Bekijk volle/desktop versie : Sex na of voor het huwelijk



Pagina's : [1] 2

07-09-2005, 15:23

Citaat door Mocro_girl13:
Hey mensen,

geef je mening, wat vind jij: Sex na of voor het huwelijk?
.

07-09-2005, 15:34

pfff, doe wat je niet late kunt voor of er na blijft gelijk meisje
je weet toch dat het niet mag voor huwelijk

07-09-2005, 15:42
Liefde binnen Islamitische huwelijk?

Als men oppervlakking kijkt lijkt het alsof men meer vrijheid heeft, men heeft een relatie die onbeperkt is, gaat samenwonen om elkaar ‘goed te leren kennen’ voordat men het huwelijk intreedt. Ieder mens heeft goede en slechte kanten, en natuurlijk kun je iemands gewoonten niet allemaal leuk vinden. Op een gegeven moment gaat dat botsen als men na het jaren samenwonen gaat trouwen. Binnen de snelste periode scheiden zij in veel gevallen; de verliefdheid is weg, men wordt wakker en ontmoet het bittere einde. Omdat het alleen ging om liefde en niet goed was nagedacht of gezocht of die twee mensen goede levenspartner kunnen zijn. Zo kunnen zij in hun zoektocht naar de ware om de kleinste dingen uit elkaar gaan. Als men de relatie niet leuk vindt, gaat men in plaats van eraan te werken sneller uit elkaar. Dit is zeer triest als er ook kinderen in het spel zijn. Zij worden vaak de dupe van de zoektocht naar de ware. Dit zien we dagelijks in de westerse samenleving; er zijn talloze alleenstaande moeders die voor hun kinderen moeten zorgen en daarbij vaak moeten werken. Dat niet alleen, er zijn massa moeders die kinderen hebben van verschillende vaders, en iedere keer staat een andere vader voor de deur. Dat stoort zonder twijfel het vreedzame gezinsleven en veroorzaakt verwarring. Mannen vinden en jongere aantrekkelijker vrouw, en de vrouw blijft achter met vraagtekens en met zorg voor de kinderen. Zij verliest van een jongere vrouw en is zelfs ook op zoek naar een levenspartner. Haar vrijheid heeft haar op langere termijn alleen maar ellende bezorgd. In plaats van vrij te zijn zit ze vast in een nooit eindigende cirkel. Ook wordt de kinderen het recht op een veilige jeugd ontnomen en ze lijden aan emotionele en psychologische problemen. Deze vrijheid leidt tot ontrouw en een onveilig gevoel binnen het huwelijk, aids, overvolle weeshuizen, hoge zelfmoordpercentages onder jonge mensen, onwettige kinderen, rechtszaken om voogdij of materiële zaken en onrust in de maatschappij!

De Islamitische oplossing

Deze problemen zijn daarentegen in een moslimmaatschappij aanzienlijk minder. Een moslimechtpaar leeft in harmonie en onderling vertrouwen. In Islamitische huwelijken is geen kans op ongewenste kinderen. Dus er komt altijd een gewenst, verwacht persoon in het gezin die de volle aandacht, warmte, liefde en bescherming tegemoet komt. In dit soort huwelijken vindt liefde niet plaats door impuls of uitproberen, maar het gevoel gaat gepaard met verstand, verantwoordelijkheid en respect tussen twee personen. De gevoelend gaan dieper en zijn langdurig, vaak tot het eind van het leven. Het resultaat is weinig echtscheidingen en een vreedzaam, harmonieus gezinsleven.

07-09-2005, 16:20
Je vraag ff anders formuleren hoor:

Leven via de weg die haram is of toch maar naar allah swt luisteren!

Iedereen heeft behoeftes, maar zo kun je ze ook in bedwang houden. Wat voor vele moeilijk is en er dan op los Pieppppppen...Jammer dat het geloof toch niet de overhand krijgt! Stom eigenlijk, sex is een lust, en die willen vele beantwoorden en gaan dan maar tegen de strijdt in van het ware geloof.


Gelukkig kan ik mezelf nog wel in bedwang houden, ik verwacht dit niet van mijn toekomstige partner. Terwijl eigenlijk ook hij maagd hoort te zijn en blijven tot zijn huwelijk!

07-09-2005, 18:37


Citaat door Mocro_girl13:
Hey mensen,

geef je mening, wat vind jij: Sex na of voor het huwelijk?
zeg jij het maar wanneer, ik kan ook wel wachten geen probleem

07-09-2005, 18:47
bla bla. wat een standaard gezeik zeg... open een nog voor de hand liggender topic!!!!!!!

07-09-2005, 19:01

Citaat door Youssef1980:
bla bla. wat een standaard gezeik zeg... open een nog voor de hand liggender topic!!!!!!!
=> Inderdaad, echt een duidelijk voorbeeld dat de domheid nog niet uit de wereld is. Sex voor of na het huwelijk??? Welke domme vraag next???Ik ben maagd maar heb wel al oraal gedaan, is toch niet haraam??

In plaats met zo veel moeite te doen met zo'n domme topics te openen sla je geloofsboek eens open!!!Doe het nu je nog kunt, want niets garandeert je dat er nog een morgend komt!

07-09-2005, 21:47

Citaat door Mocro_girl13:
Hey mensen,

geef je mening, wat vind jij: Sex na of voor het huwelijk?
zeker weten na,
als ik een auto koop wil ik ook eerst een proefrit maken.
als ie niet lekker rijdt mag een ander hem nemen!

08-09-2005, 01:16
Na huwelijk is respect, special en halal

voor huwelijk is geen eer, verliest zijn uniekheid, en haram en nog meer dingen.

08-09-2005, 01:19

Citaat door justice21:
zeker weten na,
als ik een auto koop wil ik ook eerst een proefrit maken.
als ie niet lekker rijdt mag een ander hem nemen!
heb ej nog en auto voor mij te koop? en ja graga eerst een proefrit maken

08-09-2005, 01:24
ze wil een lange topic scoren

08-09-2005, 02:12
Waarom kiezen? Ik dacht zelfs voor en na het huwelijk.

08-09-2005, 09:21

ewa safi gewoon een wip maken waha waarom wachten tot er na?

08-09-2005, 12:39
Na het huwelijk is het beste

08-09-2005, 16:01
Na het huwelijk is toch zoveel specialer. Wat heb je er nu aan om voor t huwlijk met jan en alleman in de koffer te duiken.Alsof je eenmaal t gevoel te pakke krijgt, dan verzadigd bent. Wacht maar na het huwelijk, doe je het met je aanstaande UIT LIEFDE. Moet echt prachtig zijn als je t mij vraagt en is een mooi cadeau dat je hem ook geeft. En Laten we maar zwijgen over de hoofdreden: MAG NIET VAN HET GELOOF

=> DIt en nog zoveel anders zou ik verpeste om mijn benen te gaan spreiden voor de eerste de beste. Tuurlijk: op de dag dat de paradijs de hel wordt zeker!

Pagina's : [1] 2