Bekijk volle/desktop versie : Kanker in vijf jaar doodsoorzaak nummer één



05-09-2005, 12:13
Kanker in vijf jaar doodsoorzaak nummer éénKanker is over vijf jaar doodsoorzaak nummer één. Dat voorspelt het Centraal Bureau voor de Statistiek. Kanker neemt in 2010 de eerste plaats over van hart- en vaatziekten.
Totaal
Het totaal aantal sterfgevallen door kanker neemt elk jaar toe. Vorig jaar overleden 40.000 mensen aan de ziekte. Drie van de tien totaal aantal sterfgevallen is het gevolg van kanker.
Kans
Wordt echter rekening gehouden met de omvang en leeftijdssamenstelling van de Nederlanders, dan blijkt al jarenlang sprake te zijn van een dalende kans om door kanker te overlijden.
Longkanker
Bijna een kwart van de totale sterfte door kanker wordt veroorzaakt door longkanker. Op de tweede en derde plaats staan respectievelijk dikkedarmkanker (9%) en borstkanker (8%).

05-09-2005, 12:18


dat is luguber....maar ja..als jou het overkomt, dan komt het jou over....hoe je het ook wendt of keert........Toch..Ik hoop voor jullie allen in ieder geval een lang, gezond en gezegend leven...

05-09-2005, 12:32

Citaat door kh2a4lid:
dat is luguber....maar ja..als jou het overkomt, dan komt het jou over....hoe je het ook wendt of keert........Toch..Ik hoop voor jullie allen in ieder geval een lang, gezond en gezegend leven...
Bedankt voor je wens, de veel moslims wensen mij die ziekte juist toe, gelukkig zijn er dus ook anderen. Overigens vind ik het vreemd. in mijn ogen zou het juist mindeer moeten worden door de enorme acties tegen het roken bijvoorbeeld

05-09-2005, 12:57
nou nee hoor, ik wens je helemaal niks toe, waarom zou ik...en waarom wensen zij jou die zieke toe...heb je misschien uitspraken gedaan die niet door de beugel kunnen.....

maar ach..al zou je dat doen..het gaat er bij mij dan in de ene oor in en de andere weer uit....nee hoor ik hoop zelfs dat je ook een moslim zult worden...echt waar...inshallah

groeties khalid

05-09-2005, 13:14



Citaat door kh2a4lid:
nou nee hoor, ik wens je helemaal niks toe, waarom zou ik...en waarom wensen zij jou die zieke toe...heb je misschien uitspraken gedaan die niet door de beugel kunnen.....

maar ach..al zou je dat doen..het gaat er bij mij dan in de ene oor in en de andere weer uit....nee hoor ik hoop zelfs dat je ook een moslim zult worden...echt waar...inshallah

groeties khalid
Zeg ook niet dat jij mij dat toewenst, maar als keihard de waarheid zegt dan kunnen veel mosllims daar niet tegen.
Waarom zou jij graag zien dat rikus moslim werd? Zou hij dan een beter mens zijn? Vertel

05-09-2005, 13:47
luister eens naar me....rikus....er zijn twee dingen.....

je kan de waarheid verkondigen en
je kan de waarheid verdraaien en daarmee de moslimgemeenschap ernstig mee kwetsen.....
geloogf me als jij met respect, een discussie aangaat met een ander dan zal hij of zei jou echter ook respecteren....
neem de Ali b, oeps de mohammed b en theo affaire.....

waarom ik jou als molsim zil zien is ten eerste; nu je een 'NIET MOSLIM"bent heb je als het ware een bord voor je kop....
je zegt dingen waarvan jij denkt, ach ik kan en mag zeggen wat ik wil....vrijheid van meningsuiting...blblabla....maar als je je nou eens echt zou verdiepen in de islam...dan zou je totaal anders denken...

en ten tweede..wil ik dat je met mij en alle andere moslims de hemel zal binnentreden

zou dat nou nie mooi zijn.....

05-09-2005, 14:06

Citaat door kh2a4lid:
luister eens naar me....rikus....er zijn twee dingen.....

je kan de waarheid verkondigen en
je kan de waarheid verdraaien en daarmee de moslimgemeenschap ernstig mee kwetsen.....
geloogf me als jij met respect, een discussie aangaat met een ander dan zal hij of zei jou echter ook respecteren....
neem de Ali b, oeps de mohammed b en theo affaire.....

waarom ik jou als molsim zil zien is ten eerste; nu je een 'NIET MOSLIM"bent heb je als het ware een bord voor je kop....
je zegt dingen waarvan jij denkt, ach ik kan en mag zeggen wat ik wil....vrijheid van meningsuiting...blblabla....maar als je je nou eens echt zou verdiepen in de islam...dan zou je totaal anders denken...

en ten tweede..wil ik dat je met mij en alle andere moslims de hemel zal binnentreden
zou dat nou nie mooi zijn.....
Jawel maar mij is door mijn moeder zaliger altijd geleerd dat als ik niets verkeerd doe ook gen straf krijg en juist haar menijng respecteer ik zij heeft mij geleerd het verschil tussen goed den kwaad te zien en geen onderscheid mag maken tussen mensen en dat ik altijd de waarheid moet zeggen en trots moet zijn op mijn eigen waarheid. En dat verhaaltje van het paradijs staat mij eigelijk wel aan, maar helaas er is mij door een zeer gelovige moslim op deze site meegedeeld dat dit nier mogelijk is wat jij graag wil want er zijn speciale ruimtes voor de moslims en de andere gelovigen en men vond het beter dat rikus in het hellevuur zou branden, het zij zo. Over nier al te lange tijd weet ik daar alles over en geloof me of niet rikus is eer klaar voor, met zijn rotsvaste geloof in goedheid

05-09-2005, 14:10
nou...dan rest mij allen nog te zeggen....WE NEMEN GEEN AFSCHEID, WE ZEGGEN TOT ZIENS......

05-09-2005, 14:25

Citaat door kh2a4lid:
nou...dan rest mij allen nog te zeggen....WE NEMEN GEEN AFSCHEID, WE ZEGGEN TOT ZIENS......
Toch wijze woorden