Bekijk volle/desktop versie : mannen naar het strand is dat toegestaan?



04-09-2005, 23:47
selaam wa3lejkoem broeders en zusters

ik zit met een vraag en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.


ik had net een discussie met een broeder over of het nou toegestaan is dat een man naar het strand mag gaan of niet,

ik hoop dat iemand voor mij een antwoord heeft en als het kan met delil heel graag

ik hoop snel wat te horen

selaam wa3lejkoem

05-09-2005, 03:01


wa aleykom selaam
de grote zondes gelden voor man als vrouw
(b.v een man hoeft zijn onderarmen niet te dekken is een andere onderwerp)

bv je kan niet tegen je zoons zeggen ga een vriendin zoeken en boos worden op je dochter als ze een vriend heb.

dit soort dingen kan je wel verglijken met gebeurtenissen wat je ook in de tijd van onwetendheid had.

B.V je gaat je hier en daar af en toe wat stelen
( je keurt het systeem van stelen dus goed )
maar wanneer er van jouw wordt gestolen vindt je het niet goed ?
(zoals elke haram die niet wordt gepleegd) is niet stelen in de voordeel van de hele mensheid

05-09-2005, 03:15

Citaat door moslima1983:
selaam wa3lejkoem broeders en zusters

ik zit met een vraag en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.


ik had net een discussie met een broeder over of het nou toegestaan is dat een man naar het strand mag gaan of niet,

ik hoop dat iemand voor mij een antwoord heeft en als het kan met delil heel graag

ik hoop snel wat te horen

selaam wa3lejkoem
wa alaikoem salam,

Hier heb je een aantal fatawa's..

http://63.175.194.25/index.php?search_text_box_dsn4=beach&lv=search&sub mit.x=35&submit.y=5&formtrans=dgn%3D4%7C&ln=eng&ds =qa&sensitivity=2&searchquestions=1&searchtitles=1 &searchanswers=1&searchsources=1&pg=result&offset= 0&msubmit=1

Broeder, wij moeten niet discussieren, als wij daarover geen kennis hebben, dit is de religie van je Heer. Dit is als eerste aan mij zelf gericht, en is helemaal niet aanvallend bedoeld ofzo, mocht je het zo overkomen, dan spijt het me dat..

Een leerzame les daarover:

Als je geen kennis hebt, Zwijg dan, want het is de Dien van je Heer, gegeven door Soelayman ibn Haroen

wa salam

05-09-2005, 08:24
Sallammohlekom,

Als bij de zee geen meiden lopen halfnaakt dan is niet haram, het geld voor allebei zo wel als jongen als meisje.

En Allah swt weet het beste.

Maoge Allah swt me vergeven als ik iets verkeerd heb gezegd.

Fi amaniallah C.arab

05-09-2005, 14:41


Salam aleikoum,

Vogens mij is het voor beide partijen niet toegestaan aangezien er veel fitna op het strand is!

05-09-2005, 14:53
Alaykoem Salaam

Is het een prive strandje en zijn er alleen broeders en bedekken ze zich van hun navel tot hun knie dan is het toegestaan Allahoe Alem.

Is het gemengd en liggen er naakte vrouwen en mannen die hun auwrah laten zien dan uiteraard niet.

24.30. Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen



Regels met betrekking tot kleding.



Zijn er regels voor het kleren? Kunt u deze gedetailleerd uitleggen a.u.b.?

Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Een belangrijke regel in het islamitische jurisprudentie is dat alles wat te maken heeft met het omgang met mensen en levenszaken toegestaan is, behalve hetgeen wat Allah en Zijn boodschapper (vrede en zegening van Allah zij met hem) verboden hebben gesteld in de Qor'aan en de Soenna.

1. Kleding die een moslim draagt moeten zijn aura beddekken, Aura zijn lichaamsdelen van de mannen en de vrouwen die niet getoond mogen worden. Welke lichaamsdelen dat zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt. Zo kunnen wij in het algemeen samengevat onderscheiden;
De 'Aura tussen mannen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel.
Vrouwen onderling: Voor details omtrent de awraa verwijzen we u naar vraag 0275.
Mannen tegenover vrouwen: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel.
Vrouwen tegenover mannen: Alles behalve het gezicht en handen, voor mannen die niet met desbetreffende vrouw mogen trouwen (een mahram) mogen de haren en voeten van de vrouw gezien worden.
"En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'auraat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen" (Soerat An-noer aya 31). 2. Kleding die moslims dragen dienen niet gelijkwaardig te zijn aan de kleding van de niet-moslims. De boodschapper van Allah heeft ons aangeraden in verschillende ahadith om ongelovigen niet na te apen. De profeet heeft gezegd: "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " (Overgeleverd door Boekharie 3197).

3. Mannen mogen geen zijde dragen. Dit is terug te vinden in verschillende Ahadith. Overgeleverd door Al baraa' ibn 'aazieb (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft de boodschapper van Allah ons verplicht om 7 dingen te vermijden: het dragen van goud, zijde......etc" (Boekharie 5414).

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com