Bekijk volle/desktop versie : Helderziendheid (graag alleen reacties van mensen die er het fijne van weten)



Pagina's : [1] 2

07-09-2005, 16:47
Mijn vader en zijn familie (incl. mijn stiefbroers en zussen) maken het leven van mijn moeder en ons gezin al jaren kapot. Wij zijn al vaker naar helderzienden geweest die ons allemaal hetzelfde te vertellen hadden. Ze wisten allemaal precies te vertellen wat welke personen wat hadden gedaan. Hierbij heb ik het over zwarte magie.
Ik weet nou niet meer wat ik moet geloven. Er is een vrouw in marokko waar wij altijd naar toe gaan. Zij weet ook heel veel over ons te vertellen. Bijv. toen mijn broer bezig was met zijn rijbewijs. Niemand wist het. Met uitzondering van iedereen thuis, de rijschool, en en paar vrienden van hem. Allemaal personen waar zij niks van vernomen kan hebben. Toch wist zij met zekerheid te zeggen dat mijn broer bezig was met zijn rijbewijs en dat hij hem de volgende maand zou halen. En inderdaad, dat klopte. Zo weet zij heel veel dingen over je te vertellen. Ook dingen waar je wel mee bezig bent in je gedachten maar die niemand anders weet. Ook weet zij altijd waar de zwarte magie begraven ligt en die haalt ze weg. Daarna zal je het moeten vernietigen in zee. Maar het zou haram zijn naar zo iemand te gaan. Alleen Allah kan het verborgene zien. Maar hoe is dat geval van die vrouw dan te evrklaren?

07-09-2005, 16:57


Dat zijn geesten die die dingen in haar oor fluisteren..
Het is haram om naar zulke mensen te gaan.
Taqi allah

07-09-2005, 17:18

Citaat door Sweet Baby:
Dat zijn geesten die die dingen in haar oor fluisteren..
Het is haram om naar zulke mensen te gaan.
Taqi allah
Maar waarom zeggen die geesten dan dingen die ons ten goede komen.
zoals plaats van de zwarte magie

08-09-2005, 08:48

Tovenarij (sihr) is een daad van kufr, en één van de zeven zonden die een persoon tot de Hel doemt. Het veroorzaakt schade, maar geen voordeel. Allah zegt over degene die het leert (interpretatie van de betekenis): “…En zij leerden wat hen schaadde en hen niet baatte…” [1]

“…en de tovenaar wint niet, hoe hij het ook doet.” [2]

Diegene die aan tovenarij doet, is een kaafir, zoals Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “…Sulayman was niet ongelovig, maar de Satans waren ongelovig, zij onderwezen de mensen tovenarij en wat was neergezonden te Babel aan de twee Engelen Haroet en Maroet. En geen van beiden gaven onderricht, zonder dat zij zeiden: ‘Voorwaar, wij zijn slechts een beproeving, weest daarom niet ongelovig..” [3]

De voorgeschreven bestraffing voor degene die tovenarij uitoefent, is de dood, en zijn inkomen zijn haraam en onrein. Maar mensen die onwetende overtreders zijn en zwak in geloof gaan naar tovenaars om hen te helpen iemand pijn te doen of om wraak te nemen op iemand.

Sommige mensen plegen een zonde door naar een tovenaar te gaan om hulp te vragen in het ongedaan maken van de tovenarij van iemand anders, terwijl ze zich naar Allah moeten wenden om hen te helpen of hen beter te maken, door Zijn woorden te reciteren, zoals de soerats die bescherming geven (al-Falaq en al-Naas).

Waarzeggers en hun soort zijn kaafirs die niet geloven in Allah, omdat zij de kennis van het Ongeziene opeisen, maar niemand heeft kennis van het Ongeziene behalve Allah. Velen van deze waarzeggers maken misbruik van eenvoudige mensen en nemen hun geld. Zij gebruiken veel methoden zoals lijnen tekenen in het zand, schelpen gooien, handlezen, theekopjes (of koffiekopjes), kristallen ballen en spiegels, enzovoorts. Als ze het één keer goed hebben, hebben ze het negenennegentig keer fout, maar onwetende mensen herinneren zich alleen die ene keer toen de leugenaars iets goed hadden. Ze gaan naar hen toe om over de toekomst te weten te komen, of ze succesvol zullen worden in het huwelijk of zakelijk, of om hen iets te helpen vinden wat ze zijn kwijtgeraakt, enzovoorts. De regelgeving wat betreft de persoon die een waarzegger bezoekt, is: als hij gelooft wat hij zegt, is hij een kaafir die de Islam heeft verlaten, op basis van de hadeeth waarin de Profeet heeft gezegd: “Een ieder die naar een waarzegger gaat en gelooft in wat hij zegt, heeft niet gelooft in wat is geopenbaard aan Mohammed.” [4] Als een persoon niet gelooft dat zij kennis hebben van het Ongeziene, maar hij gaat uit nieuwsgierigheid of wat dan ook, dan is hij geen kafir, maar zijn gebeden zullen voor veertig dagen niet geaccepteerd worden, zoals de Profeet heeft gezegd: “Een ieder die naar een waarzegger gaat en hem over iets vraagt, zijn gebeden zullen voor veertig nachten niet worden geaccepteerd.” [5] ook al is het verplicht om te bidden en berouw te hebben voor deze zonde.


--------------------------------------------------------------------------------

[1] Soerat al-Baqarah ayah 102
[2] Soerat Ta-Ha ayah 69
[3] Soerat al-Baqarah ayah 102
[4] Overgeleverd door Imaam Ahmad, 2/429; zie ook Saheeh al-Jaami’, 5939
[5] Saheeh Muslim, 4/1751


08-09-2005, 09:19


Aishah (Radia Allahu 3anha) verhaalt:

"De mensen vroegen aan de Boodschapper van Allah (Salla Allahu 3alaihi wa Salam) naar waarzeggers.

Hij (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam)zei:'Zij stellen niets voor.' Zij zeiden: 'O Boodschapper van Allah, zij doen soms voorspellingen die uitkomen.Hierop zei de Boodschapper van Allah: 'Dat is iets dat waar de satan toevallig van een djinn hoort en dat hij in de oren van zijn vrienden fluistert, en zij mengen er honderd leugens doorheen.' ( Boekhaarie en Moeslim)

Een andere versie van Boekhaarie is:

Aishah (Radia Allahu 3anha) verhaalt dat zij de Boodschapper van Allah (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) hoorde zeggen: "Voorwaar, de engelen dalen af in de atmosfeer -de wolken- en zij spreken over een zaak die in de hemelen vastgesteld is en satan hoort er heimelijk een gedeelte van en geeft het door aan de waarzeggers,die het met honderd leugens van hunzelf mengen"

Riyadu Sali7ien hadith nr 449


Lees ook Soerah Ad-Djinn.

08-09-2005, 09:21
Verder is mijn advies verre weg te blijven van zulke mensen keert terug tot Allah de Verhevene Hij is de Vergever de Alwetende.

08-09-2005, 09:27
hadith bukhari
Volume 4, Boek 54, Nummer 508:

overgeleverd door 'Aisha:

de profeet (vrede zij met hem) zei, "terwijl de engelen praten tussen de wolken over wat er gaat gebeuren op aarde, horen de duivels een woord van wat ze zeggen en gieten het in de oren van een (waarzegster, waarzegger, voorspeller) zoals iemand iets giet in een fles, en ze voegen er honderd leugens bij (één woord)."


lees deze lezing over zwarte magie
http://www.vangnetbadr.nl/lezingen/kenmerken%20van%20zwarte%20magie.pdf

08-09-2005, 22:42
Zeer duidelijk wat Raahil vertelt. Hoe haalt je het in godsnaam in je kop om naar zulke mensen te gaan.

65. Zeg: "Niemand in de hemelen en op aarde kent het onzienlijke, behalve God; en zij weten niet wanneer zij zullen worden opgewekt. Sura Anml (de MIEREN)

09-09-2005, 00:28
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Alle Lof is aan Allah, de Heer der Werelden. Moge vrede en gebeden zijn met zijn laatste boodschapper Mohammed.

Het bezoeken van iemand die beweert de kennis van al ghayb te bezitten is kufr en je gebeden worden 40 dagen niet geaccepteerd. Maar wanneer men hem bezoekt en gelooft in zijn uitspraak heeft hij niet geloofd in wat is geopenbaard aan Mohammed sal allaho alaih wa salam. Dit volgens de uitspraak van de boodschapper van Allah, sal Allahu alaih wa salam:

"Wie een toekomstvoorspeller/waarzegger bezoekt en gelooft in wat hij zegt, heeft niet geloofd in wat geopenbaard is aan Mohammed (sal Allahu alaih wa salam)."sahih abu dawoed

Het is belangrijk te weten dat een persoon die beweert de kennis van al ghayb, het ongeziene (toekomst, gedachtelezen etc) te bezitten, een ongelovige taghut is. En Taghut is een veelomvattend woord voor alles wat word aanbeden naast Allah subhanaho wa ta3ala. Voorbeelden hiervan zijn: standbeelden, rechters die met andere wetten oordelen dan die van Allah ta3ala, koningen voor wie wordt gebogen, buddha etc.

Shaych Mohammed ibn Abdelwahab stelt in zijn kitab At-Tawheed dat de tawagheet (valse goden dus) veel zijn. Maar dat de koppen ervan vijf zijn. Ik zal ze even op sommen:

1: Iblies, Saytan aradjim (de vervloekte Satan). Hij is de grootste uitnodiger naar het aanbidden van iets anders dan Allah subhanaho wa ta3ala.
2: De regeringsleider die met een andere wetgeving regeert dan Allah subhanaho wa ta3ala. Bijvoorbeeld: democratie, communisme en andere door de mens bedachte systemen.
3: De regeringsleider die de wetten van Allah subhanaho wa ta3ala verandert. Hij schrapt dus sommige straffen of past deze alleen toe op arme mensen.
4: Degene die beweert de kennis van het ongeziene (toekomst, etc) te bezitten.
5: Degene die zich laat aanbidden en er tevreden mee is.

Als men een moslim, muwahid (iemand die Allah zuiver aanbid) wil zijn, dan moet hij eerst ongeloof verklaren aan de Taghut. Hij moet hem verwerpen, haten, ongelovig verklaren en bestrijden. Wie dit niet doet pleegt shirk, hij aanbid namelijk deze taghut (valse god) naast Allah ta3ala. Hij is een mushrik (veelgodendienaar). Allah accepteer zijn gebeden niet, zijn vasten niet, en al zijn aanbidding niet.

Het verwerpen van de taghut is de eerste pilaar van la ilaha ila Allah. Al Kufr bi Taghut.

Wie meer wil weten is welkom mij een mailtje te sturen, ik heb namelijk geen boek bijdehand of een artikel waarin het uitgebreid staat. Dus ik heb dit even heel snel uit mijn hoofd gedaan. Moge Allah ons leiden, amin.

Sayf_ul_islam@hotmail.com

Tawheed awalan

ps: stuur mij eerst eenmailtje, ik gebruik nl een andere msn

salamu 3la mani tab3a al huda

10-09-2005, 14:27
lief zuster
jullie denken dat zei jullie kennen helpen maar dat is niet zo!! mij familie was er ook mee bezig en nu zie wij wat er uit is gekomen. We hebben een heel grote ruzie in de familie.echt iedereen ging naar ze toen enz behalve mij gezin want ik wou niet dat ze gingen. zuster de rest van mij familie leven heel ongelukkige maar dat is hun eigen schuld ze moets naar allah luisteren niet naar een Satan.

lief zuster blijf uit hun buurt ze willen alleen maar geld en allah verlagen meer willen hun niet

10-09-2005, 14:29
(sihr) is een grote zonder die er bestaat

10-09-2005, 14:36
Er zijn ook mensen die dingen dromen en die dan uitkomen of ze zeggen dingen gewoon onbewust en die komen dan ook uit. Hoe is dit dan te verklaren?

21-10-2005, 11:28


salamoalaikoem

lieve zuster wat jij hebt gedaan is 1 van de grootste zonde en dat is namelijk shirk bi lah, je hebt op iemand anders vertrouwd dan allah zoek toevlucht bij allah en smeek hem jou te vergeven want alleen hij kan je vergeven.
mijn advies is om te stoppen met waar je mee bezig bent en je terug te keren naar allah moge allah jou en alle moslims inshalah leiden naar sirat al mostakib amin!

wa alaikoem salam

21-10-2005, 20:13
Het is een van de grootste zonden die je kunt begaan(sihr)
De mensen die daar naar toe gaan worden voor 40 dagen uit de islaam gezet.
Dat betekent dat je dan 40 dagen geen moslim bent, al bid je enz.
En mocht je lajhfied in die 40 dagen sterven ga je als Kufar dood.
Sihr(die mensen die dat doen, kunnen slechts niet je toekomst spellen, ze kunnen je alleen vertellen wat er gebeurd is(het heden) maar niethet toekomst)
Alleen Allah swt beschikt over het toekomst.
De mensen die aan Shir doen werken met shaiateen.
Het is echt HARAM!!!
Om naar die mensen te gaan.

ps: ieder keer als je een ster(komeet) ziet vallen. Betekent dat de shaiateen aan het afluisteren zijn bij Allah swt ( de engelen gooien met de ster(komeet) richting de shaiateen zodat ze vluchten.

21-10-2005, 22:04
moge Allah swt mij vergeven want ik ben ook naar een vrouw geweest in marokko.
het enige wat zij doet is kijken waarom je ziek bent en of je hulp nodig hebt, zo ja, dan stuurt ze je naar een geleerde imaam.
ze vraagt geen geld en kijkt ook niet in de toekomst. ze zegt alleen wat er met je gebeurd is en zegt ook niet wie het gedaan heeft of wat dan ook.
ik ging de eerste keer er naar toe en ze zei gelijk wat er was.
ik ben daarna naar een imaam geweest en het jaar daarop ging ik weer terug naar dezelfde vrouw terug om te kijken of ik nog "ziek"was of niet.
ze kon zich mij niet meer herinneren. dat vond ik dus alleen maar goed.
toen zij met mij klaar was vroeg ze mij bij wie ik was geweest omdat ik niets meer had. ik was zo blij en ben Allah zo dankbaar dat ik haar toch gevonden heb.
ze geeft geen amuletten of zo.

Pagina's : [1] 2