Bekijk volle/desktop versie : Boukhari na de wedstrijd.



05-09-2005, 22:45
Boukhari wacht beladen en beslissend kwalificatieduel

Amsterdam, 5 september 2005
Trainer Danny Blind kon voorafgaand aan de maandagochtendtraining negen veldspelers begroeten. Onder hen Nourdin Boukhari en Urby Emanuelson, teruggekeerd van interlands met respectievelijk Marokko en Jong Oranje. Na een kleine twee uur trainen sprak vooral de 'big smile' op het gezicht van Boukhari boekdelen over het verloop van het weekend.

De aanwezige selectieleden werkten een minitoernooitje af en lieten de bal rond gaan in een rondo. Afsluitend werd met de spelers van Jong Ajax een partij gespeeld. ,,Ondanks dat het met het team niet lekker liep, heb ik persoonlijk best een goede wedstrijd gespeeld’’, blikte de middenvelder terug op de afgelopen zaterdag in Rabat gespeelde interland tegen Botswana. De Marokkanen zetten een goede stap richting WK door voor eigen publiek met 1-0 te winnen. De enige en dus winnende treffer werd gescoord door Talal el Karkouri, speler van Charlton Athletic. ,,De assist kwam van mij’’, stelde Boukhari niet zonder trots.
Het goede gevoel is vooral terug te voeren op de assist. De Ajacied werd - ondanks het matte spel van de thuisploeg - na de interland geprezen door zowel het publiek als de bondscoach. De supporters zongen de Ajacied als een van de weinige internationals toe.







,,Belangrijker zijn de drie punten’’, vervolgde Boukhari nuchter. ,,Best leuk als de iedereen zo tevreden is, maar alles draait natuurlijk om plaatsing voor het WK.’’
Op 7 oktober wacht de Noord-Afrikanen in Tunis de beladen wedstrijd tegen Tunesië. ,,Die wedstrijd is wel te vergelijken met Nederland - Duitsland. Voor Marokko zijn ontmoetingen tegen Algerije, Egypte en Tunesië altijd extra beladen.’’

Dat de wedstrijd in Tunis bepalend is voor directe WK-plaatsing, maakt de ontmoeting er niet minder beladen om. Pikant detail is natuurlijk de dreigende ontmoeting tussen de Marokkaan Boukhari en Tunesiër Trabelsi. ,,Als linkshalf speel ik in de nationale ploeg meestal op tien’’, aldus Boukhari. ,,Maar Hatem kom ik die wedstrijd vast en zeker wel tegen. Duels tussen Marokko en Tunesië eindigen trouwens vaak in een gelijkspel. Beide landen zijn erg aan elkaar gewaagd.’’ De koude oorlog tussen Trabelsi en Boukhari is overigens al een tijdje gaande. Een plezierige koude oorlog, omdat er onderling vooral wordt gedold. ,,Als Hatem bijvoorbeeld een balletje van me afpakt tijdens de training, betekent dat volgens hem meteen dat Tunesië scherper is dan Marokko. Ik vind het allemaal best hoor. Als we de partij in Tunis maar winnen


www. ajax.nl

05-09-2005, 22:54


Go boukhari! op nummer 10

06-09-2005, 00:31
komt goed insha alah met maroc

06-09-2005, 14:17

Citaat door knaleiland:
komt goed insha alah met maroc
inshallah!