erkent, terwijl volgens jou er niemand in gelooft... beetje hypocriet...

01-12-2007, 22:53


Salaam Alaikom,

weet er iemand hoe je zwarte magie bestrijd? En wat zegt de Islam erover?


Wa Salaam

01-12-2007, 22:55
ik moet het weten, iemand misschien die mij kan helpen Inch'Allah....

01-12-2007, 22:58
pleaseeeeeeee......